Home  |  Sitemap  |  Contact




Iti recomandam HIPERPLAZIA
AVANTAJELE ANTRENARII CATE UNUI MEMBRU PE RAND
SLABESTE CU SEMINTELE DE FLOAREA SOARELUI
CE ESTE FOTOSENSIBILITATEA?
PE SCHIURI! E SEZONUL ALB.


Nutritie Sportiva
Ecuatia Slabirii
Sala Bucuresti
Lucru în România
Medicina Sportiva

Cele mai bine cotate articole PREGATIREA ALIMENTELOR IN OBEZITATE
OBEZITATEA SI SARCINA
4 GRESELI PRIVIND METABOLISMUL
VARA ACEASTA ALEGE SNORKELING
OSTROPEL DE PUI CU PASTE SI FASOLE
PHP Coder - Romania
PHP inside
Hosted by TRIUMF
RSS feed
Ghiduri de sanatate
Informatii si sfaturi practice pentru o viata mai buna.
Ghidul nutritiei
Ghidul scaderii in greutate
Ghidul suplimentelor nutritive
Ghidul exercitiilor de stretching
Ghidul exercitiilor pe mingea gonflabila
Ghidul exercitiilor de forta
Superfit - Consultanta in nutritie si antrenament

Fierbinte
Cum depasesti perioadele de stagnare in sport Fierbinte
Cand mergi la antrenamente, simti ca iti lipseste energia, oboseala apare prea repede, iar rezultatele din concursuri...
Citeste mai mult


calculator
slabire rapida cu nutritionist online

Sunteti aici :: Nutritie » GLUTAMINA SI REFACEREA DUPA EFORT

GLUTAMINA SI REFACEREA DUPA EFORT


Glutamina este cel mai abundent aminoacid din organism, cea mai mare parte a lui fiind stocata in muschi, dar se gaseste si in creier, plamani, sange si ficat. Este un aminoacid neesential, pentru ca poate fi produs in organism din alt aminoacid, acidul glutamic, insa poate fi considerat un aminoacid conditional esential, pentru ca in perioadele de stres (cum este si antrenamentul intens), organismul nu poate face fata numai prin sinteza proprie.
Celulele intestinului subtire, celulele renale si cele ale sistemului imunitar sunt mari consumatoare de glutamina, pe care o folosesc ca substrat energetic.
Suplimentele cu glutamina in sport se recomanda pentru ca a fost constatat ca aceasta substanta previne catabolizarea masei musculare, amplifica sinteza proteice, mareste depozitele de glicogen, ajuta la refacerea dupa efort si stimuleaza functia sistemului imunitar. In conditii de stres metabolic se constata o scadere a nivelului de glutamina plasmatica. In timpul antrenamentelor intense, muschii elibereaza glutamina in fluxul de sange, producandu-se o depletie a rezervelor de glutamina cu pana la 35%. In aceasta situatie muschii scheletici intra in stare catabolica, ceea ce inseamna ca proteinele musculare vor fi degradate (o explicatie secundara a acestui proces este nevoia de a oferi glutamina celorlalte celule ale organismului).
Un studiu realizat la Institutul National de Medicina Sportiva, Bucuresti si prezentat in cadrul Conferintei Nationale de Medicina Sportiva, octombrie 2005 a urmarit evolutia unor parametrii biochimici si functionali dupa 12 saptamani de antrenamente intense si suplimentare zilnica cu glutamina. In cadrul acestui studiu au fost urmarite 20 de sportive care practica gimnastica aerobica, cu varsta medie de 20 de ani. Acestea au fost impartite in doua grupuri. Sportivelor din primul grup le-au fost administrat suc de fructe in care s-a adaugat glutamina in cantitate de 0,1 g/kg corp/zi, in timp ce sportivele din al doilea grup au primit doar suc de fructe simplu. Ambele grupe au urmat acelasi tip de antrenament si dieta similara. Au fost urmariti mai multi parametrii: creatinkinaza (CK), lacticdehidrogenaza (LDH), tonusul muscular, EMG (electromiografia), hormonul de crestere (GH), cortizolul, TSH.
In cazul sportivelor din grupul care a primit glutamina s-a remarcat o reducere importanta a nivelului enzimelor CK si LDH dupa efort si un randament superior al activitatii musculare. In cazul unor sportive s-a remarcat un tonus muscular de repaus mai scazut, ceea ce semnifica o refacere mai buna dupa efort. In cazul grupului de control nu au fost inregistrate aceste modificari.
Grupul care a primit glutamina a inregistrat si o ameliorare a factorilor functional neuromusculari: cresterea fortei de contractie si a vitezei motorii. De asemenea, s-a observat o crestere a nivelului de GH.
Concluzia cercetatorilor de la INMS este ca "suplimentarea cu glutamina este benefica, avand un aport semnificativ atat in obtinerea unui nivel inalt de pregatire, cat si in refacerea metabolica dupa efort." Utilizarea glutaminei manifesta aceste efecte nu numai in cazul sporturilor aerobe, ci si in cazul sporturilor cu o componenta importanta anaeroba, asa cum este si culturismul, de aceea este recomandat in pregatirea celor ce fac antrenamente de forta.


