Home  |  Sitemap  |  Contact




Iti recomandam PREVENITI SI TRATATI ARSURILE SOLARE
MASEAZA-TI CALEA SPRE SLABIRE
ASCULTA-TI STOMACUL!
ALIMENTATIA IN CONSTIPATIE
UN EXERCITIU PENTRU TONIFIEREA MUSCHILOR TRUNCHIULUI


Nutritie Sportiva
Ecuatia Slabirii
Sala Bucuresti
Lucru în România
Medicina Sportiva

Cele mai bine cotate articole Alegerea unui program de scadere in greutate
ANTIOXIDANTI NEENZIMATICI
Impins de la piept cu haltera (presa militara)
INTOLERANTA LA LACTOZA
CATABOLISMUL SI ANTRENAMENTELE
PHP Coder - Romania
PHP inside
Hosted by TRIUMF
RSS feed
Ghiduri de sanatate
Informatii si sfaturi practice pentru o viata mai buna.
Ghidul nutritiei
Ghidul scaderii in greutate
Ghidul suplimentelor nutritive
Ghidul exercitiilor de stretching
Ghidul exercitiilor pe mingea gonflabila
Ghidul exercitiilor de forta
Superfit - Consultanta in nutritie si antrenament

Fierbinte
E bine sa consumi alimente alcaline? Fierbinte
Printre atatea diete si regimuri care te imbie cu promisiuni de tot felul, dieta alcalina iese in evidenta prin...
Citeste mai mult


calculator
slabire rapida cu nutritionist online

Sunteti aici :: Sanatate » CUM SA TE MENTII TANARA SI IN FORMA

CUM SA TE MENTII TANARA SI IN FORMA


CUM_SA_TE_MENTII_TAN_46215.jpgAlimentatia are un rol extrem de important atunci cand vine vorba de sanatatea noastra. Evaluarile au aratat ca mult mai putin de jumatate dintre adultii occidentali- inclusiv femeile- consuma cinci portii de fructe si legume zilnic. Chiar daca o fac, probabil ca nu e suficient : numerosi experti recomanda ca, pentru o protectie optima a sanatatii, femeile sa consume noua portii zilnice de fructe si legume. Pe langa o alimentatie sanatoasa, nutritionistii recomanda femeilor administrarea de suplimente alimentare. Numeroase studii arata ca anumiti nutrienti esentiali aduc mai multe beneficii atunci cand sunt consumati in cantitati mai mari decat cele care se pot obtine doar din alimente. 

Carbohidratii - baza unei alimentatii sanatoase

Incearca sa obtii 60 pana la 65% din calorii din carbohidrati si sa consumi 3 pana la 6 portii de cereale integrale, precum painea integrala si tarate. Cerealele integrale furnizeaza toti nutientii continuti in boabe, dau senzatia de satietate, fapt pentru care te vei simti mai satula la sfarsitul mesei.

Fructele si legumele contin numerosi antioxidanti

Antioxidantii din compozitia fructelor si legumelor sunt substante care protejeaza ADN-ul de cancer, materialul genetic din fiecare celula a organismului. Daca nu esti obisnuita sa consumi 5 portii de legume si 4 portii de fructe pe zi, creste treptat numarul portiilor. Incepe prin a include o mana de ceapa tocata sau de ciuperci in sosul pentru paste. Inlocuieste puiul si branza grasa cu vinete coapte si branza degresata. Coace un mar cu scortisoara la desert. Adauga doua portii suplimentare de legume la cina, de exemplu humus sau alta planta de leguminoase boabe si morcovi.

Proteine slabe: nuci, peste, pui

Ar trebui sa obtii 10 pana la 15% din calorii din proteinele slabe, cum ar fi leguminoasele boabe, nuci, peste, pui si curcan fara piele, carne rosie slaba, lactate degresate si oua. Nu trebuie sa fii indusa totusi in eroare de carnea etichetata ca fiind "slaba". Verifica si specificatiile scrise cu litere mici si cauta cate grame de lipide contine carnea in mod real. Nu cumpara daca are mai mult de 10 grame de lipide la o portie.

Lactatele mentin depozitele osoase

Consuma doua sau trei portii de produse lactate cu un continut scazut de grasimi pe zi sau 1000 miligrame de calciu. Laptele, iaurtul si branza cu un continut lipidic scazut sau chiar inexistent reprezinta surse excelente de calciu, care ajuta la cresterea rezistentei osoase. Organismului persoanelor care au trecut de varsta de 30 de ani incepe sa piarda masa osoasa mai mult decat sintetizeaza. Calciul va fi util pentru mentinerea depozitelor osoase. Doza recomandata de 1000 miligrame de calciu reprezinta echivalentul a trei portii de lactate : 240 mililitri de lapte slab, 230 grame de iaurt si 60 grame de branza mozzarella slaba.

