Home  |  Sitemap  |  Contact




Iti recomandam Flexii inverse
IMC SI VARIATIA GREUTATII - AL 6-LEA SEMN VITAL
Abductia piciorului la sol
IAURTUL
CANCERUL DE PROSTATA


Nutritie Sportiva
Sala Bucuresti
Cursuri de nutritie online

Cele mai bine cotate articole CONCURSUL DA JOS BURTA, EDITIA 2010
PRACTICA QIGONG - EXAGERARI, BENEFICII, RISCURI
CSID - Alte surse de grasimi bune
TRANSFORMARI INDUSE DE ANTRENAMENTUL CU GREUTATI
RATIUNE SI NE-SIMTIRE
PHP Coder - Romania
PHP inside
Hosted by TRIUMF
RSS feed
Ghiduri de sanatate
Informatii si sfaturi practice pentru o viata mai buna.
Ghidul nutritiei
Ghidul scaderii in greutate
Ghidul suplimentelor nutritive
Ghidul exercitiilor de stretching
Ghidul exercitiilor pe mingea gonflabila
Ghidul exercitiilor de forta
Superfit - Consultanta in nutritie si antrenament

Fierbinte
Ce trebuie sa faci ca sa ai plamani sanatosi Fierbinte
Plămânii sunt esențiali pentru viața noastră, iar menținerea lor sănătoasă este crucială pentru...
Citeste mai mult


calculator
Cursuri de nutritie online

Sunteti aici :: Sanatate » DIETA SI SANATATE ORALA

DIETA SI SANATATE ORALA


DIETA_SI_SANATATE_OR_53916.jpgIn prevenirea cariilor si pentru a ne pastra sanatatea orala, dieta, ceea ce mancam si cat de des mancam, este un factor important. Din momentul in care consumam anumite alimente incep sa se petreaca schimbari in cavitatea bucala. Bacteriile din gura incep sa transforme zaharul din alimente in acid. Acidul este cel care incepe sa atace smaltul dintilor provocand carii. Cu cat mancam mai des si suntem tentati sa luam gustari, sa rontaim ceva, cu atata ne expunem dintii pericolului prezentat de carii.

Alimente si bauturi benefice dintilor

Cele mai bune alegeri pentru sanatatea dintilor trebuie sa includa: branzeturi, carne, nuci si lapte. Aceste alimente sunt surse bogate in calciu si fosfor care ajuta la remineralizarea smaltului dintilor afectat de acizi.

Alte optiuni includ fructe crocante ca merele, perele si legumele. Acestea au un continut mare de apa care dilueaza continutul lor de zahar si stimuleaza producerea salivei (care ajuta la protectia impotriva cariilor spaland resturile ramase si contracarand efectele acizilor). Alimente acide cum sunt citricele si tomatele ar trebui consumate ca parte a unei mese variate pentru a minimaliza acidul pe care il contin.

Bomboanele - cum ar fi acadelele, dropsurile, bomboanele mentolate - biscuitii, prajiturile, placintele, produsele de panificatie, chipsurile, covrigeii, cartofii prajiti, bananele, stafidele si fructele uscate in general sunt o alegere periculoasa pentru dinti.

Indulcitorii si produsele fara zahar

Exista inlocuitori ai zaharului care arata si au acelasi gust cu zaharul, insa digestia lor nu produce acizi provocatori de carii. Daca unui produs i se face reclama ca este fara zahar nu inseamna neaparat ca este si inofensiv pentru smaltul dintilor. Aceasta nu inseamna decat ca nu are in compozitie zahar insa alti indulcitori naturali pot fi folositi cum este mierea, melasa, fructoza care au aceleasi efecte asupra dintilor.

Cum afecteaza guma de mestecat dintii?

Folosirea gumei de mestecat fara zahar este benefica pentru dinti deoarece prin masticatie se indeparteaza particule alimentare care au ramas intre dinti si mareste fluxul salivei care apara impotriva cariilor. Guma de mestecat poate fi o problema in cazul in care aveti dureri ale maxilarului.

