Home  |  Sitemap  |  Contact




Iti recomandam MIEREA SI SCORTISOARA, O COMBINATIE SANATOASA
IMPINS DE LA PIEPT PE PLAN DECLINAT - CELE DOUA FETE ALE MONEDEI
CSID - Gustarile in parc si riscul de obezitate
BEREA
COMBINATII DE ALIMENTE CARE TE AJUTA SA SLABESTI RAPID


Nutritie Sportiva
Ecuatia Slabirii
Sala Bucuresti
Lucru în România
Medicina Sportiva

Cele mai bine cotate articole CSID - Renuntati la vicii
ECUATIA SLABIRII
Aminoacizii liberi
Dietele cu foarte putine calorii
DURERILE LOMBARE
PHP Coder - Romania
PHP inside
Hosted by TRIUMF
RSS feed
Ghiduri de sanatate
Informatii si sfaturi practice pentru o viata mai buna.
Ghidul nutritiei
Ghidul scaderii in greutate
Ghidul suplimentelor nutritive
Ghidul exercitiilor de stretching
Ghidul exercitiilor pe mingea gonflabila
Ghidul exercitiilor de forta
Superfit - Consultanta in nutritie si antrenament

Fierbinte
Cum sa iei in greutate Fierbinte
Esti prea slab si te frustreaza faptul ca orice si oricat ai manca, pare ca nimic nu se asimileaza, iar cantarul...
Citeste mai mult


calculator
slabire rapida cu nutritionist online

Sunteti aici :: Antrenament » NEVOIA DE REFACERE FIZICA

NEVOIA DE REFACERE FIZICA


Care este cea mai mare dorinta a fiecarui culturist? In mod evident, sa creasca in masa si in forta fizica. Fie incepatori, medii sau avansati totdeauna exista sportivi care se plang ca de la o vreme nu mai avanseaza. Atunci cand nici schimbarea programului de antrenament, nici suplimentarea cu proteine, creatina sau orice altceva nu mai dau rezultate, este bine sa ne indreptam atentia spre sectorul uneori marginalizat numit "refacere".
Cand vine vorba de dimensiuni si forta si mai ales de eforturile culturistilor de a-si ameliora aceste caracteristici fizice, oamenii de stiinta utilizeaza uneori sintagma : "factor de supracompensare". Oare ce inseamna asta? Foarte simplu: daca iti supui organismul unui stres, cum ar fi efortul de ridicare a unor greutati, corpul se va adapta in cele din urma la noile "cerinte". Odata refacut, sportivul va fi capabil sa ridice mai multa greutate sau sa faca mai multe repetari, deoarece organismul lui si-a mobilizat resursele interne pentru a depasi nivelul stresului aplicat initial, aceasta actiune purtand numele de supracompensare. Prin supracompensare, organismul isi creeaza "rezerve" pentru a fi pregatit sa faca fata unui stres similar. Pentru a vizualiza mai usor cele afirmate pana acum, sa ne inchipuim un om care intr-o zi ajunge in jungla si este fugarit de un tigru flamand, dar are noroc si reuseste sa scape. Peste cateva zile ajunge iar intr-o situatie similara, dar, fiindca a mai trecut prin asa ceva (deci a mai fost supus unui asemenea stres) este capabil sa alerge mai repede, deci sansele sa fie prins sunt mai mici.

Daca ati inteles acest mecanism natural extrem de simplu, veti reusi sa apreciati la adevarata valoare importanta asigurarii unei recuperari complete inainte de urmatorul antrenament. In momentul in care v-ati supus corpul unui stres in cadrul unui antrenament, veti avea nevoie de o perioada de timp pentru recuperare, astfel incat sa aiba loc mecanismul de supracompensare. Daca nu va veti odihni suficient de mult, corpul nu va avea suficient timp pentru a supracompensa, in consecinta data viitoare, cand va veti antrena, nu veti beneficia de aceeasi forta musculara ca la antrenamentul anterior. Pentru un individ obisnuit, recuperarea dupa un antrenament cu adevarat dur poate dura intre 3 si 10 zile. Nu este adevarat ca dupa 48 de ore musculatura incepe sa regreseze. Studii realizate pe culturisti de nivel mediu, care se antrenau constant au dovedit ca o intrerupere de pana la 16 zile a programului de antrenament nu a dus la scaderea considerabila a fortei, ba chiar la unii din subiecti s-a observat ca pot ridica chiar mai mult decat la antrenamentele de dinainte de pauza impusa. S-au introdus cu succes scheme de antrenament in care se lucreaza grupele mari la 10 zile, insa sedintele de antrenament sunt foarte intense si se folosesc greutati mari, de aceea fiind necesare perioade mai lungi de refacere.
Principiul este evident: cu cat te antrenezi mai tare, cu atat iti supui organismul unui stres mai intens si deci cu atat ai nevoie de mai mult timp de recuperare fizica. Alt principiu valabil ar fi urmatorul: cu cat este mai avansat sportivul, cu atat are nevoie de mai mult timp de recuperare, pentru ca in comparatie cu un incepator el are capacitatea fizica de a efectua antrenamente de intensitate mult mai mare. Logic, nu? Varsta, meseria si indatoririle familiale constituie alti factori de luat in considerare, pentru ca si acestia consuma energie care ar putea fi utilizata in procesul de dezvoltare musculara. Astfel cu cat un sportiv este supus unei presiuni mai mari si are mai multe indatoriri sociale, cu atat va trebui sa astepte mai mult pentru a se reface inainte de urmatorul antrenament. Consecinta antrenarii prea frecvente duce la, sunt convins ca toata lumea cunoaste, supraantrenament. Acest termen desemneaza incapacitatea organismului de a se recupera total, inainte de a fi supus unui nou stres. Care ar fi cea mai simpla metoda pentru a sti daca organismul este refacut dupa un efort intens? Trebuie folosita pur si simplu observatia libera a felului cum te simti. Daca persoana se simte plina de energie si abia asteapta sa mearga la sala si sa faca un antrenament puternic, atunci aproape sigur este refacuta complet. Acest lucru se poate intampla la trei zile de la ultimul antrenament (ne referim aici la antrenamente impartite pe grupe musculare) sau dupa 10 zile, ori undeva intre. Totusi trebuie stabilit si un prag superior (de exemplu 10 zile), pentru a nu cadea in extrema cealalta.

