Home  |  Sitemap  |  Contact




Iti recomandam VREAU SA MA SCHIMB, DAR NU POT
URZICA
CREATINA - eficienta si potentiale efecte secundare
MAI MULT TESTOSTERON = MAI MULTA MASA MUSCULARA
KANGOO JUMPS


Nutritie Sportiva
Ecuatia Slabirii
Sala Bucuresti
Lucru în România
Medicina Sportiva

Cele mai bine cotate articole MICI SCHIMBARI CARE CONTRIBUIE LA SCADEREA IN GREUTATE
ANTRENAMENTUL AEROBIC INAINTE SAU DUPA CEL CU GREUTATI?
BEAMFIT, FITNESS DE VIITOR
IUBIRE CU FUNDA
Elena Ciucu
PHP Coder - Romania
PHP inside
Hosted by TRIUMF
RSS feed
Ghiduri de sanatate
Informatii si sfaturi practice pentru o viata mai buna.
Ghidul nutritiei
Ghidul scaderii in greutate
Ghidul suplimentelor nutritive
Ghidul exercitiilor de stretching
Ghidul exercitiilor pe mingea gonflabila
Ghidul exercitiilor de forta
Superfit - Consultanta in nutritie si antrenament

Fierbinte
Beneficiile scortisoarei Fierbinte
Scortisoara este disponibila sub forma de pudra, bastonase, ulei esential si intra in compozitia diferitor suplimente....
Citeste mai mult


calculator
slabire rapida cu nutritionist online

Sunteti aici :: Sanatate » SOMN USOR, FARA MEDICAMENTE

SOMN USOR, FARA MEDICAMENTE


SOMN_USOR_FARA_MEDIC_31161.jpgEste trecut de miezul noptii si intalnirea ta cu mos Ene pare compromisa...Ai numarat oite, ai inventat povesti, degeaba...Daca nu reusesti sa adormi, nu este cazul sa disperi. Afla mai multe despre insomnie, respecta cateva reguli simple si invata cum sa o tratezi, astfel incat sa te bucuri de un somn sanatos si reconfortant.

Pe scurt, despre insomnie!

Insomnia este o tulburare a somnului care afecteaza milioane de oameni din intreaga lume si se caracterizeaza prin incapacitatea de a adormi sau de a mentine starea de somn in timpul noptii.

In urma mai multor studii s-a dovedit ca insomnia are mai degraba cauze de natura psihologica, decat fizica sau organica. Astfel, un rol important in tratarea ei il au eliminarea pe cat posibil a surselor de stres, tensiune, depresie sau anxietate.

Atentie! Evita somniferele! In timp, isi pierd efectul si creeaza dependenta!

Un somn sanatos! Cat si cand?

Desi s-a stabilit o medie de 7-8 ore de somn pentru un adult sanatos, specialistii considera ca nu exista un numar fix de ore pentru un adult, deoarece exista persoane carora le sunt suficiente 6 ore de somn si persoane care se simt cu adevarat odihnite doar dupa 9-10 ore de somn.

Mai mult decat atat, cu cat inaintam in varsta, cu atat mai putin dormim. Astfel, un nou nascut doarme in primul lui an de viata in jur de 18 ore, la varsta de 10 ani in jur de 10 ore iar in adolescenta durata poate sa scada pana la 7-8 ore.

Apeleaza la plante!

Ciubotica cucului - preparata in infuzie. Infuzia se obtine din 1-2 lingurite de planta uscata, peste care se toarna 200ml de apa clocotita. Se bea dupa ce se lasa acoperit 15 minute recipientul cu lichid.

Iasomia - se foloseste sub forma de ceai sau de ulei aromatic, avand rol de relaxant si sedativ nervos.

Hameiul - aproximativ 2 linguri de conuri, la care se adauga 200ml de apa clocotita, pentru infuzie. Se bea seara, inainte de culcare. De asemenea, ceaiul este un bun relaxant, daca se beau 2-3 cani pe zi. Ceaiul de hamei poate fi folosit si pentru tratarea durerilor abdominale si musculare.

Lavanda - poate fi folosita atat pentru ceai, cat si sub forma de ulei, ca baza in uleiurile pentru baie si aromoterapie. Efectele benefice ale folosirii lavandei sunt cunoscute in intreaga lume.

Valeriana - despre care studiile spun ca nu doar aduce somnul, ci ii si imbunatateste calitatea. Asadar, bucura-te de calitatile ei printr-o infuzie! Ai nevoie de o lingurita de planta amestecata cu 200ml de apa clocotita. Din acest amestec trebuie sa bei 3-4 linguri inainte de culcare.

Musetelul - are proprietati calmante, relaxante si antiseptice. Pentru un somn linistit, se recomanda 1-2 cani de ceai cu cateva ore inainte de culcare.

Teiul - are efecte calmante si neurosedative cunoscute de toata lumea, de la specialisti la oameni foarte in varsta. Pentru o infuzie, este nevoie de 2 lingurite de flori si 200ml de apa clocotita. Infuzia poate fi indulcita cu miere de albine. Se beau 1-2 cani pe zi.

