Home  |  Sitemap  |  Contact




Iti recomandam "TRUCURI" ALIMENTARE PENTRU SLABIRE
ALCOOLUL SI SPORTUL
SUCCES DAY, FLP 2007
SUCURILE DE PRIMAVARA
ASPECTE ALE CADERII PARULUI


Nutritie Sportiva
Sala Bucuresti
Cursuri de nutritie online

Cele mai bine cotate articole TOPUL ACCIDENTARILOR SUSCEPTIBILE DE A FI DIAGNOSTICATE INCORECT
CINE TE AJUTA SA SLABESTI?
BIOLOGIA OBEZITATII
SA JUCAM TENIS!
DE CE NE INDRAGOSTIM DE PERSOANELE NEPOTRIVITE?
PHP Coder - Romania
PHP inside
Hosted by TRIUMF
RSS feed
Ghiduri de sanatate
Informatii si sfaturi practice pentru o viata mai buna.
Ghidul nutritiei
Ghidul scaderii in greutate
Ghidul suplimentelor nutritive
Ghidul exercitiilor de stretching
Ghidul exercitiilor pe mingea gonflabila
Ghidul exercitiilor de forta
Superfit - Consultanta in nutritie si antrenament

Fierbinte
Ce trebuie sa faci ca sa ai plamani sanatosi Fierbinte
Plămânii sunt esențiali pentru viața noastră, iar menținerea lor sănătoasă este crucială pentru...
Citeste mai mult


calculator
Cursuri de nutritie online

Sunteti aici :: Slabire » MICUL DEJUN, CEA MAI IMPORTANTA MASA A ZILEI

MICUL DEJUN, CEA MAI IMPORTANTA MASA A ZILEI


MICUL_DEJUN_CEA_MAI__73090.jpgUnele lucruri nu se schimba niciodata - inclusiv faptul ca micul dejun este cea mai importanta masa a zilei. Nu numai ca te ajuta sa te concentrezi mai bine in timpul activitatiilor pe care le ai de indeplinit in timpul zilei, dar are un rol important in a tine kilogramele la distanta.

Majoritatea celor care reusesc sa slabeasca considerabil au in comun faptul ca nu renunta la micul dejun. Daca mananci un mic dejun sanatos te vei simti plin de energie si te ajuta sa menti constant nivelul glicemiei, ceea ce joaca un rol important in controlul apetitului pana la pranz. In plus, stand prea mult fara sa mananci iti vei incetini metabolismul.
Incepe-ti ziua cu un mic dejun delicios si o sa te simti minunat !!!!!

Un mic dejun sanatos are un rol pe termen lung si protejeaza organismul de diferite boli: obezitate, hipertensiune, diabet.

Ghidul cerealelor

Cerealele nu sunt doar pentru copii, este un mic dejun complet si pentru adulti. Citeste eticheta de pe cutia de cereale si alegele pe acelea cu urmatorul continut:

Fibre         5 grame sau mai mult pe portie
Calorii       200 calorii sau mai putin pe portie
Zahar        10 grame sau mai putin pe portie
Proteine    3 grame sau mai mult pe portie
Fier             25% sau mai mult din valoarea zilnica

Micul dejun echilibrat nutritional

Ar trebui sa mananci cate putin din toate - grasimi sanatoase, proteine si carbohidrati complecsi la fiecare masa, iar micul dejun nu constituie o exceptie.

Iata cateva sugestii:

Carbohidrati complecsi

• fulgi de ovaz
• tarate
• paine integrala
• fructe

Proteine

• carne slaba
• oua
• carne de pui sau curcan
• lactate cu continut scazut in grasimi

Grasimi sanatoase

• nuci
• ulei de masline extra-virgin
• avocado

Micul dejun luat pe fuga

Majoritatea celor care nu iau micul dejun spun ca nu au timp. Dar daca in fiecare zi ne uitam cam 3 ore la televizor, cred ca daca rapim 10 minute din timpul nostru pretios sa ne pregatim micul dejun nu este chiar asa mult.
Daca esti pe fuga tot timpul dimineata si nu reusesti sa servesti micul dejun, incearca sa te trezesti putin mai devreme sa mananci macar niste iaurt decat sa-ti bei cafeaua pe stomacul gol; nu prea este o idee buna. Cafeaua nu-ti va aduce nici un aport nutritional, doar te va face sa te simti mai plin pana la masa de pranz.

