Home  |  Sitemap  |  Contact




Iti recomandam CAFEAUA TINE DEPARTE DEPRESIA
SECRETELE POPOARELOR CARE NU FAC CANCER
CALCIUL - MINERAL ANABOLIZANT
ASPARATMUL - PRO SAU CONTRA
Metabolismul, motorul biochimic al organismului


Nutritie Sportiva
Sala Bucuresti
Cursuri de nutritie online

Cele mai bine cotate articole Flexii concentrate
PRODUSELE APICOLE
CSID - Pentru o scadere ponderala nu renuntati la grasimi sau la carbohidrati
SEXUL, INTRE PLACERE SI SANATATE
EXERCITIUL FIZIC, CHEIA SANATATII
PHP Coder - Romania
PHP inside
Hosted by TRIUMF
RSS feed
Ghiduri de sanatate
Informatii si sfaturi practice pentru o viata mai buna.
Ghidul nutritiei
Ghidul scaderii in greutate
Ghidul suplimentelor nutritive
Ghidul exercitiilor de stretching
Ghidul exercitiilor pe mingea gonflabila
Ghidul exercitiilor de forta
Superfit - Consultanta in nutritie si antrenament

Fierbinte
Alimentele si inteligenta Fierbinte
Alimentația joacă un rol crucial în menținerea și îmbunătățirea funcțiilor cognitive. Consumul...
Citeste mai mult


calculator
Cursuri de nutritie online

Sunteti aici :: Psihologie » CE TE DEPRIMA?

CE TE DEPRIMA?


CE_TE_DEPRIMA_89494.jpgLispa banilor, lipsa unui partener stabil, bolile, teama de imbolnavire, criza financiara mondiala, poluarea, razboaiele...cate si mai cate pot sa iti ofere un raspuns plauzibil la intrebarea anterioara! Daca stai si privesti in jur o clipa, ai putea sa ramai suprins sa decoperi ca o groaza de lume pare sa se planga ca sufera de o forma sau alta de depresie. Viata e complicata asa cum e ea, fara sa mai tinem seama de amenintarile care par sa ne pandeasca la fiecare colt. Cum facem fata tuturor acestor amenintari si cum ne "gospodarim" sanatatea mentala sunt intrebari care cu greu isi gasesc un raspuns de ordin general. Secretul e ca fiecare din noi trebuie sa caute inauntrul finite sale si sa gaseasca resursele necesare pe care sa le foloseasca pe post de arme.

Totusi, articolul de fata doreste sa aduca in prim-plan tema mancarii de tip fast food in relatie cu depresia. Da, ai citit bine, saorma sau hamburgerii si gogosile infuriate aburinde si imbibate in zahar pot sa te aduca in pragul depresiei. Cu toate ca multa lume pare sa isi inece amarul intr-o farfurie plina de prajituri care de care mai cremoase ca si o masura disperata de a scapa de gandurile amare, s-ar parea ca efectul este exact cel opus. Mancarea de tip fast food este un subiect care a fost si continua sa fie indelung dezbatut in mass media zilelor noastre. Noi informatii vin sa ne spuna ca exista o relatie directa intre mancarea de tip fast food si produsele de patiserie in particular si depresie. Mancaruri cum ar fi gogosile, prajiturile si croissantele ce par sa isi faca din ce in ce mai mult loc si in viata romanilor par sa creasca riscul aparitiei deeresiilor, potrivit unui studiu recent realizat de catre cercetatorii de la Universitatea Las Palmas de Gran Canaria si Universitatea din Granada.

Descoperirile au aratat ca persoanele care consuma adesea mancare de tip fast food isi cresc cu circa 51 la suta riscul de a dezvolta depresii, comparativ cu acei consumatori care sunt considerati a fi consumatori minimali sau in comparatie cu non-consumatorii. Relatia dintre cele doua s-a dovedit a fi atat de puternica incat"cu cat cineva consuma mai multa mancare de tip fast food, cu atat creste riscul dezvoltarii depresiilor", potrivit autorului principal al acestui studiu. In plus, cei care au mancat cea mai mare cantitate de mancare de tip fast food si produse de patiserie in cadrul acestui studiu aveau sanse mai mari sa fie personae fara partener, mai putin active si sa aiba de asemenea obiceiuri dietetice sarace (mancau doar cantitati mici de fructe, peste, legume, ulei de masline). Este de asemenea obisnuit ca acei indivizi din acest grup sa fumeze si sa lucreze peste 45 de ore pe saptamana.

