Home  |  Sitemap  |  Contact




Iti recomandam Proteinele
ECUATIA SLABIRII
EXERCITIILE FIZICE NEUTRALIZEAZA STRESUL
Glucozamina si condroitin sulfatul
PE SCHIURI! E SEZONUL ALB.


Nutritie Sportiva
Sala Bucuresti
Cursuri de nutritie online

Cele mai bine cotate articole REGIMUL DE SLABIRE - CATEVA PRINCIPII
EFICIENTA NEUROMUSCULARA
Stretching - brate - exercitii set 2
DA JOS BURTA! editia 2006
Ridicarea bazinului de la sol, din pozitia culcat
PHP Coder - Romania
PHP inside
Hosted by TRIUMF
RSS feed
Ghiduri de sanatate
Informatii si sfaturi practice pentru o viata mai buna.
Ghidul nutritiei
Ghidul scaderii in greutate
Ghidul suplimentelor nutritive
Ghidul exercitiilor de stretching
Ghidul exercitiilor pe mingea gonflabila
Ghidul exercitiilor de forta
Superfit - Consultanta in nutritie si antrenament

Fierbinte
5 paşi OBLIGATORII pentru SLĂBIRE rapidă Fierbinte
Slăbirea rapida si eficientă înseamnă mai mult decât simpla pierdere de kilograme – este...
Citeste mai mult


calculator
Cursuri de nutritie online

Sunteti aici :: Nutritie » TINERII SI PUBLICITATEA ALIMENTARA

TINERII SI PUBLICITATEA ALIMENTARA


TINERII_SI_PUBLICITA_85700.jpgIn zilele noastre oamenii nu-si mai cumpara haine ca sa-si acopere goliciunea si nici hrana ca sa-si astampere foamea. De multe ori ni se intampla sa cumparam un produs alimentar doar pentru ca l-am vazut la televizor si sa-l consumam chiar daca nu ne era foame. Comunicarea verbala in publicitate trebuie sa poata fi perceputa, sa traga atentia si sa poata fi inteleasa fara dificultati. Argumentatia centrala in vederea achizitionarii produsului ar trebui sa fie cat se poate de clara. Cuvintele trebuie sa exprime realitatea publicitara intr-o maniera pozitiva. Dar pana cand toate acestea vor deveni parte a codului etic al publicitarilor, noi vom cumpara si consuma in continuare produse alimentare fara sa stim ce contin acestea cu adevarat.

Copiii sunt convinsi si convingatori

Continutul publicitatii produselor alimentare destinate copiilor si adolescentilor a ramas surprinzator de stabil in ultimii 30 de ani. Desi diferitele moduri de publicitate pentru copii exista, televizorul a ramas cel mai predominant mod de atac al poftelor convingatoare. Incepand cu anii 1970 aproximativ 50% din reclamele de la televizor au fost dedicate publicitatii alimentare. Alimente nesanatoase, cum ar fi bomboanele din zahar si pranzul la pachet luat pe fuga predomina in publicitate. Sunt relativ putine reclamele pentru produsele alimentare care se califica drept "sanatoase". Reclamele la mancare implica mai ales distractia si fericirea ca sa-si vanda produsele si nu descriu valoarea nutritiva. Ar trebui sa contina, mai degraba, furnizarea de informatii utile despre produs pentru cei care il consuma, caci anunturile care vizeaza copiii includ adesea informatii neclare precum "parte a unui mic dejun complet" si parintii nu concep ce anume le mai lipseste pentru masa completa a copiilor.

In anii 1970, cercetatorul Earle Barcus a realizat un studiu despre publicitatea la televizor care are ca tinta copiii si a ajuns la concluzia ca 64% din toate anunturile erau legate de produsele alimentare. Aceasta tendinta a avut loc relativ constant la sfarsitul anilor 1980 si 1990, cand doua alte echipe de cercetare au descoperit rezultate similare, cu exceptia ca anunturile pentru jucarii parea sa fi depasit categoriile de bomboane ai gustari. Unul dintre aceste studii a estimat ca persoanele tinere, in special copiii sunt expusi anual la 11 000 de reclame televizate pentru mancarea mai pu��in nutritiva. Majoritatea produselor alimentare din publicitate sunt produse cu o cantitate uriasa de zahar cum ar fi bomboanele gumate, bomboanele tari, prajiturile, biscuitii si sucurile. Unele studii au aratat ca mai putin de 31% din anunturile alimentare adresate copiilor contineau mentiuni de sanatate.