Trucuri care te ajuta sa adormi repede!

Evita stimulentele cu cateva ore inainte de culcare!

Este vorba despre cafea, dulciurile pe baza de cafea, ceaiul negru si verde, bauturile carbogazoase care contin cofeina. Toate acestea sunt energizante si excitante ale sistemului nervos si, daca sunt consumate seara, obosesc organismul si dau un somn agitat.

Renunta seara la televizor!

Cu 1-2 ore inainte de culcare, inchide televizorul! Stiu ca multe persoane au impresia ca televizorul este un bun somnifer, dar adevarul este altul: televizorul influenteaza foarte mult sistemul nervos si subconstientul, provocand un somn de proasta calitate.

Evita cinele imbelsugate!

Renunta seara la alimentele greu digerabile, pentru ca acestea provoaca o activitate intensa a stomacului si implicit, a intregului organism, ceea ce alunga somnul! Totusi, nu sari peste gustarea de seara, pentru ca are si ea rolul ei. Daca renunti de tot la gustarea de seara, te vei trezi la miezul noptii cu o senzatie de foame care, chiar si potolita, iti va alunga somnul chiar si pentru intreaga noapte.

Fa-ti anumite obiceiuri inainte de culcare!

Aeriseste bine camera in care vei dormi, chiar daca ti se pare ca se va face frig! Decat un aer greu, imbacsit si molesitor, mai bine unul racoros si reconfortant! Inainte sa te bagi in pat fa o baie calduta si parfumata, plina de spuma! In pat, daca somnul simti ca nu a venit chiar pe deplin, citeste o carte sau o revista si pe fundal, pune melodii care te relaxeaza!



Raluca Cristea

Bookmark and Share
slabut nimic special ok foarte bine supeeeerrrr!!! Voteaza articolul ( Articolul este votat ca supeeeerrrr!!!.)

Acest articol a fost vizualizat de 48442 ori.



Beneficiile scortisoarei

26 Septembrie 2022

Scortisoara este disponibila sub forma de pudra, bastonase, ulei esential si intra in compozitia diferitor suplimente. Ea contine minerale - calciu, magneziu, fosfor, fier, potasiu, vitaminele A, B, K si antioxidanti ca beta-caroten, colina, alfa-caroten, licopen. Totusi, deoarece in mancare se foloseste de obicei putina scortisoara, nutrientii nu vor avea un impact semnificativ la necesarul zilnic.

Dar oare este buna pentru slabit?


Dieta in premenopauza

21 Septembrie 2022

Premenopauza este etapa de tranziție spre menopauză, în această perioadă având loc diferite schimbări fiziologice în organismul feminin. Nivelurile de estrogen și progesteron încep să fluctueze, iar ulterior scad. Astfel, apar simptome ca: menstruații neregulate, cu schimbări ale fluxului sau frecvenței, uscăciune vaginală, bufeuri, transpirații în timpul nopții, modificări ale dispoziţiei, iritabilitate, probleme de somn.

O problema frecvent intalnita este cresterea in greutate! In acest clip vorbim despre alimentatia optima in perioada de premenopauza.


Proportiile optime intre macronutrienti

12 Septembrie 2022

Numaratul caloriilor din alimente este o strategie adoptata uneori de persoanele care vor sa slabeasca. Daca mergem mai in profunzime cu acest proces, putem lua in calcul si macronutrientii, care duc discutia un pas mai departe, spre sursa caloriilor.

Este util sa ai un anumit raport de macronutrienti daca vrei sa slabesti sau conteaza mai mult caloriile?



Adauga un comentariu Acest articol are 2 comentarii.

Adauga un comentariu

Nume Prenume : *
Email : *
Comentarii : *
Cod verificare : *
Completati codul din imagine (daca nu vedeti codul, apasati pe butonul trimite pentru a se genera alt cod)


Nota : campurile marcate cu * sunt obligatorii


(31 Mai 2010 00:00) Bia a spus

Bun artocolul! sa vedem daca si functioneaza aceste remedii!

(12 Mai 2010 00:03) Alexandra a spus

Felicitari, tare interesant articolul!


Articole din aceeasi categorie

STRETCHING ASISTAT
Atunci cand ne trezim din somn ne intindem. Este un ...
CELULITA CELULITA
Opt femei din zece au aceasta problema. De fapt ce este ...


SINDROMUL DE TUNEL CARPIAN SINDROMUL DE TUNEL CARPIAN
Vreau sa va reţin atentia asupra unei probleme de care ...
ANTRENAMENTUL CU GREUTATI REDUCE POSIBILITATEA APARITIEI HIPERTENSIUNII ARTERIALE
Cu toti am auzit celebra fraza spusa de cei care ...


Alte articole despre Sanatate





Pagina 14 din 14






Homepage | Nutritie | Sanatate | Slabire | Antrenament | Instrumente | Galerie media | Servicii | Contact | Colaboratori | Termeni si conditii