Home  |  Sitemap  |  Contact




Iti recomandam RISTI SA NU AI GRIJA DE INIMA TA?
Fluturari laterale cu gantere pe plan orizontal
Video - Alimentatia si sanatatea parului
SAUNA, EFECTE, INDICATII SI CONTRAINDICATII
VREAU SA MA SCHIMB, DAR NU POT


Nutritie Sportiva
Sala Bucuresti
Cursuri de nutritie online

Cele mai bine cotate articole Stretching - fese - teorie
CUM PREVENIM RAHITISMUL
INFLUENTA RECLAMELOR LA MANCARE ASUPRA COPIILOR
COMBINATII SPECIFICE DE EXERCITII CE POT PREVENI FRACTURA DE SOLD
TATA SI FIICA, O RELATIE NEGLIJATA
PHP Coder - Romania
PHP inside
Hosted by TRIUMF
RSS feed
Ghiduri de sanatate
Informatii si sfaturi practice pentru o viata mai buna.
Ghidul nutritiei
Ghidul scaderii in greutate
Ghidul suplimentelor nutritive
Ghidul exercitiilor de stretching
Ghidul exercitiilor pe mingea gonflabila
Ghidul exercitiilor de forta
Superfit - Consultanta in nutritie si antrenament

Fierbinte
Ce trebuie sa faci ca sa ai plamani sanatosi Fierbinte
Plămânii sunt esențiali pentru viața noastră, iar menținerea lor sănătoasă este crucială pentru...
Citeste mai mult


calculator
Cursuri de nutritie online

Sunteti aici :: Nutritie » CONSTIPATIA

CONSTIPATIA


CONSTIPATIA_79241.jpgCand problemele intestinale iti dau bataie de cap nimic nu te poate face fericit; indiferent care este extrema tranzitului tau, disconfortul provocat determina teama, angoasa si iti macina sanatatea. Cea mai comuna dintre forme, constipatia habituala, ne chinuie orice iesire din cuibul nostru ; un concediu constipat e ca si un blestem. Iti distruge orice urma de placere.

Ce e de fapt constipatia ? O incetinire, dincolo de normal a tranzitului. Ea se caracterizeaza printr-un scaun sarac in apa si de prelungirea intervalului intre defecatii. Nu exista niste limite temporale clare care definesc constipatia ; tot ceea ce depaseste normalul propriu trece in sfera patologica. Uneori poate asocia simptome severe digestive, precum crampele sau balonarea.

Cauzele sunt multiple, unele fara sa ridice semnale de alarma serioase, iar altele pot fi expresia unor afectiuni extrem de grave. Sa incepem pas cu pas :

1. Consumul scazut de fibre ; cantitatea optima este de 30g pe zi. Ele reprezinta partea fibroasa, nedigerabila din fructe, legume si cereale care se elimina ca atare prin intestin si care stimuleaza motilitatea normala a colonului.
2. Consumul scazut de lichide poate fi determinant pentru tranzitul intestinal normal.
3. Unele diete, care sustin mai ales alimentatia disociata pot genera constipatie.
4. Multe medicamente au ca efect secundar constipatia. Analgezicele de tipul codeinei, morfinei, antiacidele si unele antidepresive (amitriptilina), fierul, anticonvulsivantele, diureticele, antispaticele pot provoca neplaceri de ordin intestinal.
5. Abuzul de laxative
6. Lipsa activitatii fizice ; fara sa aiba date stiintifice certe, s-a observat ca la persoanele imobilizate brusc exista o scadere a tranzitului intestinal.
7. Sarcina ; 1 din 5 femei insarcinate se plange de constipatie. Cauza sunt modificarile hormonale precum si presiunea crescuta data de uterul gravid pe intestin.
8. Constipatia asociata unor afectiuni specifice : neurologice, metabolice, endocrine. Astfel scleroza multipla, Parkinsonul, accidentul vascular cerebral, diabetul, uremia, hipercalcemia, hipotiroidismul, amiloidoza, sclerodermia sistemica pot antrena constipatie.
9. Afectiuni la nivel colo-rectal : obstructiile intestinale, aderentele, diverticulozele, tumorile pot ingusta, obstrua, imobiliza colonul.