Grasimile mononesaturate- cele mai sanatoase

Mai putin de 25% din totalul caloriilor ar trebui sa provina din lipide. Cele mai sanatoase grasimi sunt cele mononesaturate care se gasesc in special in : ulei de masline, ulei de rapita, ulei de arahide si avocado. Grasimile mononesaturate scad colesterolul total, fara sa afecteze colesterolul bun. Alimentele bogate in grasimi satuarate si acizi grasi tans ar trebui consumate cu moderatie sau chiar deloc. Ambele determina cresterea nivelurilor de colesterol si contribuie la aparitia bolii cardiace. Lipidele saturate se gasesc in produsele de origine animala, cum ar fi carnea de vita, lapte integral, inghetata, unt de cacao, ulei de cocos si ulei de palmier.

Consuma seminte de in

Semintele de in reprezinta sursa vegetala de acizi grasi omega 3, contribuind astfel la prevenirea bolii cardiace si chiar a cancerului. Adauga o lingurita de seminte de in ca supliment la dieta zilnica, asociat celor doua portii de peste saptamanale. De asemenea, poti folosi ulei din seminte de in in locul altor uleiuri, insa nu trebuie preparat termic deoarece isi modifica structura.

Sodiu in cantitate scazuta

Consumul de alimente naturale sarace in sodiu, precum fructele si legumele proaspete, si evitarea alimentelor cu un continut ridicat de sare (carnea afumata sau conservata, sosul de soia, supa la conserva, anumite alimente congelate, biscuiti sarati, chipsuri) vor fi utile in scaderea valorii tensiunii arteriale. Asadar, incearca sa consumi mai putin de 800 miligrame de sodiu la o masa, sau 2400 miligrame pe zi- echivalentul unei lingurite de sare.

Alcoolul, benefic in cantitati moderate

In cazul femeilor, consumul a trei pahare de vin, bere sau bauturi distilate pe saptamana creste colesterolul bun, previne formarea trombilor si influenteaza proliferarea celulara la nivelul vaselor de sange, diminuand astfel riscul dezvolatarii unei afectiuni cardiace. Potrivit mai multor studii, efectele sunt foarte pronuntate la persoanele de peste 50 de ani sau in cazul celor care asociaza factori de risc pentru boala cardiaca.

Sursa : Biblia Sanatatii Femeii



Elena Diaconu

Bookmark and Share
slabut nimic special ok foarte bine supeeeerrrr!!! Voteaza articolul ( Articolul este votat ca supeeeerrrr!!!.)

Acest articol a fost vizualizat de 49811 ori.



E bine sa consumi alimente alcaline?

30 Ianuarie 2023

Printre atatea diete si regimuri care te imbie cu promisiuni de tot felul, dieta alcalina iese in evidenta prin atentia pentru sanatate, in primul rand, nu doar pentru slabit.

Dar cat este insa adevar si cat mit cand vine vorba de beneficiile sale? Cat de utile sunt alimentele alcaline pentru sanatate si pentru slabire?


Relatia dintre DIETA si ACNEE

24 Ianuarie 2023

„Renunta la ciocolata daca vrei sa scapi de cosuri! Nu mai manca grasimi!” Sunt sigur ca ai auzit aceste replici daca te afli in cautarea unei solutii ca sa ai fata mai curata. Cosurile, numite oficial acnee, sunt neplacute pentru adolescenti, dar nu ocolesc nici adultii. La multi oameni, acneea va disparea dupa 25-30 de ani, dar mai sunt si „norocosi” care nu scapa de aceasta problema a pielii nici la 40 sau chiar 50 de ani.

Ce e de facut ca acneea sa dispara de tot de pe fata ta? Ce ar trebui sa mananci atunci cand ai acnee?


Cum sa ai un FICAT sanatos

17 Ianuarie 2023

Situat in partea dreapta sus a cavitatii abdominale, sub diafragma, ficatul este unul dintre cele mai mari organe are corpului omenesc si cantareste aproximativ 1,5 kg - greutatea sa variaza de la persoana la persoana.

In acest video vei afla care sunt rolurile ficatului si ce trebuie sa faci ca sa il mentii sanatos!



Adauga un comentariu Acest articol are 0 comentarii.

Adauga un comentariu

Nume Prenume : *
Email : *
Comentarii : *
Cod verificare : *
Completati codul din imagine (daca nu vedeti codul, apasati pe butonul trimite pentru a se genera alt cod)


Nota : campurile marcate cu * sunt obligatorii

Articole din aceeasi categorie

STRETCHING ASISTAT
Atunci cand ne trezim din somn ne intindem. Este un ...
CELULITA CELULITA
Opt femei din zece au aceasta problema. De fapt ce este ...


SINDROMUL DE TUNEL CARPIAN SINDROMUL DE TUNEL CARPIAN
Vreau sa va reţin atentia asupra unei probleme de care ...
ANTRENAMENTUL CU GREUTATI REDUCE POSIBILITATEA APARITIEI HIPERTENSIUNII ARTERIALE
Cu toti am auzit celebra fraza spusa de cei care ...


Alte articole despre Sanatate





Pagina 14 din 14






Homepage | Nutritie | Sanatate | Slabire | Antrenament | Instrumente | Galerie media | Servicii | Contact | Colaboratori | Termeni si conditii