Home  |  Sitemap  |  Contact




Iti recomandam Emisiunea Topsport - Alimentele de protectie
MAESTRII BUCATARI ITI DEZVALUIE SECRETELE UNEI SILUETE DE VIS
3 KIWI PE ZI TIN CARDIOLOGII DEPARTE
MANINCA PASTE SI SLABESTE
OAMENII ACTIVI RACESC MAI RAR


Nutritie Sportiva
Ecuatia Slabirii
Sala Bucuresti
Lucru în România
Medicina Sportiva

Cele mai bine cotate articole SPRINTURILE IMBUNATATESC PERFORMANTA AEROBA
SARCINA SI EXERCITIILE FIZICE
Fluturari la aparatul Pec Deck
Marius Rus (Ironman)
CIORBA DE VACUTA
PHP Coder - Romania
PHP inside
Hosted by TRIUMF
RSS feed
Ghiduri de sanatate
Informatii si sfaturi practice pentru o viata mai buna.
Ghidul nutritiei
Ghidul scaderii in greutate
Ghidul suplimentelor nutritive
Ghidul exercitiilor de stretching
Ghidul exercitiilor pe mingea gonflabila
Ghidul exercitiilor de forta
Superfit - Consultanta in nutritie si antrenament

Fierbinte
Beneficiile consumului de quinoa Fierbinte
Ai incercat vreodata un preparat pe baza de quinoa?rnDaca nu, atunci ar trebui sa experimentezi gustul acestei...
Citeste mai mult


calculator
slabire rapida cu nutritionist online

Sunteti aici :: Sanatate » ACIDUL LACTIC SI PERFORMANTA

ACIDUL LACTIC SI PERFORMANTA


Oricine a facut macar un antrenament de forta cunoaste senzatia de arsura intensa in muschi pe care o simte dupa terminarea efortului, timp de cateva ore. Aceasta senzatie este data de cresterea nivelului de acid lactic.Cercetatorii si-au indreptat atentia catre acest fenomen, pentru a gasi metode prin care sa poata reduce nivelul de acid lactic, astfel incat sportivii sa se poata antrena la o intensitate mai mare, timp mai indelungat.

Haideti sa vedem ce este acest acid lactic si cum interfera el cu programul de antrenament si dezvoltarea masei musculare. Acidul lactic este un produs de metabolism, care apare in glicoliza anaeroba, adica "arderea" glucozei in absenta oxigenului. El joaca un rol foarte important in aparitia si instalarea oboselii musculare, atunci cand se acumuleaza la nivel muscular. Acea senzatie dureroasa si neplacuta de arsura care apare dupa un efort intens are de fapt un rol protector, acela de a preveni suprasolicitarea musculaturii, pana la completa epuizare a resurselor. Senzatia de arsura este rezultatul schimbarii pH-ului muscular, care devine acid. Punctul in care acidul lactic incepe sa se acumuleze rapid poarta numele de pragul anaerob.

Organismul uman isi cosntruieste depozite de energie sub forma glicogenului muscular, care este un polimer de glucoza (un sir de molecule de glucoza legate cap la cap). Atunci cand este nevoie de energie, glicogenul este scindat in molecule de glucoza, in procesul numit glicoloza. In timpul glicolozei, fiecare molecula de glucoza este transformata in doua molecule de acid piruvic, iar energia este eliberata sub forma de adenozintrifosfat (ATP).

In mod normal, acidul piruvic intra in mitocondrie (acel loc din celula unde se produce energia) si va trece prin alte procese oxidative ale glicolizei pentru a produce mai mult ATP. In cazul in care nu exista suficient oxigen pentru a participa la aceste reactii, acidul piruvic va fi transformat in acid lactic, care poate difuza din celula musculara in sange. Acest proces de transformare se numeste glicoliza anaeroba. In acest fel este posibila generarea de energie chiar in lipsa oxigenului, deci intr-o situatie de stres pentru organism. In momentul in care exista suficient oxigen, acidul lactic produs pe calea glicolizei anaerobe va putea fi utilizat ca substrat energetic si va fi reconvertit in glucoza la nivel hepatic sau in alte tesuturi. In felul acesta un ciclu este completat.

In cadrul antrenamentului, organismul utilizeaza energia cu scopul de a genera contractii musculare si este necesar ca atat sistemele aerobe, cat si cele anaerobe sa functioneze. Indiferent de sistemul care este folosit preponderent, acidul lactic se produce in continuu, chiar si in repaus. Atunci cand acidul lactic se acumuleaza in celule, in urma glicolizei anaerobe, exista potentialul de aparitie a unor probleme, deoarece este necesar sa se mentina un anumit grad de aciditate. O crestere a aciditatii poate afecta functia de contractie a muschiului si in poate destabiliza din punct de vedere metabolic.

