Home  |  Sitemap  |  Contact



Cele mai noi articole CINCI ALIMENTE RECOMANDATE ATUNCI CAND AI DIABET
Ce trebuie sa stii despre vizitele tale la stomatolog
Rumalaya gel si Rumalaya forte - solutia naturala pentru durerile musculare si articulare
Silviu Marin
10 BENEFICII SURPRINZATOARE ALE TELINEI
Sondaj de opinie
  Cum iti alegi medicul? *
La intamplare
De pe Internet
La recomandarea unui cunoscut
La recomandarea medicului de familile
 


Articole din aceeasi categorie
Vezi arhiva de sondaje


Nutritie Sportiva
Ecuatia Slabirii
Sala Bucuresti
Lucru în România
Medicina Sportiva

Cele mai bine cotate articole VITAMINA D STIMULEAZA SISTEMUL IMUNITAR
SEMINAR PROCTER & GAMBLE 2007
OAMENII ACTIVI RACESC MAI RAR
ACNEEA, O POVESTE FARA SFARSIT?
SEX SI SANATATE
PHP Coder - Romania
PHP inside
Hosted by TRIUMF
RSS feed
Ghiduri de sanatate
Informatii si sfaturi practice pentru o viata mai buna.
Ghidul nutritiei
Ghidul scaderii in greutate
Ghidul suplimentelor nutritive
Ghidul exercitiilor de stretching
Ghidul exercitiilor pe mingea gonflabila
Ghidul exercitiilor de forta
Superfit - Consultanta in nutritie si antrenament

Fierbinte
Beneficiile postului intermitent Fierbinte
Postul intermitent sau in engleza intermittent fasting, adica un program alimentar care alterneaza perioade de...
Citeste mai mult


calculator
Iti recomandam PSORIAZISUL
Dr. Şerban Damian, specialist în nutriţie sportivă acreditat CIO
LA CE MESAJE SUTEM RECEPTIVI CAND VINE VORBA DE SANATATEA NOASTRA?
DONEAZA 50 DE CUVINTE ONLINE CA SA POTI ALEGE UN MEDIC BUN PENTRU TINE
Remedii naturiste si suplimente nutritive pentru slabire
slabire cu nutritionist online gratis

Sunteti aici :: Sanatate » EFECTUL ALERGARII IN MAI MULTE REPRIZE ASUPRA PROFILULUI LIPIDIC SI TENSIUNII ARTERIALE

EFECTUL ALERGARII IN MAI MULTE REPRIZE ASUPRA PROFILULUI LIPIDIC SI TENSIUNII ARTERIALE


Este de mult timp dovedit faptul ca alergarea (efortul aerob in general) are o influenta benefica asupra sanatatii si in special asupra nivelului de lipide din sange si tensiunii arteriale. Cele mai multe studii au analizat acesti parametrii dupa o runda de alergare de 45-60 de minute. Din pacate, in societatea moderna nu toata lumea isi poate permite o ora pe zi, sau macar 30 de minute pe care sa le dedice antrenamentului, desi este de preferat sa se intample asa. In 1995, American College of Sport Medicine introducea un nou concept, acela de "activitate fizica cumulata"; astfel ei afirmau ca "fiecare adult (american) ar trebui sa cumuleze 30 de minute sau mai mult de activitate fizica cu intensitate moderata, in majoritatea zilelor saptamanii (de preferat toate)." Evident aceasta recomandare este valabila pentru orice individ, deci si pentru romani. Acest nou concept pune in prim plan consumul energetic ca principal factor si statueaza faptul ca nu conteaza cat de lungi sunt reprizele de efort fizic, atat timp cat este consumata suficienta energie. Cu alte cuvinte, nu e obligatoriu sa alergi 30 de minute la rand, ci poti sa faci efort de-a lungul unei zile in mai multe reprize, dar care puse cap la cap sa cumuleze un consum energetic echivalent cu o repriza de alergare de minim 30 de minute.

EFECTUL_ALERGARII_IN_17786.jpgIn numarul din aprilie 2006 al Journal of Physical Activity and Health, a fost publicat un studiu realizat de catre cercetatorii de la Loughborough University, Leicestershire, UK, in care acestia au urmarit efectele alergarii in mai multe reprize asupra profilului lipidic si tensiunii arteriale. Lipemia postprandiala, deci nivelul de grasimi din sange dupa o masa, este considerata un factor de risc pentru bolile cardiovasculare. Autorii studiului au pornit de la ipoteza ca mai multe reprize scurte de activitate fizica cu intensitate moderata, pot sa reduca concentratia postprandiala de trigliceride si sa scada tensiunea arteriala.

Au fost inclusi in studiu 19 barbati tineri, fara boli cardiovasculare sau de alta natura, cu greutate normala si rezistenta buna la efort fizic. Fiecare subiect a fost supus la 2 teste, in zile consecutive (cate 7 ore pe zi). In prima zi, dupa ce au primit hrana standardizata, au fost instruiti sa alerge in reprize de 6 minute, cu pauze de 30 de minute intre ele, cu o intensitate de 70% din maxim. In functie de fiecare, au facut intre 9 si 15 reprize, pentru a totaliza un consum de 1000 kcal. In a doua zi a testarii, subiectii au fost chemati in laborator, au primit hrana standardizata ca si in prima zi, dar nu au facut deloc efort. Le-a fost recoltat sange dupa 7 ore. Aceasta zi a fost considerata de control.

