Home  |  Sitemap  |  Contact




Iti recomandam GIMNASTICA FACIALA
EFECTELE PRACTICARII ARTELOR MARTIALE ASUPRA SANATATII
INTOLERANTA LA LACTOZA
VIDEO - Sforaitul, apneea de somn si obezitatea
AUTOMEDICATIA, DEPENDENTA DE PSIHOTROPE


Nutritie Sportiva
Sala Bucuresti
Cursuri de nutritie online

Cele mai bine cotate articole OSTROPEL DE PUI CU PASTE SI FASOLE
SLABESTE... MANCAND!
BODY ROCK 2
DE CE DOAR UNII OAMENI AJUNG OBEZI
SALATA VERDE, O SURSA DE SANATATE
PHP Coder - Romania
PHP inside
Hosted by TRIUMF
RSS feed
Ghiduri de sanatate
Informatii si sfaturi practice pentru o viata mai buna.
Ghidul nutritiei
Ghidul scaderii in greutate
Ghidul suplimentelor nutritive
Ghidul exercitiilor de stretching
Ghidul exercitiilor pe mingea gonflabila
Ghidul exercitiilor de forta
Superfit - Consultanta in nutritie si antrenament

Fierbinte
Ce trebuie sa faci ca sa ai plamani sanatosi Fierbinte
Plămânii sunt esențiali pentru viața noastră, iar menținerea lor sănătoasă este crucială pentru...
Citeste mai mult


calculator
Cursuri de nutritie online

Sunteti aici :: Nutritie » Zma si nivelul testosteronului

Zma si nivelul testosteronului


In magazinele cu suplimente nutritive pentru sportivi, alaturi de o multime de alte produse vei gasi un produs numit ZMA, pe care culturistii il folosesc datorita presupusei sale actiuni de stimulare a nivelului testosteronului. Si cum testosteronul este principalul hormon care stimuleaza hipertrofia musculara, este evident ca orice produs care este prezentat ca avand acest efect va fi la mare cautare printre cei din lumea culturismului. Dar are el intr-adevar efectul mult laudat?

ZMA este prescurtarea de la zinc si magneziu aspartat (insa acest supliment contine de obicei si vitamina B6, care este inclusa deoarece stimuleaza absorbtia zincului si a magneziului). ZMA a fost introdus prima data pe piata suplimentelor de catre Victor Conte, un producator de suplimente nutritive care a fost recent implicat intr-un scandal legat de substante dopante, pentru care a facut 4 luni de puscarie, dar in cele din urma a fost eliberat din lipsa de probe. Conte a facut o serie de studii pe sportivi, analizand nivelul mineralelor din corpul acestora si a observat anumite deficiente ce apar in conditii de efort de lunga durata. El a analizat nivelul mineralelor la 250 de jucatori din NFL si a tras concluzia ca peste 705 dintre acestia prezentau un deficit de zinc sau de magneziu, ceea ce l-a facut sa inceapa sa produca ZMA. Intrebarea care ii framanta pe cei care intentioneaza sa cumpere ZMA este daca acest supliment are intr-adevar capacitatea sa ridice nivelul de testosteron.

Raspunsul pare sa aiba legatura cu nivelul zincului in organism, in sensul ca daca exista un deficit de zinc, atunci un aport suplimentar ar putea fi util. Totusi concluzia multor cercetatori este ca daca nu exista un deficit de zinc, administrarea lui suplimentara nu are cine stie ce efecte. Au fost luati in studiu 30 de jucatori de fotbal american. Un grup de 15 sportivi a primit o substanta placebo, in timp ce alt grup de 15 jucatori a primit ZMA. Cei care au luat ZMA au inregistrat o crestere cu 30% a nivelului de testosteron, in timp ce grupul placebo a inregistrat o crestere doar de 10%. Pe de alta parte, grupul placebo a prezentat o scadere cu 21% a nivelului IGF-1, iar grupul ZMA nu a inregistrat nici o modificare in acest sens. Dupa opt saptamani de antrenament cu greutati, grupul ZMA a obtinut o crestere cu 11,6% a masei musculare, in timp ce grupul placebo a obtinut o crestere de doar 4,6%. Au existat si studii care nu au aratat nici o diferenta intre administrarea de ZMA si un placebo, in ceea ce priveste rezistenta musculara, compozitia corpului, greutatea cu care se poate face o repetare maximala la impins de la piept sau presa pentru picioare si alti parametrii.

Un alt presupus efect al administrarii de ZMA este ameliorarea calitatii somnului. Se presupune ca deficienta de magneziu ar provoca tulburari ale somnului si ca administrarea suplimentara de magneziu ar imbunatatii semnificativ calitatea somnului. Totusi nu exista suficiente studii care sa arate cu certitudine ca acest lucru este corect.