Cum avem grija de dinti?

Iata etapele de baza in ingrijirea danturii:

  • Spalati-va pe dinti in mod regulat. Spalati-va pe dinti de cel putin doua ori pe zi si preferabil dupa fiecare masa si gustare.
  • Folositi o pasta de dinti care contine fluor.
  • Folositi ata interdentara cel putin o data pe zi.
  • Vizitati-va dentistul de cel putin doua ori pe an.
  • Consumati o varietate cat mai larga de alimente. Luati gustari cat mai sanatoase care sa nu contina zahar sau amidon.

Alegand alimente care combat in mod natural bacteriile, indeparteaza placa dentara, intaresc smaltul si improspateaza respiratia este o modalitate eficienta de a va pastra dintii sanatosi. Iata zece sugestii de astfel de alimente:

1. Telina

Telina va protejeaza dintii in doua modalitati, mestecatul ei incurajeaza producerea de saliva iar consumarea unui aliment abraziv natural maseaza gingiile si curate spatiile interdentale. Incercati sa rontatiti cateva bucati de telina sau morcov macar o data pe zi.

2. Branza

Studiile din ultimii ani au demonstrat ca branzeturile prin continutul lor sarac de carbohidrati si continutul ridicat de calciu si fosfor ajuta la echilibrarea pH-ului, intretine si reface smaltul. Incercati sa mancati un cubulet de branza in jur de 14 g in loc de desert dupa cina.

3. Ceaiul verde

Ceaiul verde contine substante care omoara bacteriile din cavitatea bucala care provoaca carii si mirosul neplacut al respiratiei. Incercati sa beti intre 2 si 5 cani de ceai verde zilnic

4. Kiwi-ul

Kiwi-ul contine mai multa vitamina C raportat la marimea sa decat oricare alt fruct, iar un kiwi mare ofera peste 100% din necesarul zilnic de vitamina C. Studiile au aratat ca o carenta de vitamina C duce la destramarea colagenului din gingii lasandu-le vulnerabile in fata bacteriilor care provoaca paradontoza. Un kiwi la micul dejun reprezinta un obicei pe care ar trebui sa-l urmam.

5. Ceapa

Ceapa contine compusi sulfurici antibacterieni care sunt cel mai eficienti atunci cand ceapa este consumata cruda. Incercati sa introduceti cateva felii de ceapa in sandviciuri si salate.

6. Patrunjelul

Mestecatul frunzelor de patrunjel sau menta dupa o masa cu miros strident va va ajuta sa in pastrarea unei respiratii proaspete. Aceste ierburi aromatice contin substante volatile care trec rapid din sange in plamani si sunt eliberate in respiratie. Patrunjelul nu mai este deci doar un element decorativ din farfurie.

7. Semintele de susan

Pe langa actiunea mecanica de curatare si combatere a placii dentare semintele de susan sunt bogate in calciu. Presarati o lingurita de seminte de susan peste salata sau legume inabusite pentru o curatare usoara a dintilor si 87 mg de calciu.

8. Ciupercile Shiitake

Lentinan este o forma de zahar gasite in ciupercile shiitake care impiedica bacteriile bucale sa produca placa bacteriana. De cateva ori pe sapatamana adaugati in supa 4-5 ciuperci Shiitake.

9. Wasabi

Cunoscut si sub denumirea de hrean japonez, wasabi-ul va protejeaza dintii prin aceeasi substanta care ii da gustul picant. Ea impiedica dezvoltarea bacteriilor provocatoare de carii. Pentru o salata salvatoare de carii folositi o vinegreta cu wasabi. Combinati trei lingurite de otet de orez, cu o lingura de miere, cu o lingurita de pasta de wasabi, o lingurita de sos de soia, si o jumatate de lingurita de ulei de susan.

