Home  |  Sitemap  |  Contact




Iti recomandam RATA MARINATA CU LEGUME
ANTRENAMENT NUMAI CU GANTERE
ADIO SOARE!
ADEVARUL DESPRE GLUTEN
CONCURSUL DA JOS BURTA, editia 2005


Nutritie Sportiva
Sala Bucuresti
Cursuri de nutritie online

Cele mai bine cotate articole ALIMENTATIA CORECTA - O PROVOCARE
CAND UITI DE CE NU-TI MERGE BINE
SPORTURILE DE IARNA
SCAPA DE LEZIUNILE ACNEICE!
Alimentatia si cresterea in greutate
PHP Coder - Romania
PHP inside
Hosted by TRIUMF
RSS feed
Ghiduri de sanatate
Informatii si sfaturi practice pentru o viata mai buna.
Ghidul nutritiei
Ghidul scaderii in greutate
Ghidul suplimentelor nutritive
Ghidul exercitiilor de stretching
Ghidul exercitiilor pe mingea gonflabila
Ghidul exercitiilor de forta
Superfit - Consultanta in nutritie si antrenament

Fierbinte
Ce faci cand ai picioarele umflate? Fierbinte
Sistemul limfatic consta intr-o retea de vase, organe si ganglioni care strabat tesuturile corpului, colectand...
Citeste mai mult


calculator
Cursuri de nutritie online

Sunteti aici :: Antrenament » ABDOMENUL - SCURTA ANALIZA

ABDOMENUL - SCURTA ANALIZA


"Vreau sa am un abdomen plat!", "Vreau sa mi se vada muschii abdominali!", "Vreau sa scap de stratul adipos de pe abdomen!" Acestea se numara printre principalele obiective pe care si le stabilesc multi dintre cei ce merg la sala. Sunt convins ca si voi visati la un abdomen frumos, definit, fara nici o urma de grasime, cu "patratelele" bine reliefate. Cu toate ca este o problema foarte frecvent intalnita si exista deja mult material scris pe tema aceasta, "mitologia" de sala pare sa ingroape in continuare mare parte dintre informatiile reale, care daca ar fi aplicate practic si-ar dovedi eficienta.

Putina anatomie

Zona de mijloc a corpului este o parte deosebit de importanta. Tonusul musculaturii acestei zone si buna ei dezvoltare sunt aspecte esentiale atunci cand vine vorba de antrenamentul de forta. Pe langa aspectul estetic, antrenarea musculaturii abdominale, alaturi de cea lombara ajuta la prevenirea accidentarilor la nivelul coloanei vertebrale, deoarece o stabilizeaza in timpul exercitiilor cu greutati. Muschii abdominali permit trunchiului sa se aplece inainte, inapoi si lateral si sa se roteasca in ax. De asemenea, muschii abdominali fac legatura intre trenul inferior si cel superior, lucru evident in special in sporturile de contact, cand forta memebrelor inferioare este transmisa prin intermediul musculaturii abdominale catre trenul superior. Pe de alta parte, musculatura abdominala protejeaza organele interne.

Muschiul drept abdominal, cel care ne intereseaza in mod special, are originea pe osul pubian. Insertia lui se gaseste pe coaste si procesul xifoid al sternului. Pricipala functie a muschiului drept abdominal este de a face flexia trunchiului pe bazin (adica miscarea pe care o facem atunci cand ne ridicam din pat).

"Abdomenele", o privire critica

Iata un exercitiu pe care cei mai multi sportivi amatori in executa gresit. M-am intrebat mereu: de ce? Cateva variante posibile de raspuns ar putea fi "mostenirea" din scoala generala unde eram obligati sa facem acest exercitiu in cel mai gresit mod posibil; faptul ca executat corect este mult mai dificil decat executat corect; lipsa de intelegere a "mecanismului" care sta la baza unei repetari corecte (biomecanica, anatomie).