Dr. Serban Damian

Bookmark and Share
slabut nimic special ok foarte bine supeeeerrrr!!! Voteaza articolul ( Articolul este votat ca supeeeerrrr!!!.)

Acest articol a fost vizualizat de 135491 ori.



Cum depasesti perioadele de stagnare in sport

15 August 2022

Cand mergi la antrenamente, simti ca iti lipseste energia, oboseala apare prea repede, iar rezultatele din concursuri nu sunt cele asteptate? Fie ca faci sport la nivel profesionist sau doar ca hobby, poate te-ai confruntat cu momente cand stagnezi si, orice ai face, nu reusesti sa iesi din aceasta perioada lipsita de progres. Indiferent de nivelul la care te afli, poti sa treci prin astfel de situatii de cumpana, care te descurajeaza si te seaca de motivatie; cauzele pot fi numeroase, atat fizice, cat si mentale.

In acest clip vei afla ce trebuie sa faci ca sa depasesti aceste perioade de stagnare!


Beneficiile consumului de quinoa

8 August 2022

Ai incercat vreodata un preparat pe baza de quinoa?

Daca nu, atunci ar trebui sa experimentezi gustul acestei pseudocereale care se consuma pe scara larga in America de Sud. Nu este un aliment-minune asa cum tind sa creada unele persoane, insa este un produs foarte hranitor, cu o multime de beneficii pentru sanatate.

In acest clip vei gasi inclusiv cateva idei de pregatire pentru quinoa!


Painea ingrasa?

4 August 2022

Unele persoane care vor sa slabeasca iau decizia de a renunta la paine, considerand-o un aliment nepotrivit cand esti la dieta. Ce te faci insa daca adori mirosul de paine calda, textura crocanta si gustul atat de bun?

Oare chiar ingrasa asa rau precum se crede? Cat ar trebui sa consumam in mod obisnuit si cat atunci cand urmam o cura de slabire?



Adauga un comentariu Acest articol are 8 comentarii.

Adauga un comentariu

Nume Prenume : *
Email : *
Comentarii : *
Cod verificare : *
Completati codul din imagine (daca nu vedeti codul, apasati pe butonul trimite pentru a se genera alt cod)


Nota : campurile marcate cu * sunt obligatorii


(7 Septembrie 2018 11:15) Cubas Sandel a spus

Aura mai sus zice 0.1g/kg, de glutamina.

(19 Noiembrie 2017 09:02) Aura a spus

Cum sa leadministreze sportivelor 1 g/ kg ??? La 100 kg, consumi 100 g glutamina ???? Fereascaaaa !!

(24 August 2017 17:37) Mandita Nicoleta a spus

eu am intoleranta la gluten, pot lua comprinate care contin glutamina. are vreo legatura cu glutenul din grau orz secara sau ovaz. multumesc

(4 Iunie 2015 16:00) Papuc nicoleta a spus

As dori sa Ä™tiu daca glutamina,arginina l-carnitina pot fi administrate unui sportiv in vârsta de 12 ani pt a spori performanța fără a avea repercursiuni asupra dezvoltării normale a copilului.Va multumesc anticipat,

(30 Mai 2010 17:21) alina a spus

am si eu o intrebare! se mareste masa musculara daca iau glutamina?si ce as mai putea lua pentru refacerea musculara..mulstumesc

(10 Mai 2010 16:49) iordan daniel a spus

glutamina si glutenu e una si aceiasi? ,,daca se poate raspunsul pe mail,,,sunt foarte interesat daca este sau nu ,,va multumesc

(6 Februarie 2010 12:11) cezar dumitru a spus

americanii au facut teste de genul asta acu 30 de ani,la noi in Ro..doar acu..ha ha..ce inapouati suntem

(3 Februarie 2010 17:56) mihai a spus

foarte tare articolul.foarte bine pus la punct si foarte precis,iti ofera toate datele de care ai nevoie iar in caz ca aveai dubii in a utiliza glutamina....au disparut.


Articole din aceeasi categorie

Metabolismul, motorul biochimic al organismului
E invaluit intr-o aura de mister. Are o rezonanta aparte ...
Suntem 70% apa
Marea majoritate a oamenilor sanatosi isi asigura un aport zilnic ...


Ciocolata - inger sau demon?
Nu cred ca am auzit pe cineva caruia sa NU ...
Gandurile morbide stimuleaza apetitul
E o vorba - "mananci de parca n-ai mai apuca ...


Alte articole despre Nutritie



Pagina 13 din 13






Homepage | Nutritie | Sanatate | Slabire | Antrenament | Instrumente | Galerie media | Servicii | Contact | Colaboratori | Termeni si conditii