10. Apa

Band apa ne mentinem gingiile hidratate si ne stimulam galandele salivare. Clatindu-ne gura cu apa ajuta la curatarea cavitatii bucale. Incercati sa beti minim 2 litri de apa pe zi si atunci cand nu puteti sa va spalati pe dinti clatiti-va bine cu apa.

Pastrati-va un zambet sanatos folosind sfaturile de mai sus.



Dr. Cristina Csiffo


slabut nimic special ok foarte bine supeeeerrrr!!! Voteaza articolul ( Articolul este votat ca supeeeerrrr!!!.)

Acest articol a fost vizualizat de 53354 ori.



Ce trebuie sa faci ca sa ai plamani sanatosi

17 Iunie 2024

Plămânii sunt esențiali pentru viața noastră, iar menținerea lor sănătoasă este crucială pentru un stil de viață activ și fără probleme respiratorii. În acest videoclip, vom explora tot ce trebuie să știi despre sănătatea plămânilor și cum să îi menții în formă maximă

Iata ce vei învăța din acest video:

  • Importanța plămânilor pentru sănătatea generală.
  • Factori care pot afecta sănătatea plămânilor.
  • Metode și exerciții simple pentru a îmbunătăți capacitatea pulmonară.
  • Sfaturi pentru evitarea factorilor de risc precum fumatul și poluarea.
  • Ce plante te ajuta sa previi si sa combati afectiunile plamanilor.
  • Beneficiile unei alimentații sănătoase pentru plămâni. R
  • ăspunsuri la întrebări frecvente despre bolile pulmonare și prevenția acestora.


Secretul tineretii cu coenzima Q10

3 Iunie 2024

Descoperă puterea coenzimei Q10 și impactul său asupra sănătății tale! În acest videoclip, vom explora ce este coenzima Q10, cum funcționează în organism și de ce este esențială pentru energia celulară. Află cum coenzima Q10 poate îmbunătăți sănătatea inimii, pielii și poate încetini procesul de îmbătrânire.

Coenzima Q10 este o molecula asemanatoare vitaminelor, liposolubila, prezenta in membranele celulare din corpul uman, mai ales in inima, ficat, rinichi si pancreas. Este disponibila sub doua forme: ubichinolul, forma activa, care poate fi utilizata imediat de organism si ubichinona - forma oxidata.

Coenzima Q10 contribuie la generarea de energie in celule, producand antioxidantul adenozin trifosfat (ATP), care protejeaza celulele impotriva stresului oxidativ, responsabil pentru multe probleme de sanatate.


Cum alegi eficient suplimentele nutritive

27 Mai 2024

Multe persoane apeleaza la suplimente nutritive, ca vitamine, minerale sau extracte din plante, din dorinta de a-si imbunatati starea de sanatate, de a avea mai multa energie sau pentru a acoperi anumite carente alimentare.

Spre deosebire de medicamente, care se supun unor reglementari stricte, suplimentele alimentare nu trec prin acelasi proces riguros de verficare, iar producatorii nu trebuie neaparat sa dovedeasca beneficiile, nu se fac asigurari de calitate si nu li se cere sa arate gradul de siguranta in administrare.


Articole din aceeasi categorie

STRETCHING ASISTAT
Atunci cand ne trezim din somn ne intindem. Este un ...
CELULITA CELULITA
Opt femei din zece au aceasta problema. De fapt ce este ...


SINDROMUL DE TUNEL CARPIAN SINDROMUL DE TUNEL CARPIAN
Vreau sa va reţin atentia asupra unei probleme de care ...
ANTRENAMENTUL CU GREUTATI REDUCE POSIBILITATEA APARITIEI HIPERTENSIUNII ARTERIALE
Cu toti am auzit celebra fraza spusa de cei care ...


Alte articole despre Sanatate





Pagina 14 din 14






Homepage | Nutritie | Sanatate | Slabire | Antrenament | Instrumente | Galerie media | Servicii | Contact | Colaboratori | Termeni si conditii