Poate unii dintre voi isi pun intrebarea daca mai este nevoie sa ia ZMA in cazul in care deja iau un complex de multiminerale. Ideea este ca nu toate complexele de multiminerale contin doze suficiente de zinc si magneziu, in special pentru cei care fac antrenamente foarte intense. Pe de alta parte, aspartatul de magneziu din ZMA are o biodisponibilitate mai buna decat oxidul de magneziu care se gaseste in majoritatea complexelor de vitamine si minerale.

Concluzia este ca ZMA are utilitatea lui, dar se recomanda in principal celor cu deficiente de zinc si magneziu. Nivelul magneziului este mai usor de masurat, insa zincul nu face parte din bateria de analize uzuale. Va recomand sa folositi acest supliment atunci cand va antrenati foarte serios si aveti ca obiectiv dezvoltarea masei musculare.



Dr. Serban Damian


slabut nimic special ok foarte bine supeeeerrrr!!! Voteaza articolul ( Articolul este votat ca supeeeerrrr!!!.)

Acest articol a fost vizualizat de 88844 ori.



Ce trebuie sa faci ca sa ai plamani sanatosi

17 Iunie 2024

Plămânii sunt esențiali pentru viața noastră, iar menținerea lor sănătoasă este crucială pentru un stil de viață activ și fără probleme respiratorii. În acest videoclip, vom explora tot ce trebuie să știi despre sănătatea plămânilor și cum să îi menții în formă maximă

Iata ce vei învăța din acest video:

  • Importanța plămânilor pentru sănătatea generală.
  • Factori care pot afecta sănătatea plămânilor.
  • Metode și exerciții simple pentru a îmbunătăți capacitatea pulmonară.
  • Sfaturi pentru evitarea factorilor de risc precum fumatul și poluarea.
  • Ce plante te ajuta sa previi si sa combati afectiunile plamanilor.
  • Beneficiile unei alimentații sănătoase pentru plămâni. R
  • ăspunsuri la întrebări frecvente despre bolile pulmonare și prevenția acestora.


Secretul tineretii cu coenzima Q10

3 Iunie 2024

Descoperă puterea coenzimei Q10 și impactul său asupra sănătății tale! În acest videoclip, vom explora ce este coenzima Q10, cum funcționează în organism și de ce este esențială pentru energia celulară. Află cum coenzima Q10 poate îmbunătăți sănătatea inimii, pielii și poate încetini procesul de îmbătrânire.

Coenzima Q10 este o molecula asemanatoare vitaminelor, liposolubila, prezenta in membranele celulare din corpul uman, mai ales in inima, ficat, rinichi si pancreas. Este disponibila sub doua forme: ubichinolul, forma activa, care poate fi utilizata imediat de organism si ubichinona - forma oxidata.

Coenzima Q10 contribuie la generarea de energie in celule, producand antioxidantul adenozin trifosfat (ATP), care protejeaza celulele impotriva stresului oxidativ, responsabil pentru multe probleme de sanatate.


Cum alegi eficient suplimentele nutritive

27 Mai 2024

Multe persoane apeleaza la suplimente nutritive, ca vitamine, minerale sau extracte din plante, din dorinta de a-si imbunatati starea de sanatate, de a avea mai multa energie sau pentru a acoperi anumite carente alimentare.

Spre deosebire de medicamente, care se supun unor reglementari stricte, suplimentele alimentare nu trec prin acelasi proces riguros de verficare, iar producatorii nu trebuie neaparat sa dovedeasca beneficiile, nu se fac asigurari de calitate si nu li se cere sa arate gradul de siguranta in administrare.


Articole din aceeasi categorie

TARATELE DE GRAU TARATELE DE GRAU
Taratele de grau sunt folosite de sute de ani, sunt ...
BOLILE VENELOR - INTRE NUTRITIE SI GIMNASTICA BOLILE VENELOR - INTRE NUTRITIE SI GIMNASTICA
Un procent din ce in ce mai mare din populatie ...


NUCILE VERZI, REMEDIU NATURAL IMPOTRIVA BOLILOR NUCILE VERZI, REMEDIU NATURAL IMPOTRIVA BOLILOR
Fiindca se apropie sezonul lor, cu totii stim ca nucile ...
PEPENELE ROSU PEPENELE ROSU
Pepenii rosii sunt, probabil, cele mai bune fructe care combat ...


Alte articole despre Nutritie






Pagina 9 din 13






Homepage | Nutritie | Sanatate | Slabire | Antrenament | Instrumente | Galerie media | Servicii | Contact | Colaboratori | Termeni si conditii