Home  |  Sitemap  |  Contact




Iti recomandam MAI MULT TESTOSTERON = MAI MULTA MASA MUSCULARA
ANTRENAMENTELE IN APA
DE CE SA BEI CEAI VARA?
ALIMENTE ANTIAGING
ANTRENAMENTUL CU GREUTATI AMELIOREAZA CAPACITATEA DE EFORT AEROBIC A SPORTIVILOR SENIORI


Nutritie Sportiva
Ecuatia Slabirii
Sala Bucuresti
Lucru în România
Medicina Sportiva

Cele mai bine cotate articole CATABOLISMUL SI ANTRENAMENTELE
IMAGINEA PROPRIULUI CORP - DILEME
Exercitii pentru muschii paravertebrali
15 TRUCURI CARE TE VOR AJUTA SA SLABESTI
Ridicarea alternativa a bratelor in fata, cu gantere
PHP Coder - Romania
PHP inside
Hosted by TRIUMF
RSS feed
Ghiduri de sanatate
Informatii si sfaturi practice pentru o viata mai buna.
Ghidul nutritiei
Ghidul scaderii in greutate
Ghidul suplimentelor nutritive
Ghidul exercitiilor de stretching
Ghidul exercitiilor pe mingea gonflabila
Ghidul exercitiilor de forta
Superfit - Consultanta in nutritie si antrenament

Fierbinte
Cum sa ai un ABDOMEN PLAT! Fierbinte
Faci sute de abdomene, te infometezi, te impachezi ca sa transpiri sau dai mii de lei pe tratamente la clinici...
Citeste mai mult


calculator
slabire rapida cu nutritionist online

Sunteti aici :: Antrenament » ANTRENAMENT CORECTOR

ANTRENAMENT CORECTOR


Nimic nu este mai urat decat sa vezi o persoana adusa de spate, mai ales daca este vorba de un sportiv. In aria culturismului acest lucru se intampla mai rar, dar exista si exceptii.Medicii sportivi si kinetoterapeutii au studiat problema pozitiilor vicioase si au creat programe specifice pentru corectarea lor.Pozitiile vicioase nu numai ca sunt total inestetice , dar pot compromite sanatatea. Gravitatea consta in faptul ca atunci cand un individ sta "cocosat" greutatea corpului sau este constant proiectata in fata si in jos, crandu-se astfel o incarcatura compresiva pe fiecare articulatie, fortand organele interne sa lucreze in conditii improprii, iar sectiunea de mijloc a corpului va fi solicitata suplimentar.

Posturile vicioase rezulta de obicei din slabiciunea adductorilor coapsei, muschilor abdomenului inferior si partea mijlocie si superioara a spatelui. Cand muschii antero-externi ai coapsei devin dominanti, coapsele si pelvisul slabesc abdomenul tragand in permanenta de insertia inferioara a muschilor abdominali. Ca masura compensatorie, muschii spatelui inferior vor fi contractati tot timpul.Aceasta instabilitate va duce la cresterea dimensiunilor taliei si coapselor exacerband problemele spatelui.

Spatele inferior fiind afectat va duce la inclinarea coloanei toracice spre posterior, muschii pieptului vor interveni compensator incordandu-se, tragand trunchiul in fata. Ca urmare se vor hipertrofia muschii gatului, ceea ce va conduce la dureri ale musculaturii gatului si capului.Aceste probleme apar pe parcursul timpului, raman necorectate si in cele din urma se poate ajunge la hernii de disc, artrita, lombosciatica si chiar impotenta.

Fiecare sportiv ar trebui sa inceapa cu o simpla autoanaliza. Stand dezbracat in fata unei oglinzi mari va trebui sa observe daca are talpile plate (platfus) si daca gleznele sunt indepartate spre interior (ceea ce duce le alipirea genunchilor) sau spre exterior (ceea ce face ca greutatea sa fie proiectata spre exteriorul calcaielor).

