Home  |  Sitemap  |  Contact




Iti recomandam Impins cu haltera de la piept pe plan inclinat
CONCENTRATELE PROTEICE DIN SOIA
Valori nutritionale peste si preparate din peste
AI GRIJA DE SANATATE, CA-I MAI BUNA DECAT TOATE
CE ASCUNDE CRESTEREA IN GREUTATE


Nutritie Sportiva
Sala Bucuresti
Cursuri de nutritie online

Cele mai bine cotate articole AnaMaria Palade
10 PIEDICI IN CALEA SCADERII IN GREUTATE
DESERT CU FRUCTE
AJUTA-TI COPILUL OBEZ
Stretching - coapse - exercitii set 1
PHP Coder - Romania
PHP inside
Hosted by TRIUMF
RSS feed
Ghiduri de sanatate
Informatii si sfaturi practice pentru o viata mai buna.
Ghidul nutritiei
Ghidul scaderii in greutate
Ghidul suplimentelor nutritive
Ghidul exercitiilor de stretching
Ghidul exercitiilor pe mingea gonflabila
Ghidul exercitiilor de forta
Superfit - Consultanta in nutritie si antrenament

Fierbinte
Beneficiile ginsengului Fierbinte
Multe dintre produsele si alimentele acum la moda sunt, de fapt, vechi remedii naturale redescoperite si promovate...
Citeste mai mult


calculator
Cursuri de nutritie online

Sunteti aici :: Antrenament » CULTURISM LA FEMININ

CULTURISM LA FEMININ


CULTURISM_LA_FEMININ_18289.jpgDesi multe reprezentante ale sexului frumos nici nu vor sa auda de culturism cand vine vorba de modelare corporala, culturismul sau bodybuilding-ul feminin este o componenta importanta a bodybuilding-ului inca din anii '70, cand a inceput sa se faca simtita prezenta femeilor in competitiile oficiale de gen. Cu toate ca la inceput aceste concursuri afisau concurente purtand tocuri inalte si nici una din ele nu isi inclesta pumnii pentru a poza asa cum faceau barbatii, cu timpul, toate acestea s-au schimbat, iar in prezent nivelul acestor competitii este foarte ridicat.

Fiind un sport ce are ca si scop dezvoltarea evidenta a masei musculare folosind o combinatie intre ridicarea de greutati, marirea aportului de calorii si repaus, culturismul nu pare tocmai un sport specific femeilor. Abdomenul, antebratele, spatele, picioarele, bicepsii, trapezii, gambele, deltoizii, toate grupele de muschi trebuie lucrate intens in cadrul acestui sport. Exista si cateva principii care stau la baza oricarui antrenament de culturism, cum ar fi cel al mentinerii in tensiune a muschilor pe tot parcursul seturilor (pentru stimularea fibrelor musculare), principiul piramidarii greutatilor (care se refera la varierea numarului de repetari/greutati de la mare la mic sau de la mic la mare), principiul repetarilor fortate (care consta in executarea unor seturi suplimentare odata ce simti ca ai obosit) sau principiul antrenamentelor de mare viteza (care consta in ridicarea greutatilor la o viteza sporita, coborand greutatile in mod controlat si contractarea exploziva a muschilor) .

CE LE TINE PE FEMEI DEPARTE?

Evident, majoritatea femeilor stau cat mai departe de culturism pentru ca se tem ca vor face rost de prea multa masa musculara care le va estompa feminitatea si laturile atragatoare. Totusi, exista suficiente femei care se simt atrase de culturism si fac din acesta o adevarata pasiune sau un mod de viata. E adevarat ca barbatii si femeile au acelasi numar de muschi care reactioneaza identic atunci cand sunt supusi antrenamentelor de forta. Exista si o diferenta: prezenta testosteronului in corpul barbatilor. Testosteronul este un hormon care joaca un rol foarte important in constructia musculara. Femeile au in schimb estrogen, un hormon care contribuie la depozitarea grasimilor in organism. Cu toate acestea, nu trebuie sa cadem in capcana care ne lasa sa credem ca femeile sunt predispose ingrasarii intr-o masura mai mare decat barbatii. Reprezentantele sexului frumos pot sa arda grasimi si sa-si creasca masa musculara, la fel ca barbatii. In plus, si femeile au testosteron produs in cantitati mai mici de catre glandele suprarenale. Asadar, nimic nu ar trebui sa te opreasca sa incerci sa practici culturismul, daca te atrage.

AVANTAJELE CULTURISMULUI

Daca tot nu esti convinsa de ce ar trebui sa dai culturismului o sansa, iata cateva motive care ar trebui sa te faca sa intelegi mai bine impactul culturismului asupra corpului tau:

Culturismul e bun pentru sanatate. Pare un cliseu - pana la urma cam toate formele de miscare fac bine sanatatii, nu? Da, e adevarat, dar culturismul iti pune in miscare toti muschii, te ajuta sa te oxigenezi mai bine, iti mentine inima sanatoasa si te ajuta sa te relaxezi in acelasi timp, asadar are efecte pozitive si aupra sanatatii psihice. Orice tip de activitate fizica ce iti face placere, te relaxeaza si te mentine in forma ar trebui primita cu bratele deschise. Poti chiar sa spui adio celulitei, deoarece suplimentarea cantitatii de testosteron (care e o practica obisnuita in cazul femeilor care vor sa se dedice in intregime culturismului) conduce la dezvoltarea masei musculare si la "obtinerea" unor tesuturi lipsite de celulita.