Rezultatele au fost de asemenea consistente in ceea ce priveste consumul de bunuri de patiserie. Consumul unor cantitati dintre cele mai mici de produse de patiserie este legat de o sansa semnificativ mai mare de a dezvolta depresii. Aproape 9000 de participanti au luat parte la acest studiu, parte a proiectului SUN al Universitatii Navarra si a Programului de Urmarire a Dietei si a Stilului de Viata. Subiectii nu au fost niciodata diagnosticati cu depresie si nu au luat niciodata antidepresive. Au fost evaluate circa 6 luni, in medie, iar in timpul acestei perioade, aproape 500 dintre ei au fost diagnosticati cu depresie si au inceput sa consume antidepresive.

Noile date vin sa sustina rezultatele proiectului SUN derulat in anul 2011, ce a inregistrat peste 650 de noi cazuri de depresie din cei peste 12,000 de oameni analizati pe parcursul a mai mult de 6 luni. Acest studiu a aratat o crestere cu 42 la suta a procentului legat de riscul de depresie asociata cu mancarea de tip fast food, reprezentand un procent mai scazut in comparatie cu cel nou obtinut in cadrul studiului de fata.

Desi este nevoie de mai multe studii pentru a intari noile descoperiri, consumul de mancare de tip fast food trebuie sa fie controlat indeaproape, deoarece implicatiile acesteia asupra sanatatii fizice si a celei mentale par sa fie mai grave decat s-a crezut initial. Totusi, studii anterioare au aratat ca anumiti nutrienti joaca un rol preventiv in cazul depresiei. Acestia includ vitaminele din grupa B, acizii grasi omega-3 si uleiul de masline. Asadar, ai grija sa incluzi alimente care contin acesti nutrienti in dieta ta zilnica. Mai mult, o dieta in general sanatoasa a fost legata de un risc scazut de a dezvolta depresii. Poate ca ar fi momentul sa incepi sa pui cat de putina incredere in astfel de studii realizatepesteOceansi sa le pui recomandarile in practica, daca esti un imaptimit al fast food-ului.



Alexandra Igna


slabut nimic special ok foarte bine supeeeerrrr!!! Voteaza articolul ( Articolul este votat ca supeeeerrrr!!!.)

Acest articol a fost vizualizat de 22176 ori.



Alimentele si inteligenta

10 Iulie 2024

Alimentația joacă un rol crucial în menținerea și îmbunătățirea funcțiilor cognitive. Consumul unor alimente bogate în nutrienți esențiali poate contribui semnificativ la dezvoltarea și protejarea sănătății creierului. Afla din acest clip ce alimente te ajuta sa iti cresti IQ-ul!


Citeşte cartea Performanță în sport

9 Iulie 2024

Vreau sa va prezint cartea "Performanță în sport", editată de Asociația Egoal și coordonată de Valentin Comănoaia. Cartea se concentrează pe îmbunătățirea cunoștințelor sportivilor în domenii dincolo de antrenament, cum ar fi comunicarea, psihologia sportivă, nutriția, educația financiară și refacerea.

Cartea își propune să ofere informații valoroase pasionaților de sport și sportivilor pe teme esențiale pentru dezvoltarea lor, inclusiv refacerea mentală și fizică, educația financiară și brandingul personal.

Capitolul despre nutritie este scris de mine si aici discut rolurile nutriției sportive în optimizarea performanțelor, ajutarea recuperării, reducerea riscurilor de accidentare, dezvoltarea masei musculare, atingerea unei compoziții corporale optime și menținerea sănătății.

Capitolul acoperă furnizarea de energie, macronutrienți (proteine, carbohidrați, grăsimi), micronutrienți (vitamine, minerale), hidratarea și sfaturi practice despre alimentația sportivilor înainte, în timpul și după competiții.