In afara de cele enumerate mai inainte exista si tipul idiopatic de constipatie, cel pentru care medicii dau din umeri a necunoastere, trateaza si merg mai departe. De multe ori problema este de ordin functional si motilitatea scazuta poate ascunde deficite hormonale, de vascularizatie sau inervatie. Anatomic, intestinul este absolut normal, numai ca merge cam prost.

In ceea ce priveste investigatiile care se pot face pentru identificarea cauzei acestea sunt nenumarate si trebuie sa certifice si sa excluda orice afectiune raspunzatoare de constipatie. Daca constipatia a aparut brusc, nu are de-a face cu schimbarile de dieta, medicatie, stil de viata, are o durata mai mare de 6 saptamani atunci trebuie sa se treaca la investigatii minutioase. Daca simptomele sunt severe si nu raspund la laxative cauza e majora si trebuie rapid inlaturata. Scaderea in greutate, pierderile de sange la nivel intestinal, alternanta cu diareea, istoricul familial de cancer de colon, bolile inflamatorii intestinale sunt esentiale pentru definirea afectiunii.

Ce poti face ca sa eviti constipatia ? In primul rand nu te trata de capul tau, pentru ca ea poate fi semnul unei afectiuni grave. O vizita la medicul de familie este suficienta pentru a-ti indica o schema terapeutica sau a te trimite la un specialist. Bine, atunci cand suferi de constipatie habituala, cand stii ca alimentatia ti-a facut numai rau, e vremea sa iei masuri. Alimenteaza-te cu fibre. Ele nu se digera si formeaza un gel capabil sa antreneze bolul fecal. Consuma legume si fructe, cereale din plin. Limiteaza consumul de alimente precum carnea, mancarea procesata, branza care dau constipatie. Efectele unei alimentatii bogate in fibre nu se vad chiar imediat, e nevoie de zile uneori ca sa revii la normal. Un efect neplacut al fibrelor este balonarea. Nu uita sa bei cat mai multa apa atunci cand consumi fibre, cel putin 2 litri de lichid pe zi.

Sorbitolul, un glucid natural are efect laxativ osmotic. El se regaseste in caise, mere, struguri, piersici, prune, zmeura si...guma de mestecat. In fructele uscate are o concentratie de 5-10 ori mai mare.

Nu ezitati sa faceti miscare ; sunt miraculoase cateva minute de exercitii nu numai pentru silueta.

Deprinderile habituale ; duceti-va la baie atunci cand trebuie si nu mai tarziu. Inlaturati orice stimuli neplacuti ; chiar daca par sfaturi rasuflate si stupide analizati mai atenti deprinderile de viata. Momentul optim pentru propria usurare e imediat la trezire sau la 30 de minute dupa masa. Asta pentru ca motilitatea intestinala este ridicata dimineata si dupa mese datorita reflexului gastrocolic.

In ceea ce priveste laxativele, desi se recomanda extrem de usor, printr-o banala reclama TV, ele nu trebuie sa ramana instrumentul sigur folosit pentru indepartarea constipatiei. Exista laxative de volum, asemanatoare fibrelor, care au efect la 12-24 ore de la administrare. Uneori, in cazul constipatiei severe, pot determina disconfort sever intestinal. Laxativele stimulante, precum cele care contin bisacodil, glicerol stimuleaza inervatia intestinului gros si au efect la aproximativ 8-12 ore de la ingestie. Cele sub forma de supozitor isi instaleaza efectul mai rapid ; se recomanda administrarea lor seara, inainte de culcare. Ca efecte adverse se descriu crampe intestinale si lenevirea intestinului dupa administrarea prelungita a acestora. Laxativele osmotice (lactuloza, glicoli) retin o cantitate crescuta de lichide in intestin. Unele dintre ele sunt utilizate chiar pentru curatirea intestinului inainte unor investigatii specifice sau unor interventii chirurgicale. O ultima categorie este reprezentata de laxativele emoliente. Uleiul de parafina este cel mai cunoscut dintre acestea. Nu prezinta riscuri ridicate, dar sunt mai putin eficiente si pot da iritatii locale si scade absortia de vitamine din colon.

Alegerea laxativului nu e problema ta, ci a medicului. Totusi, atunci cand nu ai ce face, opteza pentru un laxativ de volum sau adauga cel mult unul osmotic. Cand cauza nu e absortia cresuta de apa din intestin (bolul fecal nu e uscat), ci peristaltismul scazut, opteaza pentru un laxativ stimulant. Oricum, laxativele nu trebuie folosite dincolo de episodul de constipatie. Unele persoane dezvolta o dependenta stransa de laxativele, care le face sa functioneze normal. Pentru a preintampina o astfel de neplacere, optati pentru laxativele de volum.