Pentru a face o repetare perfecta, trebuie sa incepeti miscarea foarte lent. Contractati dreptul abdominal si expirati in timp ce ridicati omoplatii de la planul orizontal (sol, banca). Expirand la fiecare repetare veti contribui la contractarea musculaturii abdominale. Inspirati atunci cand va intoarceti la pozitia de start, dar nu relaxati niciodata complet musculatura abdominala pe durata unei serii. Pozitia de start presupune sa fiti asezati pe spate, cu genunchii indoiti la aproximativ 90 grade si talpile pe sol, barbia asezata in piept. Contractand muschii abdominali ridicati capul si omoplatii de la sol. Scopul este sa aduceti procesul xifoid ("capul pieptului") cat mai aproape de pubis, iar acest lucru nu se poate intampla decat prin contractia muschiului drept abdominal, asistat de oblicii extern si intern (muschii de pe flancuri). Amplitudinea de miscare va fi de numai cativa zeci de centimetrii. Veti simti ca lucreaza in special portiunea superioara a dreptului abdominal, deoarece este mai subtire decat portiunea inferioara (ce apropiata de pubis). Incercati sa constientizati contractia dreptului abdominal.

Pozitia mainilor va modifica gradul de dificultate. Cea mai lejera varianta este cu bratele intinse pe langa corp. Daca doriti sa cresteti gradul de dificultate, incrucisati bratele pe piept sau puneti mainile la tample.

Este foarte important sa nu faceti flexia trunchiului pe coapse, ci flexia toracelui pe bazin. Miscarea de flexie a trunchiului pe coapse (asa cum se executa gresit exercitiile pentru abdomen) este produsa de muschiul iliopsoas, aflat in cavitatea abdominala. Acest muschi puternic, daca preia tot efortul va lasa muschii abdominali fara solicitare si deci rezultatele vor fi dezamagitoare. Ridicand lent trunchiul de la sol veti simti muschiul drept abdominal contractandu-se si veti realiza momentul cand intervin flexorii soldului (dintre care cel mai important este iliopsoasul).

Daca veti opta pentru ancorarea picioarelor la spalier, o parte din efort va fi preluat de catre flexorii soldului, ceea ce diminueaza implicarea muschilor andominali.

Un mit care se incapataneaza sa existe

"Am facut azi la sala 3000 de abdomene, fiindca trebuie sa dau burta jos cat mai repede". De cate ori ati auzit asta pana acum? De prea multe ori... Mitul reducerii stratului adipos intr-o anumita zona a corpului (abdomen, fese, coapse) prin antrenarea insistenta a musculaturii locale, pare ca nu are moarte.

Solutia?

In ciuda a ceea ce este considerat corect de catre multi amatori de fitness, exercitiile pentru muschii abdominali nu reprezinta solutia principala atunci cand scopul este un abdomen plat. Puteti obtine rezultate doar daca veti "ataca" problema cu urmatoarele "arme":

  • Exercitii aerobe
  • Exercitii de forta (tratati abdomenul ca pe oricare alta grupa)
  • Regim alimentar hipocaloric

Daca unul dintre aceste elemente lipseste sau nu i se acorda atentia cuvenita, rezultatele vor fi modeste, insa daca adaugati in ecuatie si rabdare, perseverenta si vointa, atunci sigur veti obtine in timp un abdomen cu care sa va mandriti



Dr. Serban Damian


slabut nimic special ok foarte bine supeeeerrrr!!! Voteaza articolul ( Articolul este votat ca supeeeerrrr!!!.)

Acest articol a fost vizualizat de 58361 ori.



Ce faci cand ai picioarele umflate?

15 Iulie 2024

Sistemul limfatic consta intr-o retea de vase, organe si ganglioni care strabat tesuturile corpului, colectand si drenand excesul de fluide si alte materii, prin circulatia limfei. Limfa este o materie lichida pusa in miscare prin contractiile musculare, fiind prezenta in capilarele limfatice din majoritatea tesuturilor.

Doar cateva parti ale corpului, cum ar fi epiderma pielii, membranele mucoase, maduva osoasa si sistemul nervos central, sunt lipsite de capilare limfatice. Plamanii, intestinul si aparatul uro-genital au, in schimb, numeroase astfel de vase.

Daca vrei o cale usoara de a-ti sustine sistemul limfatic, ai la indemana o serie de plante cu beneficii pentru circulatia limfei, pe care le poti folosi la prepararea ceaiurilor si a unor mancaruri sau pentru aplicare locala. Ia un pix si noteza: Brusture, Sulfina, Papadie, Trifoi-rosu, Sarsaparilla, Lipicioasa, Urzica, Dragavei

Toate beneficiile acestor plante le regasesti in LIMFANOX Drenaj Detox, un supliment alimentar destinat sustinerii sanatatii sistemului limfatic. Formula sa contine extracte standardizate din cele 8 plante, menite sa ajute functia de drenaj a limfei


Alimentele si inteligenta

10 Iulie 2024

Alimentația joacă un rol crucial în menținerea și îmbunătățirea funcțiilor cognitive. Consumul unor alimente bogate în nutrienți esențiali poate contribui semnificativ la dezvoltarea și protejarea sănătății creierului. Afla din acest clip ce alimente te ajuta sa iti cresti IQ-ul!