Tinerii isi urasc corpul din cauza televizorului

Relatia dintre mass-media si bolile din alimentatie a fost frecvent studiata in domeniul comunicarii si sanatatii. Multi cercetatori au incercat sa stabileasca o legatura intre frecventa de vizionare a modelelor nerealiste si caracterul si sentimentele de nemultumire cu greutate personala, imaginea corpului. Studiile arata ca mass-media nu ar trebui sa reprezinte in mod adecvat cadre largi a corpului. Media infatiseaza adesea intr-un mod nerealist fete tinere cu corpuri subtiri demne de invidiat si gata sa fie imitate. Tinerele care se uita mai mult timp la televizor sunt mai nemultumite cu trupurile lor. In acest caz este mai probabil sa apara simptome de tulburari de alimentatie decat la cele care se uita mai putin la televizor.

Dependenta de ecran

Cele mai recente studii cu privire la utilizarea mass-mediei de catre copii si adolescenti au ajuns la concluzia ca cei cu varsta cuprinsa intre 8 si 18 ani isi petrec sase ore si jumatate pe zi uitandu-se la televizor. Prea putini mai lectureaza o carte sau rasfoiesc o revista ori un ziar. Televizorul ramane mediul lor dominant, reprezentand o medie de aproape patru ore pe zi (inclusiv timpul petrecut pentru vizionarea filmelor pe video si DVD-uri). Desi a existat o usoara scadere in ultimii ani a numarului copiilor care se uita la TV, timpul lor in fata ecranului a crescut usor la nivel global, din cauza timpului petrecut pe computere si jocurile video.

Comportamentul moral al copiilor si exemplele de la TV

Exista mai multe mecanisme posibile prin care expunerea la mesaje morale la televizor ar putea avea un impact pozitiv asupra tinerilor. In primul rand, mesaje morale ar putea fi transmise prin modelarea de comportamente. Psihologul Albert Bandura a furnizat initial probe de modelare prin care arata ca atunci cand asolescentii vad la televizor actiuni violente asupra unei papusi, copiii tind sa se comporte la fel asupra jucariei pe care o au la indemana sau chiar asupra animalelor de companie. Acest mecanism de modelare poate facilita, de asemenea, invatarea comportamentelor morale. De exemplu, intr-un experiment, unui grup de copii i-a fost prezentat un caz in care un baiat si-a riscat viata pentru a salva un catel, in timp ce unui alt grup de copii i s-a prezentat un program neutru fara nicio modelare a comportamentului moral. Apoi, ambele grupuri de copii au fost rugate sa joace un joc in care acestea ar putea castiga puncte prin apasarea unui buton in mod repetat; cu cat apasau de mai multe ori pe buton cu atat castigau mai multe puncte. Cu toate acestea, copiii au fost pusi concomitent in situatia de a asculta niste pui inchisi intr-o cutie si li s-a spus sa apese pe buton spre a le oferi ajutor puilor in caz de dificultate. Cei care au vazut programul prosocial au fost mult mai tentati sa apese pe buton pentru a ajuta puii fata de cei care au vizionat programul neutru. Pe scurt, se pare ca personajele de la televizor pot reda exemple de mesaje cu caracter moral.

Din luna iunie 2009 Consiliul Roman pentru Publicitate (RAC) este depozitarul Codului etic pentru publicitatea adresata copiilor referitoare la produse alimentare. Astfel sesizarile privind probleme tratate de acest Cod intra sub incidenta RAC si sunt analizate de catre acesta.



Irina Enea


slabut nimic special ok foarte bine supeeeerrrr!!! Voteaza articolul ( Articolul este votat ca supeeeerrrr!!!.)

Acest articol a fost vizualizat de 48357 ori.



5 paşi OBLIGATORII pentru SLĂBIRE rapidă

27 Ianuarie 2025

Slăbirea rapida si eficientă înseamnă mai mult decât simpla pierdere de kilograme – este despre a adopta un stil de viață sănătos și sustenabil. Aceasta implică o combinație echilibrată de alimentație corectă, activitate fizică regulată și o atitudine pozitivă față de propriul corp.