Capitolul despre educație financiară: Scris de Adrian Căruceru, acest capitol subliniază importanța alfabetizării financiare pentru sportivi, evidențiind capcanele comune, cum ar fi cheltuielile excesive și ratele ridicate de faliment în rândul foștilor sportivi. Oferă strategii pentru gestionarea eficientă a banilor, economisire, investiții și consultarea planificatorilor financiari.

Capitolul despre refacere și recuperare: Scris de Dr. Codruța Cioponea, acest capitol explică diferența dintre refacere (după efort) și recuperare (după accidentare). Detaliază semnele care indică necesitatea consultului medical și evidențiază tehnici de refacere precum masajul, hidratarea, nutriția, somnul și stretching-ul.

Capitolul despre branding personal și comunicare: Ioana Cosma, un profesionist din media, discută importanța brandingului personal pentru sportivi, în special pe rețelele sociale. Oferă ghiduri pentru o prezență online eficientă și interacțiuni cu presa, subliniind necesitatea autenticității și relațiilor profesionale.

Capitolul despre psihologia sportivă: Radu Predoiu, psiholog sportiv, explorează modul în care psihologia sportivă ajută sportivii să se înțeleagă pe ei înșiși, să gestioneze stresul și anxietatea, să îmbunătățească motivația, să facă față succesului și să se recupereze după eșecuri. De asemenea, sprijină antrenorii și părinții în rolurile lor.

Public țintă: Cartea este recomandată atât sportivilor profesioniști, cât și celor aspiranți, antrenorilor și oricui pasionat de sport. Este prezentată ca un ghid cuprinzător pentru aspectele esențiale din afara terenului legate de performanța sportivă.

Puteţi comanda cartea pe www.egoal.ro


Cum slabesti cu Dieta Dukan

4 Iulie 2024

Dieta Dukan este un regim de slăbire dezvoltat de dr. Pierre Dukan, un medic francez specializat în gestionarea greutății. Aceasta se bazează pe consumul predominant de proteine și este împărțită în patru faze:

1. Faza de atac: Aceasta durează între 2 și 7 zile și presupune consumul exclusiv de proteine slabe, cum ar fi carne de pui, pește, ouă și lactate degresate. Scopul este să se obțină o pierdere rapidă în greutate prin inducerea cetozei.

2. Faza de croazieră: În această fază, se adaugă legume fără amidon la dieta de proteine. Faza continuă până când se ajunge la greutatea dorită, cu o pierdere în greutate de aproximativ 1 kg pe săptămână.

3. Faza de consolidare: Aceasta ajută la prevenirea revenirii kilogramelor pierdute și durează 10 zile pentru fiecare kilogram pierdut. În această fază, se reintroduc treptat alimente precum fructe, pâine integrală și brânzeturi, iar o zi pe săptămână este dedicată exclusiv proteinelor.

4. Faza de stabilizare: Este menită să fie urmată pe termen lung și permite consumul normal de alimente, cu condiția de a respecta câteva reguli simple, cum ar fi o zi de proteine pe săptămână și consumul zilnic de tărâțe de ovăz.

Dieta Dukan a câștigat popularitate datorită rezultatelor rapide și a structurii sale clare. Totuși, este important de menționat că poate avea efecte secundare și nu este potrivită pentru toată lumea, de aceea se recomandă consultarea unui medic înainte de a începe acest regim.


Articole din aceeasi categorie

JOCURI SI ACTIVITATI DE FAMILIE JOCURI SI ACTIVITATI DE FAMILIE
S-a vorbit si se vorbeste mult despre rolul important pe ...
SUFERI DE TICURI NERVOASE? SUFERI DE TICURI NERVOASE?
Daca nu esti sigur cum anume ar trebui sa raspunzi ...


SUFERI DE PERFECTIONISM? SUFERI DE PERFECTIONISM?
Inca din copilarie ne-am dorit sa fim cei mai buni. ...
SCHIMBA-TI ATITUDINEA FATA DE EXERCITIILE FIZICE SCHIMBA-TI ATITUDINEA FATA DE EXERCITIILE FIZICE
De cateva zile, o prietena buna de-a mea frecventeaza niste ...


Alte articole despre Psihologie






« 1 2 3 4 »
Pagina 2 din 4






Homepage | Nutritie | Sanatate | Slabire | Antrenament | Instrumente | Galerie media | Servicii | Contact | Colaboratori | Termeni si conditii