Portia corespunzatoare

Majoritatea femeilor se multumesc cu un mic dejun care sa contina 250-350 de calorii, barbatii au nevoie insa de mai multe calorii...Dar daca ai ceva in stomac de la primele ore ale diminetii iti va da mai multa energie si te va ajuta sa faci fata provocarilor de peste zi. Si daca ceea ce consumi are continut scazut in grasimi si crescut in fibre, este de-a dreptul perfect.

Cateva exemple de mic dejun:

Pentru un adult sanatos

- un produs lactat, cum ar fi laptele degresat, o felie de branza sau un iaurt;
- un produs cerealier: paine sau paine prajita, cereale;
- o felie de sunca sau un ou;
- un fruct proaspat;

Micul dejun pentru copii :

Intre 6 si 12 ani trebuie obisnuit sa se hraneasca bine dimineata pentru a rezista pana la ora pranzului. Pentru aceasta trebuie sa i se pregateasca la micul dejun:
- tartine cu unt si dulceata;
- lapte nedegresat cu cereale de tipul fulgi de porumb sau lapte cu cacao sau aromatizat cu ciocolata, vanilie sau capsuni;
- sandvich-uri;
- carne, fasole, oua, carne macra (carne slaba, fara grasime si fara oase)
- cereale integrale, cereale uscate, orez;
- legume, suc de legume, ciuperci, sparanghel, ardei verde;
- sucuri de fructe, fructe proaspete intregi, precum banane, mere, portocale; sau fructe taiate cu cereale, iaurt sau fulgi de ovaz;

Smoothies

Umpleti blender-ul cu jumatate de ceasca de iaurt, o ceasca de lapte, o banana congelata, fructe de padure congelate si o cupa de pudra de proteina. Mixati si beti. Bauturile de tip smoothie sunt bogate in proteine si o modalitate delicioasa de a incepe ziua. Pentru un smoothie rece si cremos incercati acest truc: cand bananele se innegresc puneti-le in congelator cu coaja cu tot. Pentru a le folosi intr-un smoothie, curatati-le cu un cutit si adaugati banana in blender.

Lista neagra a micului dejun:

- oua-ochiuri cu mezeluri - sunt alimente bogate in colesterol si greu de digerat; ouale fierte si omleta sunt variante mult mai sanatoase;
- cereale bogate in zahar si hiper-procesate - au mult zahar, putine fibre si un nivel ridicat de sodiu;
- snacksuri, chipsuri si bauturi racoritoare carbogazoase
- produse de patiserie - au calorii cu duiumul, insa valoare nutritiva scazuta;
- exces de cafea - daca bem mai mult de doua cesti de cafea, ne-am semnat sentinta la deshidratare si chiar si dureri de cap;

Cum sa-ti faci un mic dejun sanatos

1. Prepara-ti cerealele in asa fel incat sa fie mai hranitoare, folosind adaosuri de fructe precum capsuni, coacaze,cateva felii de banana; cosuma-le in general cu lapte mai slab sau iaurt dietetic.

2.Incearca sa-ti prepari cel putin ½ de ceasca de suc proaspat de portocale, papaya,mango, pepene galben sau grapefruit.

3.Amesteca legume in omleta pe care ti-o prepari de dimineata; poti sa adaugi ceapa, ciuperci, rosii, iar la sfarsit adauga cateva felii de branza pentru un gust mai apetisant si o portie de calciu (branza).

!!! Calciul este un mineral cu importanta fundamentala in metabolismul oaselor. Sarurile minerale ale oaselor se pare ca au in continutul lor 99% din calciul total din organism, dar si 85% din fosfor, si 50% din sodiu si magneziu. Calciul este adus prin dieta, prin suplimente naturale, este absorbit in prezenta unor vitamine si minerale, in principal vitamina D, vitamina A si magneziu, si ca sa fie retinut in organism are nevoie de un nivel adecvat de vitamina K si vitamina B6.