Morala acestui articol ar fi ca nu trebuie sa ne speriem de cateva zile in plus de refacere. Stiinta a dovedit ca este nevoie de timp pentru a creste in masa si forta. Antrenarea de mai mult de doua ori pe saptamana a aceleiasi grupe musculare s-a dovedit contraproductiva; culturistii de nivel mediu si cei avansati ar trebui sa se antreneze pentru o grupa de trei ori in doua saptamani sau sa lase patru zile intregi intre doua antrenamente succesive. In final, va sfatuiesc sa experimentati introducerea unor zile suplimentare de refacere in programul vostru si s-ar putea ca unii dintre voi sa observe ca aici era miezul problemei care le tinea in loc dezvoltarea fizica.



Dr. Serban Damian

Bookmark and Share
slabut nimic special ok foarte bine supeeeerrrr!!! Voteaza articolul ( Articolul este votat ca ok.)

Acest articol a fost vizualizat de 45809 ori.



Cum sa iei in greutate

5 Decembrie 2022

Esti prea slab si te frustreaza faptul ca orice si oricat ai manca, pare ca nimic nu se asimileaza, iar cantarul se incapataneaza sa iti arate mereu aceeasi valoare?

Poate sa para ciudat, mai ales in zilele noastre cand obezitatea face ravagii, dar da, desi cei mai multi oameni isi doresc sa scada in greutate, exista si persoane care se straduiesc, ba chiar as putea spune SE CHINUIE sa ia in greutate!

Si crede-ma, de multe ori e mai complicat sa determini corpul sa se dezvolte decat sa il faci sa scape de cateva kilogame! Ei bine, esti in locul potrivit, pentru ca in acest video iti voi vorbi despre ce trebuie sa faci ca sa acumulezi kilograme, intr-un mod sanatos si armonios!


Cromul si slabirea

28 Noiembrie 2022

Picolinatul de crom este un supliment alimentar promovat ca fiind de ajutor pentru scaderea in greutate sau cresterea in masa musculara.

Insa cat de eficient este cromul pentru slabit?

Are intr-adevar un efect asupra glicemiei, influentand actiunea insulinei, asa cum se spune?


Capcane in dietele pentru slabire

21 Noiembrie 2022

Daca vrei sa scapi de kilogramele in plus, probabil esti mai atent la ce mananci si la ce alimente cumperi. 

Din punct de vedere calitativ, nu toate caloriile sunt egale; unele alimente sunt mai nutritive decat altele, in sensul ca au mai multe vitamine, minerale, fibre si substante valoroase pentru organism.

Totusi, pentru a slabi trebuie sa fii in deficit caloric, iar unele alimente bogate in nutrienti pot fi in acelasi timp foarte calorice. In acest video mi-am propus sa iti prezint cateva capcane pe care sa le eviti atunci cand vrei sa slabesti!



Adauga un comentariu Acest articol are 0 comentarii.

Adauga un comentariu

Nume Prenume : *
Email : *
Comentarii : *
Cod verificare : *
Completati codul din imagine (daca nu vedeti codul, apasati pe butonul trimite pentru a se genera alt cod)


Nota : campurile marcate cu * sunt obligatorii

Articole din aceeasi categorie

TONIFIEREA MUSCHILOR FESIERI TONIFIEREA MUSCHILOR FESIERI
Daca vrei sa ai un posterior de invidiat, care o ...
MINTE IN FORMA PRIN ACTIVITATE FIZICA MINTE IN FORMA PRIN ACTIVITATE FIZICA
Drumul catre o minte "in forma" nu este pavat doar ...


GIMNASTICA DUPA ARTROPLASTIA TOTALA DE SOLD GIMNASTICA DUPA ARTROPLASTIA TOTALA DE SOLD
Artroplastia totala de sold consta in inlocuirea articulatiei coxo-femurale cu ...
EXERCITIILE PLIOMETRICE EXERCITIILE PLIOMETRICE
Acest tip de antrenament este de mult timp o marca ...


Alte articole despre Antrenament






Pagina 8 din 14






Homepage | Nutritie | Sanatate | Slabire | Antrenament | Instrumente | Galerie media | Servicii | Contact | Colaboratori | Termeni si conditii