Home  |  Sitemap  |  Contact




Iti recomandam MANANCA SANATOS CA SA REDUCI RISCUL DE RACEALA SI GRIPA
10 TREBURI CASNICE CARE ARD CELE MAI MULTE CALORII
TARATELE DE GRAU
CEAIUL VERDE
SUPLIMENTE PENTRU SEX


Nutritie Sportiva
Sala Bucuresti
Cursuri de nutritie online

Cele mai bine cotate articole CUM II INVATAM PE COPII SA MANANCE SANATOS?
ECUATIA SLABIRII
6 STRATEGII CARE TE REVIGOREZA IN SEZONUL ESTIVAL
Aminoacizii liberi
FASCITERAPIA
PHP Coder - Romania
PHP inside
Hosted by TRIUMF
RSS feed
Ghiduri de sanatate
Informatii si sfaturi practice pentru o viata mai buna.
Ghidul nutritiei
Ghidul scaderii in greutate
Ghidul suplimentelor nutritive
Ghidul exercitiilor de stretching
Ghidul exercitiilor pe mingea gonflabila
Ghidul exercitiilor de forta
Superfit - Consultanta in nutritie si antrenament

Fierbinte
Câte dulciuri pot sa consume copiii? Fierbinte
Consumul de dulciuri la copii este un subiect de interes atât pentru părinți, cât și pentru specialiștii...
Citeste mai mult


calculator
Cursuri de nutritie online

Sunteti aici :: Slabire » AJUTA-TI COPILUL OBEZ

AJUTA-TI COPILUL OBEZ


copil obezIn Statele Unite, unul din cinci copii este supraponderal, iar numarul acestora continua sa creasca. Studiile arata ca in ultimele doua decenii, procentul copiilor supraponderali a crescut cu mai mult de 50%, fapt ce se aplica si in cazul tarii noastre.

Chiar daca copiii au mai putine probleme legate de sanatate fata de adulti, copiii supraponderali au sanse foarte mari sa ajunga adolescenti si adulti obezi. Adultii cu o greutate peste medie sunt mult mai expusi la bolile de inima, diabet, accidente vasculare cerebrale si cateva forme de cancer.

De ce devin copiii supraponderali?

Copiii devin supraponderali din mai multe motive. Cele mai frecvente cauze sunt: factorii genetici, lipsa activitatii fizice, alimentatia nesanatoasa sau chiar o combinatie intre acestea. In foarte putine cazuri copilul devine obez din cauza unei probleme medicale cum ar fi o tulburare endocrina. Copilul trebuie dus la doctor unde se va face un control amanuntit si teste de sange pentru a se exclude acest tip de problema (tulburare endocrina).

  • Factorii genetici. Copiii ai caror parinti sau chiar frati si surori sunt supraponderali sunt expusi unui risc mai mare de a deveni si ei supraponderali. Desi problemele de greutate le pot avea mai multi membri ai familiei, nu toti copiii cu un asemenea istoric familial trebuie sa fie neaparat supraponderali. Factorii genetici joaca un rol important in cresterea probabilitatii ca un copil sa fie obez, dar obiceiurile din familie, ca alimentatia sau lipsa miscarii, influenteaza de asemenea greutatea corporala.
  • Stilul de viata. Dieta si nivelul de activitate fizica ale copilului sunt importante pentru determinarea greutatii acestuia. Popularitatea in continua crestere a televizorului, calculatorului si a jocurilor video contribuie la stilul de viata inactiv al copilului. Copiii isi petrec tot mai mult timp desfasurand astfel de activitati, pe care le-ar putea inlocui cu joaca in natura si alte activitati fizice.

Este copilul meu supraponderal?

In cazul in care consideri ca copilul tau este supraponderal, este important sa vorbesti cu un pediatru. Doctorul este cea mai potrivita persoana pentru a determina daca copilul se confrunta sau nu cu o problema de greutate. El va masura greutatea si inaltimea copilului pentru a vedea daca se incadreaza in limitele indicelui de greutate potrivit pentru varsta lui. Evaluarea supraponderabilitatii la copii este dificila, deoarece acestia cresc diferit. De exemplu, baietii se pot ingrasa mai mult la o anumita varsta, urmand ca apoi sa creasca in inaltime si sa se echilibreze.

