Home  |  Sitemap  |  Contact


Cele mai noi articole CINCI ALIMENTE RECOMANDATE ATUNCI CAND AI DIABET
Ce trebuie sa stii despre vizitele tale la stomatolog
Rumalaya gel si Rumalaya forte - solutia naturala pentru durerile musculare si articulare
Silviu Marin
10 BENEFICII SURPRINZATOARE ALE TELINEI
Sondaj de opinie
  Cum iti alegi medicul? *
La intamplare
De pe Internet
La recomandarea unui cunoscut
La recomandarea medicului de familile
 


Articole din aceeasi categorie
Vezi arhiva de sondaje


Lucru în România
Ecuatia Slabirii
Sala Bucuresti
Ro Club Maraton
Nutritie Sportiva
Medicina Sportiva

Cele mai bine cotate articole Interviu la KanalD despre sucuri carbogazoase
EVALUAREA RISCULUI APARITIEI SINDROMULUI METABOLIC
CUM NE ANTRENAM VARA ACEASTA
CURS DE MASAJ SHIATSU LA UNIVERSITATEA DIN CRAIOVA (2005)
Saritul corzii, un excelent antrenament cardio
PHP Coder - Romania
PHP inside
Hosted by TRIUMF
RSS feed
Ghiduri de sanatate
Informatii si sfaturi practice pentru o viata mai buna.
Ghidul nutritiei
Ghidul scaderii in greutate
Ghidul suplimentelor nutritive
Ghidul exercitiilor de stretching
Ghidul exercitiilor pe mingea gonflabila
Ghidul exercitiilor de forta
Superfit - Consultanta in nutritie si antrenament

Newsletter
abonare dezabonare


Fierbinte
Cum sa iti imbunatatesti VO2max Fierbinte
Dacă practici sport la nivel profesionist sau chiar amator, probabil că ești familiarizat cu termenul VO2max,...
Citeste mai mult


calculator
Iti recomandam CUM MANCAM, ASA TRAIM
TREBUIE SA MERGEM LA CONTROL MEDICAL INAINTE DE A INCEPE SA FACEM ANTRENAMENTE?
Stretching - gambe - teorie
CONSTIPATIA
OBEZITATEA, BOALA SECOLULUI
Sunteti aici :: Nutritie » CAFEINA

CAFEINA


Cafeina este o substanta cu efect stimulant asupra sistemului nervos, care s-a dovedit a avea si proprietatea de a sustine efortul de scadere in greutate. Se pare ca aportul de cafeina este benefic in ceea ce priveste scaderea tesutului adipos, in special atunci cand se combina cu efectul termogenic al efedrinei. Acum mai bine de 15 ani a fost studiat efectul cafeinei asupra stratului adipos corporal, utilizand un model animal. Astfel s-a descoperit ca la soareci, consumul de cafeina poate accelera eliminarea tesutului adipos prin exercitii aerobice, atunci cand este administrata inaintea antrenamentelor. Imi si inchipui un soarece band vreo doua cani de cafea si apoi plecand la sala pentru o ora de "burning"... :) Administrarea cafeinei inainte de sedinta de exercitii aerobice a condus la o reducere a greutatii corpului cu 22% mai mult decat la soarecii care nu au primit cafeina, in timp ce dimensiunea celulelor adipoase s-a redus cu 25%.

Un alt studiu pe animale a arata ca soarecii care au consumat Coca-Cola, si au avut posibilitatea sa manance atat cat au dorit, au inregistrat o amplificare a aportului energetic cu 50%, insa fara a creste in greutate. In acest studiu, cafeina a redus semnificativ rata cresterii in greutate, greutatea tesutului care depoziteaza lipidele si dimensiunea celulelor adipoase. In plus, cafeina a inhibat dezvoltarea de noi celule adipoase. Aceste efecte sunt similare celor obtinute in urma antrenamentelor si restrictiei nutritive (cura de slabire). Astfel, un aport moderat de cafeina pare sa fie util in efortul de limitare a dezvoltarii excesive a tesutului care depoziteaza grasimile, deci previne acumularea unui exces de adipozitate.

Studii pe oameni au sustinut premiza conform careia cafeina este benefica pentru scaderea in greutate. Atat in cazul indivizilor fara probleme poderale, cat si in cazul celor supraponderali o doza de 100 mg de cafeina s-a dovedit ca produce o crestere a ratei metabolismului bazal cu 3-4%. De asemenea, cafeina amelioreaza termogeneza, care este deficienta la pacientii obezi ce tin regim de slabire. Administarea repetata la interval de 2 ore, timp de 12 ore a unor doze de cafeina a marit consumul energetic cu 8-11% la ambele grupuri luate in observatie. Astfel cercetatorii au ajuns la o concluzie, conform careia cafeina adminstrata in doze obisnuite are o influenta semnificativa asupra echilibrului energetic si poate initia termogeneza.

