Home  |  Sitemap  |  Contact


Cele mai noi articole CINCI ALIMENTE RECOMANDATE ATUNCI CAND AI DIABET
Ce trebuie sa stii despre vizitele tale la stomatolog
Rumalaya gel si Rumalaya forte - solutia naturala pentru durerile musculare si articulare
Silviu Marin
10 BENEFICII SURPRINZATOARE ALE TELINEI
Sondaj de opinie
  Cum iti alegi medicul? *
La intamplare
De pe Internet
La recomandarea unui cunoscut
La recomandarea medicului de familile
 


Articole din aceeasi categorie
Vezi arhiva de sondaje


Aplicatie site
Goldnutrition
Sala Bucuresti
megaproteine
Slabire.Info.Ro
Ro Club Maraton
Nutritie Sportiva
Medicina Sportiva

Cele mai bine cotate articole CAT DE SINCERI SUNTEM?
6 CAUZE ASCUNSE ALE ALERGIILOR DE PRIMAVARA
EXERCITII PENTRU UMERI FRUMOSI
Impins de la piept cu haltera (priza ingusta)
Stretching - spate - exercitii set 4
PHP Coder - Romania
PHP inside
Hosted by TRIUMF
RSS feed
Ghiduri de sanatate
Informatii si sfaturi practice pentru o viata mai buna.
Ghidul nutritiei
Ghidul scaderii in greutate
Ghidul suplimentelor nutritive
Ghidul exercitiilor de stretching
Ghidul exercitiilor pe mingea gonflabila
Ghidul exercitiilor de forta
Superfit - Consultanta in nutritie si antrenament

Newsletter
abonare dezabonare


Fierbinte
Aminoacizi sau proteine? Fierbinte
Suplimente proteice, aminoacizi, BCAA. Toate sunt promovate ca fiind bune în contextul antrenamentelor de...
Citeste mai mult


calculator
Iti recomandam Flexii concentrate
4 OBICEIURI CARE PERICLITEAZA SLABIREA
MUSCULATURA TRUNCHIULUI
UN EXERCITIU PENTRU TONIFIEREA MUSCHILOR TRUNCHIULUI
EFECTELE ACIDULUI LINOLEIC CONJUGAT ASUPRA ORGANISMULUI
Sunteti aici :: Antrenament » TEHNICI DE RECUPERARE RAPIDA

TEHNICI DE RECUPERARE RAPIDA


Muschii se hipertrofiaza numai in timpul repausului. Pentru ca un muschi sa treaca prin crestere optima, trebuie sa aiba un timp adecvat de recuperare in urma unei solicitari intense. Ce se intampla in acest timp de recuperare este de fapt un proces de vindecare.

Din acest motiv recuperarea dupa antrenament este preocuparea cheie in bodybuilding, antrenamente sportive si in general, in intretinerea corporala.


TEHNICI_DE_RECUPERAR_67054.jpgVrei sa iti pregatesti corpul pentru antrenamente exceptionale? Vrei sa iti asiguri o crestere musculara rapida?

Sigur ca vrei! Si asta te face principala tinta a urmatorului decalog.


Pentru a te asigura ca recuperarea dupa efort este optima:


1.Consuma un shake imediat dupa antrenament.

Acesta trebuie sa fie un mix de carbohidrati si proteine rapid absorbabile, intr-un raport de 2 la 1. In acest fel vei reduce nivelul de cortisol. Cortisolul este un hormon de stres eliberat in timpul efortului fizic care pur si simplu "consuma" fibrele musculare.

De asemenea s-a constatat ca in primele 30-45 de minute dupa efort tesutul muscular este mai receptiv pentru a primi nutrientii necesari refacerii.


2. Fa un dus "in contrast" dupa antrenament.

Aceasta este o tehnica veche, cu origini in tarile fostului bloc sovietic, ce era folosita pentru a grabi procesul de recuperare a atletilor de elita.

Incepi prin a sta sub dusul cu apa fierbinte 1 minut iar imediat dupa, inca un minut in apa rece. Repeta procesul timp de 10 minute.


3. Nu reduce drastic aportul de carbohidrati.

Desi dietele sarace in carbohidrati (low-carb diet) sunt in voga, ele nu reprezinta o solutie optima daca te antrenezi intens. Scazand foarte mult aportul de carbohidrati din alimentatie iti vei incetini metabolismul hormonilor tiroidieni si al testosteronului si prin aceasta vei pierde din forta musculara.

Chiar daca ai nevoie sa reduci tesutul adipos, trebuie sa iti asiguri cel putin 200 de grame de carbohidrati zilnic.


4. Trage un pui de somn de 20-60 de minute.

Acesta este un mod foarte bun de a grabi procesul de recuperare. In timpul somnului organismul elibereaza hormoni de crestere si repara microtraumatismele musculare produse in urma efortului fizic intens.


5. Dormi cel putin 8 ore pe noapte.

Din motivele mantionate mai sus, lipsa de odihna va duce la rezultate mai putin decat optime. Timpul de odihna este timp de dezvoltare a masei musculare.


6. Fa exercitii de stretching in zilele libere.

Este o metoda ideala pentru a creste fluxul sanguin catre muschi si prin urmare fluxul de nutrienti necesari pentru o refacere rapida. De asemenea poate avea efecte favorabile in combaterea febrei musculare.


7. Evita stresul.

Evident, asta este mai usor de zis decat de facut.

Trebuie totusi remarcat ca stresul excesiv, psihologic sau emotional, va face ravagii in rezultatele recuperarii tale.


8. Mergi la o sedinta de masaj macar o data pe saptamana.
Masajul ajuta la reducerea tensiunii in tesutul muscular si favorizeaza in mod activ un flux sanguin mai eficient. De asemenea se stimuleaza "curatarea" deseurilor metabolice acumulate in muschi.


9. Fa exercitii pentru recuperare.

De exemplu, in ziua dupa un antrenament foarte solicitant este foarte posibil sa resimti durere la nivelul grupelor musculare solicitate mai mult. In loc sa nu faci nimic, fa exercitii usoare, repetate.


10. Ia-ti o saptamana libera.

Daca te antrenezi intens si constant, dupa 10-12 saptamani corpul tau va da semne de oboseala iar in continuare antrenamentele vor fi ineficiente. Este necesara o saptamana de rapaus pentru a te reface complet.

Tine minte: antrenamentul reprezinta doar o parte a ecuatiei!


Fara tehnici de recuperare adecvate progresul tau nu poate fi niciodata optim.



stud. med. Mihaela Paraschiv

Articol supervizat de Dr. Serban DAMIAN, nutritionist sportiv, Centrul de nutritie Superfit
Bookmark and Share
slabut nimic special ok foarte bine supeeeerrrr!!! Voteaza articolul ( Articolul este votat ca supeeeerrrr!!!.)

Acest articol a fost vizualizat de 20122 ori.



Adauga un comentariu Acest articol are 0 comentarii.

Adauga un comentariu

Nume Prenume : *
Email : *
Comentarii : *
Cod verificare : *
Completati codul din imagine (daca nu vedeti codul, apasati pe butonul trimite pentru a se genera alt cod)


Nota : campurile marcate cu * sunt obligatorii






Homepage | Nutritie | Sanatate | Slabire | Antrenament | Instrumente | Galerie media | Servicii | Contact | Colaboratori | Termeni si conditii