Home  |  Sitemap  |  Contact




Iti recomandam INFLUENTA ALIMENTATIEI LA NIVEL CEREBRAL
ANTRENAMENTUL AEROBIC INAINTE SAU DUPA CEL CU GREUTATI?
ADIO SOARE!
CELE MAI FRECVENTE GRESELI PE CARE LE FAC CEI CE MERG LA SALA
VIROZELE RESPIRATORII


Nutritie Sportiva
Sala Bucuresti
Cursuri de nutritie online

Cele mai bine cotate articole DE CE SA BEI CEAI VARA?
ANTRENAMENT DE TOAMNA
SALATA CU BRANZA SI OUA
LUPTA CU KILOGRAMELE IN PLUS
ALERGIILE DE PRIMAVARA
PHP Coder - Romania
PHP inside
Hosted by TRIUMF
RSS feed
Ghiduri de sanatate
Informatii si sfaturi practice pentru o viata mai buna.
Ghidul nutritiei
Ghidul scaderii in greutate
Ghidul suplimentelor nutritive
Ghidul exercitiilor de stretching
Ghidul exercitiilor pe mingea gonflabila
Ghidul exercitiilor de forta
Superfit - Consultanta in nutritie si antrenament

Fierbinte
Secretul tineretii cu coenzima Q10 Fierbinte
Descoperă puterea coenzimei Q10 și impactul său asupra sănătății tale! În acest videoclip, vom explora...
Citeste mai mult


calculator
Cursuri de nutritie online

Sunteti aici :: Antrenament » ANTRENAMENTUL AEROBIC INAINTE SAU DUPA CEL CU GREUTATI?

ANTRENAMENTUL AEROBIC INAINTE SAU DUPA CEL CU GREUTATI?


Frecvent am fost solicitat sa raspund la aceasta intrebare. In special in faza de definire sau chiar in perioada de masa a unui endomorf antrenamentul aerobic reprezinta o necesitate. Nu putini sunt cei care dupa 20-60 de minute de antrenament aerobic aerobic trec direct la antrenamentul de forta. Este o greseala, iar efectele se manifesta atat prin faptul ca rezultatele antrenamentului sunt mai reduse, dar si prin potentialul mai ridicat al aparitiei accidentarilor.

Sa lamurim cateva aspecte inainte de a intra in miezul problemei. Daca vrei sa faci 5 minute de antrenament cardiovascular ca incalzire, inainte de antrenamentul cu greutati, totul este ok. Vei fi astfel bine pregatit pentru ce va urma si in mod sigur vei lucra cu mai multa incarcatura. In anotimpurile reci, toamna, iarna, chiar si primavara este foarte important sa nu sari peste acesta etapa. Insa trebuie sa te limitezi la o incalzire de cateva minute, nu te apuca sa faci un intreg antrenament de "burning". Acesta trebuie facut DUPA antrenamentul de forta, daca vrei sa obtii rezultate.

MOTIVATII NUTRITIONALE

Probabil ca nu iti este straina ideea potrivit careia daca faci antrenament aerobic pe stomacul gol, slabesti mai repede si eficient. Este o idee eronata. Adevarul este ca vei consuma mai mult din depozitele adipoase daca nivelul glucidelor (glucoza din sange si cea depozitata sub forma de glicogen) este redus. Proteinele si lipidele nu participa la aceasta ecuatie. Daca vrei (si mai ales daca poti), cu catva timp inainte de antrenamentul aerobic consuma o portie de concentrat proteic (cu putini carbohidrati) sau mananca un piept de pui si vei "arde" aceeasi cantitate de lipide. Situatia ar fi cu totul diferita daca ai manca alimente bogate in carbohidrati. Desi este de preferat sa nu o faci, eu sunt de parere ca nu trebuie sa fim foarte drastici in ceea ce priveste consumarea unei cantitati reduse de fructe inainte de antrenamentul aerobic. Aportul total de glucide nu este foarte mare (un mar = 19 grame de glucide la 100 grame) si in plus inhiba senzatia de foame provocata de hipoglicemie.

Carbohidratii sunt depozitati in organism sub forma de glicogen, in ficat si muschi. Cand este nevoie de energie, glucoza din depozitele de glicogen incepe sa fie utilizata, mai intai din ficat, apoi si din muschi.Organismul nu va folosi lipidele din tesutul adipos decat abia dupa ce depozitele de glicogen sunt consumate. Studiile au indicat ca timpul necesar pentru a epuiza depozitele de glicogen este in jur de 30 de minute. Acesta valoare poate varia de la un individ la altul, si oricum nu inseamna ca daca lucrezi mai putin de 30 de minute este o pierdere de timp. Un beneficiu ar fi faptul ca prin repetarea acestor antrenamente aerobice iti vei creste rata metabolismului, ceea ce va ameliora capacitatea corpului de a metaboliza nutrientii si de a "arde" grasimea, cateva ore dupa terminarea unei sedinte de antrenament. Cu alte cuvinte un beneficiu exista indiferent daca depozitele de glicogen sunt goale sau nu. Dar de ce sa faci treaba numai pe jumatate?