Cum imi pot ajuta copilul supraponderal?

Sustine-l! Unul dintre cele mai importante lucruri pentru a-i ajuta pe copiii supraponderali este sa le spui ca si ei sunt copii normali, indiferent de greutatea lor. Sentimentele copiilor despre ei insisi sunt adesea bazate pe sentimentele parintilor despre ei. Daca iti accepti copilul indiferent de greutatea lui, si el se va accepta si se va simti mai bine. Este de asemenea important sa-i vorbesti copilului despre greutate, permitandu-i sa-si impartaseasca temerile cu tine. Copilul tau stie mai bine decat oricine ca are o problema de greutate. De aceea, copiii obezi au nevoie de suportul, acceptarea si incurajarea parintilor.

Concentrarea pe familie. Parintii ar trebui sa incerce sa nu-si indeparteze copiii din cauza greutatii si sa incerce sa se concentreze pe o schimbare graduala a activitatii fizice si a obiceiurilor alimentare ale familiei. Implicarea familiei ajuta pentru a invata pe fiecare membru al acesteia obiceiuri sanatoase si nu-l izoleaza pe copilul supraponderal.

Creste activitatea fizica a familiei tale. Activitatea fizica regulata combinata cu obiceiuri alimentare sanatoase este cea mai eficienta si sanatoasa metoda de a-ti controla greutatea. Este de asemenea o parte importanta a unui stil de viata sanatos. Cateva metode simple de a creste activitatea fizica a familiei include urmatoarele:

  • Fii un model pentru copiii tai. Daca ei vad ca esti activ din punct de vedere fizic si asta este distractiv, isi vor dori si ei sa fie activi, acum si tot restul vietii.
  • Planuieste activitatile familiei care ii ofera fiecaruia exercitiu si bucurie, cum ar fi plimbarile, dansul, mersul cu bicicleta sau inotul. De exemplu, organizeaza o plimbare cu familia ta dupa cina decat sa stati la televizor.
  • Fii sensibil/a la nevoile copilului. Cei obezi se pot simti inconfortabil desfasurand anumite activitati. Ajuta-ti copilul sa gaseasca activitati fizice care sa-i placa si care nu sunt jenante sau prea dificile.
  • Redu activitatile sedentare ca privitul la televizor si jocurile video.
  • Devino mai activ/a in timpul zilei si incurajeaza-i si pe cei din familia ta sa faca la fel. De exemplu, urca scarile in loc sa iei liftul sau scarile rulante.

Invata-ti familia cu obiceiuri alimentare sanatoase. Educa-ti copilul inca de mic cu obiceiuri alimentare sanatoase care sunt necesare pentru cresterea, dezvoltarea si pentru energia de care are nevoie corpul lui. Cea mai buna metoda prin care poti incepe este sa te informezi mai mult despre nevoile nutritionale ale copilului, citind sau cerand parerea unui nutritionist.

Metode pentru a-l face pe copil sa-si schimbe parerea despre obiceiurile sanatoase

Nu-l pune la dieta! Excluzand atunci cand medicul supravegheaza dieta din motive medicale. Limitand ceea ce copiii mananca poate fi daunator pentru sanatatea, cresterea si felul lor de a se dezvolta. Studiati piramida hranei, iar ceea ce se afla la baza ei ar trebui sa constituie principala sursa a meselor familiei.

Redu cu grija cantitatea de grasimi din dieta familiei, dar fara sa privezi copiii de nutrienti. O metoda ar fi sa consumati lactate cu un continut mai mic de grasimi, carne de pasare fara piele, carne slaba. Facand mici schimbari in continutul de grasime din dieta familiei tale, vei preveni o crestere prea mare in greutate a copilului. In orice caz, dieta unui copil obez ar trebui supravegheata de un medic nutritionist, iar grasimile n-ar trebui restrictionate inainte sa faca doi ani copilul.

Nu-i interzice de tot dulciurile. Copilul trebuie sa primeasca dulciuri, dar cu atentie si moderatie. Incearca sa cumperi mai multe fructe si legume in loc de dulciuri, astfel copilul va avea alegeri mai sanatoase.