O postura corecta este dependenta de corectitudinea cu care greutatea corpului este descarcata pe strucurile osoase - fiecare nivel afecteaza aria de deasupra lui.Cu cat picioarele sunt mai drepte si mai paralele (calcaiele trebuie sa se alinieze cu degetul 2), cu atat este mai bine pentru postura generala. Daca cineva observa probleme evidente in acest moment al testului ar trebui sa consulte un ortoped.

In continuare, atentia se va indrepta spre umeri, solduri, glezne si genunchi. Este fiecare dintre perechile amintite aliniata la aceeasi inaltime? Se afla gleznele si genunchii pe o linie dreapta direct sub solduri? Capul se gaseste pe o verticala dreapta in continuarea gatului si coloanei? Daca nu, atunci exista sanse sa apara o postura vicioasa sau chiar sa existe una deja.Folosind un banal fir cu plumb, pornind chiar dintre ochi, acesta ar trebui sa treaca prin dreptul mijlocului sternului, ombilicului si sa atarne echidistant intre coapse, genunchi, glezne si picioare.

In continuare se va face examinarea laterala. Se pot aduce genunchii in hiperextensie? Portiunea lombara a spatelui este arcuita, cu abdomenul proiectat in fata? Apar umerii rotunjiti sau coloana toracica curbata, ceea ce cauzeaza inclinarea anterioara a capului si umerilor?

Firul cu plumb va trebui sa treaca de la nivelul urechii prin dreptul umarului, cotului, soldului, genunchiului si gleznei.Pentru a corecta o pozitie vicioasa sa ne amintim ca fiecare actiune are o reactiune egala si de sens opus.

De exemplu, daca o persoana are o postura vicioasa pentru ca spatele superior este prea slab, iar muschii anteriori ai gatului sunt prea puternici, scopul sau va fi intinderea pieptului si fortificarea spatelui. Ar putea de asemenea sa reduca la jumatate impinsul din culcat si sa dubleze exercitiile pentru spatele superior.Institutul International de Medicina Sportiva din Los Angeles a creat un set de exercitii derivate yoga destinate creerii unei posturi corecte prin intinderea muschilor contractati simultan cu fortificarea celor slabiti. Inspirul se va face pe contractie, iar expirul in faza de relaxare.Executate de 1-2 ori pe zi, aceste exercitii vor reduce compresia pe discurile intervertebrale lombare si pe articulatiile sacroiliace, antreneaza adductorii coapsei si abdominalii, intind pectoralii si fortifica spatele. De asemenea, au rolul de a creste capacitatea pulmonara, scad tensiunea arteriala si reduc tensiunea exercitata asupra gatului si capului.

Exercitiile

1. Se executa cu spatele sprijinit de un stalp (toata coloana trebuie sa aiba contact cu el) (A). Picioarele trebuie sa stea la 30-40 cm mai in fata. Se va tine intre coapse un sul semirigid pentru a izola adducorii si abdominalii.Genunchii se vor indoi usor , iar bratele vor atarna pe langa corp. Ridicati umerii spre urechi (B) apoi ii veti proiecta spre spate (trebuie sa simtiti omoplatii apropiindu-se).Se va repeta apoi exercitiul cu mainile pe umeri si coatele spre exterior (C) si apoi cu bratele intinse in fata si mainile indoite in sus (ca si cum a-ti impinge un perete). Bratele nu trebuie sa fie mai jos de umeri.

2. Se executa intins pe spate, cu picioarele intinse si cu sulul semirigid intre coapse pentru a izola abdomenul inferior. (A) Flectati abdominalii (dar nu ridicati trunchiul din mijloc) ca la crunch, in acest timp strangeti sulul inre picioare (B).Repetati miscarea cu picioarele indoite sau ridicate pe un scaun.(C ) Puteti sa presati cu palmele pe abdomenul inferior sau sa le tineti incrucisate pe piept sau atingand (dar nu sustinand) ceafa.

3. Se executa stand la 40-50 cm de un perete cu un sul semirigid intre coapse. Cu capul si gatul relaxate, aplecati-va in fata pana la un unghi de 30 grade, sprijiniti pe perete.Miscarea trebuie sa orienteze osul pubian in sus, spre ombilic fara a contracta fesele sau spatele inferior. Se fac minim 25 repetari.