Incercati retele vechi care inlatura constipatia : prune uscate asociate cu lichide din plin, struguri, ceaiul de crusin, uleiul de ricin. Alegeti alimente bogate in probiotice de tipul lactobacillus acidofilus sau in magneziu (legume, seminte de orice fel).

Constipatia are multe fete ; e in regula sa o tratezi pe cea din concediu, care apare inopinat pentru ca ti-ai schimbat habitatul, dar atunci cand devine suparatoare, prelungita, repetitiva e bine sa te adresezi medicului ; numai gandul ca una dintre primele manifestari ale cancerului de colon este constipatia trebuie sa sperie.



Dr. Ioana Simian


slabut nimic special ok foarte bine supeeeerrrr!!! Voteaza articolul ( Articolul este votat ca supeeeerrrr!!!.)

Acest articol a fost vizualizat de 86341 ori.



Ce trebuie sa faci ca sa ai plamani sanatosi

17 Iunie 2024

Plămânii sunt esențiali pentru viața noastră, iar menținerea lor sănătoasă este crucială pentru un stil de viață activ și fără probleme respiratorii. În acest videoclip, vom explora tot ce trebuie să știi despre sănătatea plămânilor și cum să îi menții în formă maximă

Iata ce vei învăța din acest video:

  • Importanța plămânilor pentru sănătatea generală.
  • Factori care pot afecta sănătatea plămânilor.
  • Metode și exerciții simple pentru a îmbunătăți capacitatea pulmonară.
  • Sfaturi pentru evitarea factorilor de risc precum fumatul și poluarea.
  • Ce plante te ajuta sa previi si sa combati afectiunile plamanilor.
  • Beneficiile unei alimentații sănătoase pentru plămâni. R
  • ăspunsuri la întrebări frecvente despre bolile pulmonare și prevenția acestora.


Secretul tineretii cu coenzima Q10

3 Iunie 2024

Descoperă puterea coenzimei Q10 și impactul său asupra sănătății tale! În acest videoclip, vom explora ce este coenzima Q10, cum funcționează în organism și de ce este esențială pentru energia celulară. Află cum coenzima Q10 poate îmbunătăți sănătatea inimii, pielii și poate încetini procesul de îmbătrânire.

Coenzima Q10 este o molecula asemanatoare vitaminelor, liposolubila, prezenta in membranele celulare din corpul uman, mai ales in inima, ficat, rinichi si pancreas. Este disponibila sub doua forme: ubichinolul, forma activa, care poate fi utilizata imediat de organism si ubichinona - forma oxidata.

Coenzima Q10 contribuie la generarea de energie in celule, producand antioxidantul adenozin trifosfat (ATP), care protejeaza celulele impotriva stresului oxidativ, responsabil pentru multe probleme de sanatate.


Cum alegi eficient suplimentele nutritive

27 Mai 2024

Multe persoane apeleaza la suplimente nutritive, ca vitamine, minerale sau extracte din plante, din dorinta de a-si imbunatati starea de sanatate, de a avea mai multa energie sau pentru a acoperi anumite carente alimentare.

Spre deosebire de medicamente, care se supun unor reglementari stricte, suplimentele alimentare nu trec prin acelasi proces riguros de verficare, iar producatorii nu trebuie neaparat sa dovedeasca beneficiile, nu se fac asigurari de calitate si nu li se cere sa arate gradul de siguranta in administrare.


Articole din aceeasi categorie

Metabolismul, motorul biochimic al organismului
E invaluit intr-o aura de mister. Are o rezonanta aparte ...
Suntem 70% apa
Marea majoritate a oamenilor sanatosi isi asigura un aport zilnic ...


Ciocolata - inger sau demon?
Nu cred ca am auzit pe cineva caruia sa NU ...
Gandurile morbide stimuleaza apetitul
E o vorba - "mananci de parca n-ai mai apuca ...


Alte articole despre Nutritie



Pagina 13 din 13






Homepage | Nutritie | Sanatate | Slabire | Antrenament | Instrumente | Galerie media | Servicii | Contact | Colaboratori | Termeni si conditii