Incurajeaza-l pe copil sa manance incet. Se va simti mai repede satul daca mananca si mesteca incet. Incearca sa strangi toata familia la masa si lasa-l pe copil sa te ajute la cumparaturi ce contin alimente sanatoase, dar si la preparatul mancarii, astfel va fi mult mai curios sa manace ce a gatit.

Descurajeaza mancatul de snacks-uri in timp ce priviti la televizor si nu folosi mancarea pentru a-l pedepsi sau recompensa pe copil.



Elena Ciucu


slabut nimic special ok foarte bine supeeeerrrr!!! Voteaza articolul ( Articolul este votat ca supeeeerrrr!!!.)

Acest articol a fost vizualizat de 51916 ori.



Câte dulciuri pot sa consume copiii?

24 Iunie 2024

Consumul de dulciuri la copii este un subiect de interes atât pentru părinți, cât și pentru specialiștii în sănătate. Dulciurile, deși sunt atrăgătoare datorită gustului lor plăcut și culorilor vii, pot avea efecte negative asupra sănătății celor mici atunci când sunt consumate în exces. Acestea contribuie la dezvoltarea cariilor dentare, pot duce la creșterea în greutate și la apariția obezității, precum și la probleme de comportament cauzate de fluctuațiile nivelului de zahăr din sânge.

In acest clip iti voi oferi o serie de sfaturi care sa te ajute sa controlezi cantitatea de dulciuri consumata de copiii tai!


Ce trebuie sa faci ca sa ai plamani sanatosi

17 Iunie 2024

Plămânii sunt esențiali pentru viața noastră, iar menținerea lor sănătoasă este crucială pentru un stil de viață activ și fără probleme respiratorii. În acest videoclip, vom explora tot ce trebuie să știi despre sănătatea plămânilor și cum să îi menții în formă maximă

Iata ce vei învăța din acest video:

  • Importanța plămânilor pentru sănătatea generală.
  • Factori care pot afecta sănătatea plămânilor.
  • Metode și exerciții simple pentru a îmbunătăți capacitatea pulmonară.
  • Sfaturi pentru evitarea factorilor de risc precum fumatul și poluarea.
  • Ce plante te ajuta sa previi si sa combati afectiunile plamanilor.
  • Beneficiile unei alimentații sănătoase pentru plămâni. R
  • ăspunsuri la întrebări frecvente despre bolile pulmonare și prevenția acestora.


Secretul tineretii cu coenzima Q10

3 Iunie 2024

Descoperă puterea coenzimei Q10 și impactul său asupra sănătății tale! În acest videoclip, vom explora ce este coenzima Q10, cum funcționează în organism și de ce este esențială pentru energia celulară. Află cum coenzima Q10 poate îmbunătăți sănătatea inimii, pielii și poate încetini procesul de îmbătrânire.

Coenzima Q10 este o molecula asemanatoare vitaminelor, liposolubila, prezenta in membranele celulare din corpul uman, mai ales in inima, ficat, rinichi si pancreas. Este disponibila sub doua forme: ubichinolul, forma activa, care poate fi utilizata imediat de organism si ubichinona - forma oxidata.

Coenzima Q10 contribuie la generarea de energie in celule, producand antioxidantul adenozin trifosfat (ATP), care protejeaza celulele impotriva stresului oxidativ, responsabil pentru multe probleme de sanatate.


Articole din aceeasi categorie

OBICEIURI CARE INCETINESC METABOLISMUL OBICEIURI CARE INCETINESC METABOLISMUL
Unii oameni sint norocosi, par sa se fi nascut cu ...
INHIBITOARELE SENZATIEI DE FOAME INHIBITOARELE SENZATIEI DE FOAME
Nu este zi in care sa nu ma lovesc, pe ...


MOBILUL SI SCADEREA IN GREUTATE MOBILUL SI SCADEREA IN GREUTATE
Aplicatiile iPhone pentru slabireCei care au "telefonul destept" ("smartphone") si ...
DIETELE: ESEC SAU SUCCES? DIETELE: ESEC SAU SUCCES?
Adevarul este ca cele mai multe diete isi ating scopul ...


Alte articole despre Slabire






« 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 » »»
Pagina 6 din 12






Homepage | Nutritie | Sanatate | Slabire | Antrenament | Instrumente | Galerie media | Servicii | Contact | Colaboratori | Termeni si conditii