Interpretand rezultatele studiului, s-a putut demonstra stiintific faptul ca acumuland mai multe reprize de efort de-a lungul zilei, se obtine o reducere a concentratiei de trigliceride in ziua urmatoare. Mai mult decat atat, tensiunea arteriala sistolica si diastolica de repaus au fost mai mici in pauzele dintre reprizele de efort, decat la masuratorile din ziua de control.

Au fost propuse doua mecanisme care sa explice reducerea concentratiei postprandiale de trigliceride, dupa efort fizic. Unul se refera la stimularea activitatii lipoproteinlipazei musculare, principala enzima care induce eliminarea trigliceridelor din circulatia sanguina. Al doilea mecanism este reducerea secretiei hepatice de VLDL.

Obiectivul acestui studiu a fost sa incerce sa reproduca in laborator o situatie cu aplicabilitate practica - ceva ce se poate realiza in viata de zi cu zi, intr-un program de viata obisuit.

Poate va intrebati de ce consumul caloric a fost unul important - 1000 kcal, adica aproape de 5 ori mai mare decat in cazul unui efort obisnuit de 30 de minute pe zi, asa cum se recomanda clasic. S-a optat pentru acest volum de efort pentru ca in alte studii se observase ca de la acest nivel in sus (dar efectuat intr-o singura repriza) se obtine o modificare a lipemiei postprandiale. Cercetatorii nu au dorit ca alegand un nivel mai redus de efort sa influenteze rezultatele finale ale studiului. Pe de alta parte, v-ati putea intreba de ce au ales barbati tineri si sanatosi, in locul unor oameni cu probleme medicale. Dintr-un motiv foarte simplu: daca in cazul acestor indivizi se obtine un rezultat pozitiv, atunci se poate specula ca o persoana cu hipertrigliceriemie si/sau hipertensiune beneficiaza de efectele pozitive ale efortului in reprize scurte. Evident, pentru cineva cu o conditie fizica precara si procent de grasime important va fi foarte dificil sau chiar imposibil sa faca efort pentru un consum de 1000 kcal - in consecinta, nici modificarile trigliceridemiei si tensiunii arteriale nu vor fi spectaculoase.

Acest studiu este util in special celor cu putin timp la dispozitie, dar cu probleme medicale, pe care trebuie sa si le rezolve (si) prin cresterea nivelului de activitate fizica - toti acestia trebuie sa retina faptul ca nu este obligatoriu sa isi rezerve 30-60 minute pe zi pentru efort, ci pot sa cumuleze acest efort prin mai multe reprize scurte si intense.



Dr. Serban Damian

Bookmark and Share
slabut nimic special ok foarte bine supeeeerrrr!!! Voteaza articolul ( Articolul este votat ca supeeeerrrr!!!.)

Acest articol a fost vizualizat de 47849 ori.



Beneficiile postului intermitent

17 Ianuarie 2022

Postul intermitent sau in engleza intermittent fasting, adica un program alimentar care alterneaza perioade de post cu perioade de luat masa, devine o strategie tot mai populara pentru a fi in forma.

Principala diferenta fata de dietele cu restrictie calorica este ca prin postul intermitent nu se limiteaza portiile sau alimentele, ci doar fereastra de timp pentru consumul lor.

In acest clip analizam principalele forme de post intermitent, iti spunem care sunt avantajele si beneficiile, dar si cine nu ar trebui sa il adopte, daca te ajuta sau nu sa slabesti, iar la final iti explicam cum sa il aplici!


Cum SLĂBEŞTI la orice vârstă!

10 Ianuarie 2022

Se poate slabi la orice varsta!

Nu esti convins ca aceasta afirmatie este adevarata? In acest video iti voi explica ce trebuie sa faci ca sa slabesti, indiferent de varsta! Indiferent de varsta, kilogramele in plus pot influenta negativ sanatatea, dar si increderea in sine si calitatea vietii. De asemenea, obezitatea este legata in mod direct de cresterea mortalitatii generale.

Urmareste acest clip pentru detalii!


Slăbire eficientă – 8 mituri şi greşeli pe care să le eviţi!

5 Ianuarie 2022

Internetul abunda in principii si trucuri de slabit. Desi pot avea un sambure de adevar, mare parte sunt, in realitate, mituri fara suport stiintific, care promoveaza comportamente nesanatoase in relatia cu mancarea si propriul corp. In acest clip voi analiza cele mai frecvente 8 mituri despre slabit!

Daca le vei intelege, vei putea sa le eviti si astfel sa slabesti sanatos si eficient!



Adauga un comentariu Acest articol are 0 comentarii.

Adauga un comentariu

Nume Prenume : *
Email : *
Comentarii : *
Cod verificare : *
Completati codul din imagine (daca nu vedeti codul, apasati pe butonul trimite pentru a se genera alt cod)


Nota : campurile marcate cu * sunt obligatorii

Articole din aceeasi categorie

STRETCHING ASISTAT
Atunci cand ne trezim din somn ne intindem. Este un ...
CELULITA CELULITA
Opt femei din zece au aceasta problema. De fapt ce este ...


SINDROMUL DE TUNEL CARPIAN SINDROMUL DE TUNEL CARPIAN
Vreau sa va reţin atentia asupra unei probleme de care ...
ANTRENAMENTUL CU GREUTATI REDUCE POSIBILITATEA APARITIEI HIPERTENSIUNII ARTERIALE
Cu toti am auzit celebra fraza spusa de cei care ...


Alte articole despre Sanatate





Pagina 14 din 14






Homepage | Nutritie | Sanatate | Slabire | Antrenament | Instrumente | Galerie media | Servicii | Contact | Colaboratori | Termeni si conditii