Citeşte cartea Performanță în sport

9 Iulie 2024

Vreau sa va prezint cartea "Performanță în sport", editată de Asociația Egoal și coordonată de Valentin Comănoaia. Cartea se concentrează pe îmbunătățirea cunoștințelor sportivilor în domenii dincolo de antrenament, cum ar fi comunicarea, psihologia sportivă, nutriția, educația financiară și refacerea.

Cartea își propune să ofere informații valoroase pasionaților de sport și sportivilor pe teme esențiale pentru dezvoltarea lor, inclusiv refacerea mentală și fizică, educația financiară și brandingul personal.

Capitolul despre nutritie este scris de mine si aici discut rolurile nutriției sportive în optimizarea performanțelor, ajutarea recuperării, reducerea riscurilor de accidentare, dezvoltarea masei musculare, atingerea unei compoziții corporale optime și menținerea sănătății.

Capitolul acoperă furnizarea de energie, macronutrienți (proteine, carbohidrați, grăsimi), micronutrienți (vitamine, minerale), hidratarea și sfaturi practice despre alimentația sportivilor înainte, în timpul și după competiții.

Capitolul despre educație financiară: Scris de Adrian Căruceru, acest capitol subliniază importanța alfabetizării financiare pentru sportivi, evidențiind capcanele comune, cum ar fi cheltuielile excesive și ratele ridicate de faliment în rândul foștilor sportivi. Oferă strategii pentru gestionarea eficientă a banilor, economisire, investiții și consultarea planificatorilor financiari.

Capitolul despre refacere și recuperare: Scris de Dr. Codruța Cioponea, acest capitol explică diferența dintre refacere (după efort) și recuperare (după accidentare). Detaliază semnele care indică necesitatea consultului medical și evidențiază tehnici de refacere precum masajul, hidratarea, nutriția, somnul și stretching-ul.

Capitolul despre branding personal și comunicare: Ioana Cosma, un profesionist din media, discută importanța brandingului personal pentru sportivi, în special pe rețelele sociale. Oferă ghiduri pentru o prezență online eficientă și interacțiuni cu presa, subliniind necesitatea autenticității și relațiilor profesionale.

Capitolul despre psihologia sportivă: Radu Predoiu, psiholog sportiv, explorează modul în care psihologia sportivă ajută sportivii să se înțeleagă pe ei înșiși, să gestioneze stresul și anxietatea, să îmbunătățească motivația, să facă față succesului și să se recupereze după eșecuri. De asemenea, sprijină antrenorii și părinții în rolurile lor.

Public țintă: Cartea este recomandată atât sportivilor profesioniști, cât și celor aspiranți, antrenorilor și oricui pasionat de sport. Este prezentată ca un ghid cuprinzător pentru aspectele esențiale din afara terenului legate de performanța sportivă.

Puteţi comanda cartea pe www.egoal.ro


Articole din aceeasi categorie

SILUETA FRUMOASA IN PASI DE DANS SILUETA FRUMOASA IN PASI DE DANS
Mai mult decat faptul ca reprezinta o forma de exprimare ...
EXERCITII PENTRU UMERI FRUMOSI EXERCITII PENTRU UMERI FRUMOSI
Muschii si articulatiile umerilor permit o gama larga de miscari, ...


NICIUN MINUT FARA MISCARE NICIUN MINUT FARA MISCARE
Care este principalul motiv pe care il invocam cu totii ...
CELE MAI EFICIENTE EXERCITII PENTRU A TE MENTINE IN FORMA CELE MAI EFICIENTE EXERCITII PENTRU A TE MENTINE IN FORMA
Deoarece vara incepe sa vina si pe la noi, va ...


Alte articole despre Antrenament






Pagina 7 din 14






Homepage | Nutritie | Sanatate | Slabire | Antrenament | Instrumente | Galerie media | Servicii | Contact | Colaboratori | Termeni si conditii