Nu este vorba despre diete drastice sau soluții rapide, ci despre înțelegerea nevoilor organismului și crearea unor obiceiuri care să dureze pe termen lung. Un aspect esențial al slăbirii eficiente este concentrarea pe calitatea alimentelor, nu doar pe cantitate, alegând alimente nutritive care oferă energie și sprijină sănătatea generală. În același timp, mișcarea joacă un rol vital, fie că vorbim despre exerciții intense sau activități mai blânde, cum ar fi mersul pe jos sau yoga.

La fel de important este să ai răbdare și să-ți setezi obiective realiste. Slăbirea eficientă nu înseamnă să obții rezultate peste noapte, ci să construiești un echilibru care să îți permită să-ți menții greutatea dorită fără să te simți frustrată sau lipsită de energie. În final, contează să fii bună cu tine însăți și să accepți că drumul către o versiune mai sănătoasă a ta poate avea și obstacole. Fiecare pas mic contează, iar progresul real vine atunci când îți prioritizezi sănătatea, atât fizică, cât și emoțională.


Ce mănânci seara când vrei să slăbeşti

20 Ianuarie 2025

Masa de seară, într-un program de slăbire, este un moment care trebuie gestionat cu grijă. Este important să fie ușoară, dar totuși hrănitoare, pentru a susține corpul în procesul de regenerare din timpul nopții. Alegerea unor proteine slabe, cum ar fi peștele sau puiul, alături de legume bogate în fibre, te poate ajuta să te simți sătulă fără să îți încarci digestia. Evită alimentele bogate în zahăr sau grăsimi procesate, care pot afecta calitatea somnului și încetini metabolismul.

De asemenea, este ideal să iei masa cu cel puțin 2-3 ore înainte de culcare. Astfel, îi dai timp corpului să proceseze mâncarea și eviți disconfortul gastric. Dacă simți nevoia de ceva dulce, un iaurt grecesc cu câteva fructe de pădure poate fi o opțiune excelentă. Amintește-ți că o cină echilibrată nu înseamnă să te înfometezi, ci să faci alegeri inteligente care îți susțin obiectivele de slăbire.


Dieta antiinflamatoare

13 Ianuarie 2025

Dieta antiinflamatoare este un stil de alimentație care ajută la reducerea inflamației din organism și promovează sănătatea pe termen lung. Se bazează pe consumul de alimente naturale, integrale, bogate în nutrienți, cum ar fi fructele și legumele proaspete, peștele gras, nucile, semințele și uleiul de măsline. Acestea sunt pline de antioxidanți și grăsimi sănătoase care combat efectele radicalilor liberi și susțin echilibrul intern.

Un aspect important al acestei diete este evitarea alimentelor procesate, a zahărului rafinat, a grăsimilor trans și a excesului de carne roșie. Acestea pot favoriza inflamația cronică, care este asociată cu numeroase probleme de sănătate, cum ar fi bolile cardiovasculare, diabetul și chiar anumite tipuri de cancer. Pe lângă alegerile alimentare, o hidratare adecvată și un aport constant de fibre contribuie la sănătatea microbiomului intestinal, un factor-cheie în gestionarea inflamației.

Astfel, această dietă nu doar că sprijină sănătatea fizică, dar poate avea un efect pozitiv și asupra nivelului de energie și stării generale de bine. Adoptarea unei diete antiinflamatoare nu înseamnă restricții drastice, ci mai degrabă o abordare echilibrată și conștientă a ceea ce punem în farfurie. Este un pas simplu, dar puternic, pentru a avea grijă de corpul nostru în fiecare zi.


Articole din aceeasi categorie

ALIMENTATIA IN COLECISTITA ALIMENTATIA IN COLECISTITA
Colecistitele cronice sunt inflamatii ale veziculei biliare care pot, in ...
SPANACUL SPANACUL
Aceasta planta legumicola este foarte vestita pentru continutul ridicat de ...


FAST FOOD, AVANTAJE VS. DEZAVANTAJE FAST FOOD, AVANTAJE VS. DEZAVANTAJE
Stiu ca este o tema mult adusa in discutie in ...
ALIMENTATIA IN CONSTIPATIE ALIMENTATIA IN CONSTIPATIE
Constipatia este o boala in care materiile fecale (scaunul) sunt ...


Alte articole despre Nutritie






Pagina 7 din 13






Homepage | Nutritie | Sanatate | Slabire | Antrenament | Instrumente | Galerie media | Servicii | Contact | Colaboratori | Termeni si conditii