Rata metabolismului bazal reprezinta valoarea metabolismului masurata la 12 ore dupa ultima masa, dupa un somn odihnitor, fara efort fizic sau orice alta activitate inainte de testare, fara stimulare emotionala si intr-un mediu ambiant cu o temperatura confortabila. Un studiu recent a investigat daca exista vreo variatie a metabolismului bazal si a raspunsului termogenetic la un grup de femei obeze care au primit cafeina, si daca aceste variatii pot interveni in sensul scaderii in greutate. Aceste femei supraponderale urmau un regim hipocaloric si un program de exercitii fizice. Dupa doua luni, s-a inregistrat o reducere semnificativa a greutatii si adipozitatii. Cea mai importanta scadere a greutatii s-a observat la femeile cu cea mai scazuta rata a metabolismului bazal. In consecinta, cafeina poate initia scaderea in greutate si reducerea stratului adipos la femeile obeze si se coreleaza cu rata metabolismului bazal si raspunsul termogenic.

Deoarece o cura de slabire severa poate avea ca rezultat inducerea unei scaderi anormale a metabolismului bazal (ceea ce atrage dupa sine inutilitatea regimului), cafeina poate fi utila prin mentinerea la normal a ratei metabolismului bazal. De asemenea, cafeina poate amplifica rata metabolismului la persoanele cu greutate normala si la supraponderali. La normoponderalii s-a remarcat si o cresterea a oxidarii lipidelor. In timpul acestui studiu, cercetatorii au observat prezenta unui efect termogenic mai puternic la persoanele care dupa o masa au consumat o cafea normala, in comparatie cu cei care au baut o cafea decofeinizata.

Pe masura ce imbatranim, rata metabolismului scade, iar raspunsul termogenic, mai ales cel la glucoza se reduce. Pentru a examina efectele imbatranirii asupra termogenezei si metabolismului, cercetatorii au studiat efectul cafeinei asupra a doua grupuri de barbati si femei normoponderali. Un grup avea varstele cuprinse intre 18 si 29 de ani, iar celalalt intre 66 si 80 de ani. Acestor indivizi li s-au adminisitrat oral solutii de glucoza sau fructoza, cu sau fara cafeina. Nu s-a inregistrat nici o diferanta intre cele doua grupuri, in ceea ce priveste numarul caloriilor consumate, iar cei care au primit cafeina au avut un consum energetic mai mare, in ambele grupuri.

Consumarea a 3-6 mg cafeina/kgcorp cu o ora inainte de antrenament s-a dovedit a ameliora performantele in ceea ce priveste rezistenta, iar valorile produsilor de metabolism in urina este sub cel indicat de Comitetul Olimpic International. Acesta cantitate se gaseste in 2-4 cani de cafea tare. Efectele termogenice sunt induse de doze mai mici de cafeina si trebuie avut in vedere ca un consum crescut de cafeina se poate insoti de efecte secundare.


Dr. Serban Damian

Bookmark and Share
slabut nimic special ok foarte bine supeeeerrrr!!! Voteaza articolul ( Articolul este votat ca supeeeerrrr!!!.)

Acest articol a fost vizualizat de 33826 ori.



Adauga un comentariu Acest articol are 0 comentarii.

Adauga un comentariu

Nume Prenume : *
Email : *
Comentarii : *
Cod verificare : *
Completati codul din imagine (daca nu vedeti codul, apasati pe butonul trimite pentru a se genera alt cod)


Nota : campurile marcate cu * sunt obligatorii

Articole din aceeasi categorie

TARATELE DE GRAU TARATELE DE GRAU
Taratele de grau sunt folosite de sute de ani, sunt ...
BOLILE VENELOR - INTRE NUTRITIE SI GIMNASTICA BOLILE VENELOR - INTRE NUTRITIE SI GIMNASTICA
Un procent din ce in ce mai mare din populatie ...


NUCILE VERZI, REMEDIU NATURAL IMPOTRIVA BOLILOR NUCILE VERZI, REMEDIU NATURAL IMPOTRIVA BOLILOR
Fiindca se apropie sezonul lor, cu totii stim ca nucile ...
PEPENELE ROSU PEPENELE ROSU
Pepenii rosii sunt, probabil, cele mai bune fructe care combat ...


Alte articole despre Nutritie






Pagina 9 din 13






Homepage | Nutritie | Sanatate | Slabire | Antrenament | Instrumente | Galerie media | Servicii | Contact | Colaboratori | Termeni si conditii