Desi refacerea activa reduce mai rapid nivelul acidului lactic din sange, este de asemenea necesar ca depozitele de glicogen sa fie refacute. Astfel, medicii sportivi recomanda o combinatie de refacere activa cu pasiva astfel incat sportivul sa poata beneficia de o eficienta maxima in resinteza glicogenului. Cu alte cuvinte, in timp ce sportivul este in etapa de cool-down adica de revenire la o frecventa cardiaca de repaus este indicat sa consume o masa bogata in carbohidrati (un supliment nutritiv, de obicei), care sa inlocuiasca depozitele de glicogen.

In concluzie, acidul lactic nu ar trebui privit ca un produs de metabolism fara rost, si nici ca pe o "toxina". El are un rol foarte important in organism, reprezentand o foarte utila sursa de energie. Totusi, atunci cand in timpul antrenamentului se atinge acel prag anaerob, acidul lactic acumulat in exces poate provoca oboseala musculara. Din fericire, acest efect negativ poate fi partial limitat printr-un antrenament corect, refacere activa (exercitii foarte usoare) si o masa bogata in carbohidrati.


Dr. Serban Damian

Bookmark and Share
slabut nimic special ok foarte bine supeeeerrrr!!! Voteaza articolul ( Articolul este votat ca supeeeerrrr!!!.)

Acest articol a fost vizualizat de 84567 ori.



Beneficiile consumului de quinoa

8 August 2022

Ai incercat vreodata un preparat pe baza de quinoa?

Daca nu, atunci ar trebui sa experimentezi gustul acestei pseudocereale care se consuma pe scara larga in America de Sud. Nu este un aliment-minune asa cum tind sa creada unele persoane, insa este un produs foarte hranitor, cu o multime de beneficii pentru sanatate.

In acest clip vei gasi inclusiv cateva idei de pregatire pentru quinoa!


Painea ingrasa?

4 August 2022

Unele persoane care vor sa slabeasca iau decizia de a renunta la paine, considerand-o un aliment nepotrivit cand esti la dieta. Ce te faci insa daca adori mirosul de paine calda, textura crocanta si gustul atat de bun?

Oare chiar ingrasa asa rau precum se crede? Cat ar trebui sa consumam in mod obisnuit si cat atunci cand urmam o cura de slabire?


Cea mai buna PIZZA cand vrei sa slabesti

1 August 2022

Poti sa mananci pizza atunci cand vrei sa slabesti?

Pizza este una dintre cele mai iubite mancaruri din lume, asociata cu relaxare, petreceri, iesiri cu prietenii, weekend si, in general, cu sentimente placute. Totusi, cand vine vorba de slabit, majoritatea oamenilor se feresc de pizza, considerand-o un produs nesanatos, care ingrasa. Asa sa fie?

Raspunsul in acest video!




Adauga un comentariu Acest articol are 3 comentarii.

Adauga un comentariu

Nume Prenume : *
Email : *
Comentarii : *
Cod verificare : *
Completati codul din imagine (daca nu vedeti codul, apasati pe butonul trimite pentru a se genera alt cod)


Nota : campurile marcate cu * sunt obligatorii


(14 Martie 2016 16:22) Ion a spus

Este gresit inteles ca oboseala este data de acumularea acidului lactic....pe scurt senzatia de arsura este data de ph-ul ionilor de hidrogen care se formeaza odata cu acidul lactic. arsura= acidoza

(4 Ianuarie 2012 14:30) Flaviu Stoicanovici a spus

Excelent articolul, l-am gasit din prima, cautam produsele care reduc acidul lactic. Multumesc inca o data!

(24 August 2009 15:01) mariana buduru a spus

buna ziua,
articolul prezentat este unul foarte bun si cuprinde informatiile suficiente intelegerii de catre oricine si de orice nivel.

felicitari si o zi buna!


Articole din aceeasi categorie

STRETCHING ASISTAT
Atunci cand ne trezim din somn ne intindem. Este un ...
CELULITA CELULITA
Opt femei din zece au aceasta problema. De fapt ce este ...


SINDROMUL DE TUNEL CARPIAN SINDROMUL DE TUNEL CARPIAN
Vreau sa va reţin atentia asupra unei probleme de care ...
ANTRENAMENTUL CU GREUTATI REDUCE POSIBILITATEA APARITIEI HIPERTENSIUNII ARTERIALE
Cu toti am auzit celebra fraza spusa de cei care ...


Alte articole despre Sanatate





Pagina 14 din 14






Homepage | Nutritie | Sanatate | Slabire | Antrenament | Instrumente | Galerie media | Servicii | Contact | Colaboratori | Termeni si conditii