In timp ce prezenta glicogenului (carbohidartii) poate limita beneficiul ce s-ar putea obtine in urma unui antrenament aerobic, situatia este diferita in cazul antrenamentului de culturism. Principalul scop al antrenamentului cu greutati este mentinerea si dezvoltarea masei musculare si nu eliminarea depozitelor adipoase.In cursul antrenamentului cu greutati (activitate anaeroba) sursa de energie care sustine sportivul pe toata durata efortului fizic este reprezentata de carbohidrati. Deci, daca faci antrenamentul cu greutati inaintea celui aerobic, depozitele de glicogen sunt disponibile si vor fi utilizate in consecinta, ceea ce inseamna ca ai obtinut exact ceea ce este necesar inaintea unui antrenament aerobic destinat scaderii in greutate.

MOTIVATII PRACTICE

Cate cazuri de persoane care s-au accidentat in timpul antrenamentului aerobic cunoasteti? Foarte putine sau chiar deloc. Acum, de cate ori ati auzit ca cineva s-a accidentat ridicand greutati sau lucrand la nu stiu ce aparat? Oricum de mai multe ori decat in cazul anterior. Tinand cont de cele prezentate, nu pare a fi mult mai logic sa faci antrenamentul cu greutati cand esti odihnit si te simti in forma atat din punct de vedere fizic, cat si mental?Este evident ca ar fi de preferat sa mergi la sala odihnit si nu dupa ce ai facut o jumatate de ora sau mai mult de antrenament aerobic.

In concluzie: incearca sa incepi cu antrenamentul cu greutati. Vei fi odihnit, fizic si mental, iar din punct de vedere fiziologic organismul tau va raspunde in parametrii optimi solicitarilor la care il vei supune. Pentru a obtine rezultate maxime, antrenamentul aerobic trebuie sa fie efectuat dupa cel de culturism.



Dr. Serban Damian


slabut nimic special ok foarte bine supeeeerrrr!!! Voteaza articolul ( Articolul este votat ca supeeeerrrr!!!.)

Acest articol a fost vizualizat de 64133 ori.



Secretul tineretii cu coenzima Q10

3 Iunie 2024

Descoperă puterea coenzimei Q10 și impactul său asupra sănătății tale! În acest videoclip, vom explora ce este coenzima Q10, cum funcționează în organism și de ce este esențială pentru energia celulară. Află cum coenzima Q10 poate îmbunătăți sănătatea inimii, pielii și poate încetini procesul de îmbătrânire.

Coenzima Q10 este o molecula asemanatoare vitaminelor, liposolubila, prezenta in membranele celulare din corpul uman, mai ales in inima, ficat, rinichi si pancreas. Este disponibila sub doua forme: ubichinolul, forma activa, care poate fi utilizata imediat de organism si ubichinona - forma oxidata.

Coenzima Q10 contribuie la generarea de energie in celule, producand antioxidantul adenozin trifosfat (ATP), care protejeaza celulele impotriva stresului oxidativ, responsabil pentru multe probleme de sanatate.


Cum alegi eficient suplimentele nutritive

27 Mai 2024

Multe persoane apeleaza la suplimente nutritive, ca vitamine, minerale sau extracte din plante, din dorinta de a-si imbunatati starea de sanatate, de a avea mai multa energie sau pentru a acoperi anumite carente alimentare.

Spre deosebire de medicamente, care se supun unor reglementari stricte, suplimentele alimentare nu trec prin acelasi proces riguros de verficare, iar producatorii nu trebuie neaparat sa dovedeasca beneficiile, nu se fac asigurari de calitate si nu li se cere sa arate gradul de siguranta in administrare.


Alimentatia oamenilor din Zonele Albastre

21 Mai 2024

Ceea ce alegi sa-ti pui in farfurie zi de zi iti influenteaza nu doar silueta, dar mai ales calitatea si durata vietii! Daca vrei sa fii in forma cat mai multi ani si sa te bucuri de o viata lunga, poti adopta anumite obiceiuri care iti cresc sansele de longevitate. Sigur, nimic nu-ti garanteaza ca vei trai 100 de ani daca mananci sanatos, deoarece durata de viata e rezultatul mai multor factori, iar pe o parte dintre ei nu ii poti controla, de exemplu, genetica.

Totusi, sta in puterea ta sa te concentrezi pe ceea ce poti influenta si sa faci alegeri mai bune in viata cotidiana. Legatura dintre longevitate si stil de viata, in special alimentatie, a fost pusa in lumina reflectoarelor prin conceptul de „zone albastre” si despre acest subiect iti voi vorbi in acest clip.


Articole din aceeasi categorie

TONIFIEREA MUSCHILOR FESIERI TONIFIEREA MUSCHILOR FESIERI
Daca vrei sa ai un posterior de invidiat, care o ...
MINTE IN FORMA PRIN ACTIVITATE FIZICA MINTE IN FORMA PRIN ACTIVITATE FIZICA
Drumul catre o minte "in forma" nu este pavat doar ...


GIMNASTICA DUPA ARTROPLASTIA TOTALA DE SOLD GIMNASTICA DUPA ARTROPLASTIA TOTALA DE SOLD
Artroplastia totala de sold consta in inlocuirea articulatiei coxo-femurale cu ...
EXERCITIILE PLIOMETRICE EXERCITIILE PLIOMETRICE
Acest tip de antrenament este de mult timp o marca ...


Alte articole despre Antrenament






Pagina 8 din 14






Homepage | Nutritie | Sanatate | Slabire | Antrenament | Instrumente | Galerie media | Servicii | Contact | Colaboratori | Termeni si conditii