4. Asezat pe podea cu picioarele intinse, se va plasa bratul drept sub cap, iar cel stang va fi intins orizontal la 90 de grade cu capul.In timp ce mana stanga se misca aduceti piciorul stang in diagonala peste corp la un unghi de 45 grade (A) in sus spre axila opusa ; piciorul care se misca poate fi intins sau usor indoit. Dupa intindere se va reveni in pozitia initiala.Umerii trebuie sa stea pe planul orizontal, dar soldul de jos se poate roti.Se va repeta si in directia opusa. Se vor face 5 seturi de intinderi. Apoi se vor mai executa inca 5 seturi in care piciorul indoit cva fi tras de mana opusa de-a lungul corpului.Executand cu perseverenta aceste exercitii veti beneficia nu numai de un corp cu musculatura frumos dezvoltata dar si de o postura de invidiat.



Dr. Serban Damian

Bookmark and Share
slabut nimic special ok foarte bine supeeeerrrr!!! Voteaza articolul ( Articolul este votat ca foarte bine.)

Acest articol a fost vizualizat de 44895 ori.



Cum sa ai un ABDOMEN PLAT!

26 Iunie 2022

Faci sute de abdomene, te infometezi, te impachezi ca sa transpiri sau dai mii de lei pe tratamente la clinici de infrumusetare, totul in incercarea de a topi grasimea incapatanata de pe abdomen. Si cu toate aceste eforturi, rezultatele intarzie sa apara. De ce este atat de greu sa elimini grasimea din zona abdominala? Ce e de facut ca sa ai un abdomen plat si sa poti purta cu incredere haine pe talie?

Urmareste acest video pentru detalii!


Micul dejun - e important sau nu?

20 Iunie 2022

Micul dejun este cea mai importanta masa a zilei! Dar... oare chiar este?

Aceasta este una dintre afirmatiile pe care le auzi frecvent cand vine vorba de regulile alimentare pentru o viata sanatoasa, inclusiv daca vrei sa slabesti.

In acest video vei afla daca masa de dimineata este cu adevarat importanta sau putem sa sarim peste ea!


Cum scapi de balonare?

13 Iunie 2022

Vrei sa stii ce trebuie sa faci ca sa scapi de BALONARE? Pana la urma, cine nu a fost balonat macar o data in viata lui?

Realitatea este ca balonarea e o problema digestiva frecvent intalnita, care produce disconfort. Senzatia de stomac plin si abdomenul umflat nu sunt deloc placute. Pentru a reduce balonarea sau a scapa de ea, este important mai intai sa stii ce o provoaca.

In acest clip iti voi vorbi despre principalele cauze ale balonarii, dar si despre ce trebuie sa faci ca sa previi sau sa scapi de balonare!



Adauga un comentariu Acest articol are 0 comentarii.

Adauga un comentariu

Nume Prenume : *
Email : *
Comentarii : *
Cod verificare : *
Completati codul din imagine (daca nu vedeti codul, apasati pe butonul trimite pentru a se genera alt cod)


Nota : campurile marcate cu * sunt obligatorii

Articole din aceeasi categorie

TONIFIEREA MUSCHILOR FESIERI TONIFIEREA MUSCHILOR FESIERI
Daca vrei sa ai un posterior de invidiat, care o ...
MINTE IN FORMA PRIN ACTIVITATE FIZICA MINTE IN FORMA PRIN ACTIVITATE FIZICA
Drumul catre o minte "in forma" nu este pavat doar ...


GIMNASTICA DUPA ARTROPLASTIA TOTALA DE SOLD GIMNASTICA DUPA ARTROPLASTIA TOTALA DE SOLD
Artroplastia totala de sold consta in inlocuirea articulatiei coxo-femurale cu ...
EXERCITIILE PLIOMETRICE EXERCITIILE PLIOMETRICE
Acest tip de antrenament este de mult timp o marca ...


Alte articole despre Antrenament






Pagina 8 din 14






Homepage | Nutritie | Sanatate | Slabire | Antrenament | Instrumente | Galerie media | Servicii | Contact | Colaboratori | Termeni si conditii