Culturismul te poate ajuta sa participi la concursuri. Daca cu greu iti mai stapanesti spiritul competitiv sau iti face placere sa participi la diverse competitii, ai sansa sa arati cat de determinata esti in viata de zi cu zi antrenandu-te pentru a participa in concursurile de gen. E nevoie de multa munca, e adevarat. Dar bucuria simplei participari sau a castigarii unui premiu iti va aduce cu siguranta admiratia multor persoane, iti va spori gradul de incredere in tine si te va ajuta sa descoperi niste laturi ale personalitatii de a caror existenta nu aveai habar pana acum.

EFECTE SECUNDARE ALE PRACTICARII BODYBUILDING-ULUI

Exista si o parte mai putin placuta a culturismului si e bine sa ai habar de aceasta inainte sa fie prea tarziu. Pe langa durerile specifice care afecteaza incheieturile din cauza retentiei de apa, ai putea sa experimentezi si alte efecte secundare cum ar fi modificari (ingrosari) ale vocii, pierderi ale parului din zona scalpului, cresteri ale parului pe corp sau pe fata sau inasprirea trasaturilor barbiei. Acestea se datoreaza cresterii cantitatii de testosteron la femei prin intermediul unor suplimente specifice. Multe femei care practica bodybuilding folosesc astfel de suplimente care determina schimbari comportamentale, pe langa cele fizice mentionate anterior.

In plus, multe femei se pot confrunta cu acnee vulgara, din cauza sensibilitatii sporite a glandelor sebacee la testosteron. Cu toate ca femeile au in mod natural cantitati mici de testosteron in corp, atunci cand aceste cantitati se suplimenteaza in mod fortat, e limpede ca organismul va trece prin niste schimbari vizibile si uneori greu de suportat. Acestea sunt principalele motive pentru care multe femei se tem sa incerce culturismul.

Totusi, daca esti o reprezentanta a sexului frumos si simti ca ar trebui sa incerci acest sport, nu ezita sa o faci.





slabut nimic special ok foarte bine supeeeerrrr!!! Voteaza articolul ( Articolul este votat ca supeeeerrrr!!!.)

Acest articol a fost vizualizat de 57926 ori.



Beneficiile ginsengului

13 Mai 2024

Multe dintre produsele si alimentele acum la moda sunt, de fapt, vechi remedii naturale redescoperite si promovate ca la carte. Se pun reflectoarele pe beneficiile excelente pentru sanatate si capacitatea lor de a vindeca tot felul de boli.

Ginsengul face parte din aceste plante considerate miraculoase pentru sanatate, datorita rezultatelor sale in preventia si tratamentul mai multor afectiuni.



Slabirea si vointa

10 Mai 2024

“Vreau sa slabesc, dar nu am vointa. Ce pot face?”

Cand îti doresti sa slabesti, e nevoie de vointa ca sa faci primul pas. Depinde doar de tine sa iei decizia si apoi sa te apuci de dieta, de miscare si de celelalte obiceiuri sanatoase. Pana aici, pare ca lumea se descurca. Însa multi se pierd pe parcurs. Vointa se refera la capacitatea cuiva de a depune efort în mod constient pentru a atinge un scop stabilit. Este asociata cu hotararea si perseverenta, cu o anumita disciplina.



Cele mai hranitoare verdeturi de primavara

29 Aprilie 2024

In acest clip vorbim despre verdeturi de primavara pe care sa le incluzi in meniul tau!

Poti sa spui ce anotimp e, doar privind raionul de fructe si legume dintr-un supermarket? Multe dintre produse sunt disponibile tot timpul anului, asa ca sezonalitatea nu mai este foarte vizibila, cu toate ca se recomanda sa mancam alimente de sezon, locale. In plus, unele verdeturi nu sunt mereu in supermarketuri, poate le mai gasesti doar in piete sau la micile magazine de fructe si legume.

Noi spunem ca merita totusi sa faci un drum la piata, mai ales ca primavara vei gasi o multime de verdeturi proaspete, pline de nutrienti si savoare!


Articole din aceeasi categorie

ANTRENAMENT DISTRACTIV, MERSUL PE ROLE ANTRENAMENT DISTRACTIV, MERSUL PE ROLE
Din categoria antrenamentelor sau exercitiilor fizice distractive, relaxante si eficiente ...
SPORT IN PARC SPORT IN PARC
Desi a curs destul de multa cerneala pe tema importantei ...


RELAXARE SI SPORT LA PLAJA RELAXARE SI SPORT LA PLAJA
Ca tot incepem sa ne coacem incet si sigur in ...
SQUASH-UL, UN SPORT IDEAL PENTRU COMBATEREA OBEZITATII SQUASH-UL, UN SPORT IDEAL PENTRU COMBATEREA OBEZITATII
Doi jucatori, doua rachete, un teren si o minge...nu, nu ...


Alte articole despre Antrenament






« 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 » »»
Pagina 4 din 14






Homepage | Nutritie | Sanatate | Slabire | Antrenament | Instrumente | Galerie media | Servicii | Contact | Colaboratori | Termeni si conditii