4.Bea sucuri proaspete cu adaos de vitamina C, precum cel de portocale.

5.Limiteaza produsele de patiserie, au un continut crescut de zahar si nu fac decat sa-ti aduca kilograme in plus.



Dr. Raluca Burja


slabut nimic special ok foarte bine supeeeerrrr!!! Voteaza articolul ( Articolul este votat ca supeeeerrrr!!!.)

Acest articol a fost vizualizat de 54644 ori.



Ce trebuie sa faci ca sa ai plamani sanatosi

17 Iunie 2024

Plămânii sunt esențiali pentru viața noastră, iar menținerea lor sănătoasă este crucială pentru un stil de viață activ și fără probleme respiratorii. În acest videoclip, vom explora tot ce trebuie să știi despre sănătatea plămânilor și cum să îi menții în formă maximă

Iata ce vei învăța din acest video:

  • Importanța plămânilor pentru sănătatea generală.
  • Factori care pot afecta sănătatea plămânilor.
  • Metode și exerciții simple pentru a îmbunătăți capacitatea pulmonară.
  • Sfaturi pentru evitarea factorilor de risc precum fumatul și poluarea.
  • Ce plante te ajuta sa previi si sa combati afectiunile plamanilor.
  • Beneficiile unei alimentații sănătoase pentru plămâni. R
  • ăspunsuri la întrebări frecvente despre bolile pulmonare și prevenția acestora.


Secretul tineretii cu coenzima Q10

3 Iunie 2024

Descoperă puterea coenzimei Q10 și impactul său asupra sănătății tale! În acest videoclip, vom explora ce este coenzima Q10, cum funcționează în organism și de ce este esențială pentru energia celulară. Află cum coenzima Q10 poate îmbunătăți sănătatea inimii, pielii și poate încetini procesul de îmbătrânire.

Coenzima Q10 este o molecula asemanatoare vitaminelor, liposolubila, prezenta in membranele celulare din corpul uman, mai ales in inima, ficat, rinichi si pancreas. Este disponibila sub doua forme: ubichinolul, forma activa, care poate fi utilizata imediat de organism si ubichinona - forma oxidata.

Coenzima Q10 contribuie la generarea de energie in celule, producand antioxidantul adenozin trifosfat (ATP), care protejeaza celulele impotriva stresului oxidativ, responsabil pentru multe probleme de sanatate.


Cum alegi eficient suplimentele nutritive

27 Mai 2024

Multe persoane apeleaza la suplimente nutritive, ca vitamine, minerale sau extracte din plante, din dorinta de a-si imbunatati starea de sanatate, de a avea mai multa energie sau pentru a acoperi anumite carente alimentare.

Spre deosebire de medicamente, care se supun unor reglementari stricte, suplimentele alimentare nu trec prin acelasi proces riguros de verficare, iar producatorii nu trebuie neaparat sa dovedeasca beneficiile, nu se fac asigurari de calitate si nu li se cere sa arate gradul de siguranta in administrare.


Articole din aceeasi categorie

SA SLABIM FRUMOS SI SANATOS CU GRAPEFRUIT SA SLABIM FRUMOS SI SANATOS CU GRAPEFRUIT
Trebuie sa recunosc, nu ma dau in vant dupa grapefruit, ...
OBICEIURI CARE INCETINESC METABOLISMUL OBICEIURI CARE INCETINESC METABOLISMUL
Unii oameni sint norocosi, par sa se fi nascut cu ...


INHIBITOARELE SENZATIEI DE FOAME INHIBITOARELE SENZATIEI DE FOAME
Nu este zi in care sa nu ma lovesc, pe ...
MOBILUL SI SCADEREA IN GREUTATE MOBILUL SI SCADEREA IN GREUTATE
Aplicatiile iPhone pentru slabireCei care au "telefonul destept" ("smartphone") si ...


Alte articole despre Slabire






« 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 » »»
Pagina 6 din 12






Homepage | Nutritie | Sanatate | Slabire | Antrenament | Instrumente | Galerie media | Servicii | Contact | Colaboratori | Termeni si conditii