Home  |  Sitemap  |  Contact


Cele mai noi articole CINCI ALIMENTE RECOMANDATE ATUNCI CAND AI DIABET
Ce trebuie sa stii despre vizitele tale la stomatolog
Rumalaya gel si Rumalaya forte - solutia naturala pentru durerile musculare si articulare
Silviu Marin
10 BENEFICII SURPRINZATOARE ALE TELINEI
Sondaj de opinie
  Cum iti alegi medicul? *
La intamplare
De pe Internet
La recomandarea unui cunoscut
La recomandarea medicului de familile
 


Articole din aceeasi categorie
Vezi arhiva de sondaje


Aplicatie site
Goldnutrition
Sala Bucuresti
megaproteine
Slabire.Info.Ro
Ro Club Maraton
Nutritie Sportiva
Medicina Sportiva

Cele mai bine cotate articole CSID - Consumati vinete
LITERATURA BATE VIATA
CONCEPTUL DE ANTIAGING SAU TINERETE VESNICA
IDEI PENTRU OAMENII OCUPATI
FITNESS IN 2011 - TACTIX
PHP Coder - Romania
PHP inside
Hosted by TRIUMF
RSS feed
Ghiduri de sanatate
Informatii si sfaturi practice pentru o viata mai buna.
Ghidul nutritiei
Ghidul scaderii in greutate
Ghidul suplimentelor nutritive
Ghidul exercitiilor de stretching
Ghidul exercitiilor pe mingea gonflabila
Ghidul exercitiilor de forta
Superfit - Consultanta in nutritie si antrenament

Newsletter
abonare dezabonare


Fierbinte
Aminoacizi sau proteine? Fierbinte
Suplimente proteice, aminoacizi, BCAA. Toate sunt promovate ca fiind bune în contextul antrenamentelor de...
Citeste mai mult


calculator
Iti recomandam RETELELE SOCIALE TE FAC SA TE SIMTI MAI BINE?
PERELE SI BENEFICIILE LOR PENTRU SANATATE
TOTUL DESPRE ALIMENTELE-MEDICAMENT
Raluca Cristea
Ciclul greutatii
Sunteti aici :: Sanatate » ADIO, RACEALA!

ADIO, RACEALA!


ADIO_RACEALA_59358.jpgProbabil ai experimentat pana acum dureri de gat, tuse, nas infundat, febra, o stare generala proasta pe scurt. Daca nu ai primit inca vizita acestor musafiri niciodata poftiti, iarna se anunta a fi una lunga, se poate sa te confrunti macar cu o raceala pana o sa te bucuri iar de caldura soarelui primavaratic. Important este sa nu lasi armele jos si sa incerci sa ii dai organismului tau cele necesare astfel incat sa poata castiga lupta impotriva virusurilor si bacteriilor. Exista numeroase suplimente alimentare utile in acest sens, dar vitaminele si mineralele pe care le ingerezi din acestea pot fi asimilate la fel de bine, daca nu chiar si mai bine, pe cale naturala, direct din anumite alimente. Iata asadar cateva idei de hrana cu adevarat sanatoasa:


Vitamina A: mareste rezistenta la infectii respiratorii si digestive, ajuta la adaptarea vizuala, la dezvoltarea normala a scheletului si a smaltului dentar, precum si la buna functionare a ficatului, a tiroidei si a altor organe, contribuie la reglarea somnului. Se gaseste, de obicei, in cantitati apreciabile, numai in produse de origine animala, dar poate fi preluata si din produsele alimentare de origine vegetala, din fructe si legume, si anume din fractiunea de beta-caroten, continuta in cantitati apreciabile de unele dintre acestea (faina de grau, malai, ardei gras, ceapa verde, morcovi, spanac, rosii, caise si prune uscate etc.)


Vitamina C: arma suprema impotriva racelii si gripei, principalul imunostimulator care te ajuta in lupta impotriva infectiilor. Mai mult, vitamina C faciliteaza absorbtia fierului la nivelul tubului digestiv. Decat sa te chinui poate cu acele pastilute albe, mult prea acre pentru unii, afla ca poti sa ingerezi cantitati potrivite de vitamina C si intr-un mod care sa iti faca placer: consuma fructe cum sunt citricele, coacazele, kiwi-ul, legumele verzi cum sunt salata, ardeiul iute sau varza si patrunjel. (foarte util pentru eliminarea gustului si mirosului neplacut dupa consumul de usturoi sau ceapa).


Vitamina B6: cu un rol important in formarea hemoglobinei, aceasta vitamina este si un stimulent muscular cu influenta benefica asupra pielii, dar si in procesul de crestere. Te ajuta sa lupti impotriva stresului si este indicata intr-un numar impresionant de afectiuni, dintre care: eczeme, hipercolesterolemie, diferite tipuri de infectii, diaree, hemoroizi, artrita, astenie, insomnii, distrofii musculare, diferite afectiuni nervoase. Sursa? Alimente precum germenii de grau, drojdia, carnea (ficatul si rinichii mai ales), legumele proaspete si uscate, fructele (oleaginoase in special), laptele si pestele.

Vitamina B12: utila in stari de oboseala, in sinteza fierului si a vitaminei C, poate ajuta la reglarea mentruatiei daca este asociata cu alte vitamine din complexul B. Vitamina B12 se gaseste doar in alimentele de origine animala: carne - mai ales in ficat, lapte, produse lactate, oua, precum si in fructele de mare: crabi, stridii, scoici.

Fier: diminueaza riscul de anemie si intareste rezistenta la boli, infectii ORL. Fierul se gaseste in alimente si se prezinta sub doua forme: fierul hemic, mai usor de absorbit de organism, care provine din carnea rosie (mai ales din ficat), din peste (mai ales stridii, scoici, sardine) si din carnea bruna de curcan; fierul nonhemic, mai dificil de absorbit de organism, care se gaseste in legumele verzi (spanac, patrunjel, praz, varza, frunze de sfecla), leguminoase (linte, mazare), fructe uscate (struguri, caise) si cereale integrale.

Seleniu: are efect curativ si profilactic in cazul multor afectiuni, curata organismul de toxine, determina cresterea imunitatii si intareste procesele de autoreglare a organismului. Sursa cea mai bogata de seleniu o formeaza algele, carnea si organele, daca animalele de la care provin au avut o hrana bogata in seleniu. Cerealele pot fi surse bune, la fel si fructele si legumele, totusi acestea contin un nivel foarte scazut de seleniu.


Zinc: avand importante virtuti antioxidante, zincul stimuleaza activitatea mintala si ajuta la buna functionare a creierului, joaca de asemenea un rol important in multiplicarea globulelor albe, care sunt actorii importanti in sistemul imunitar. Principalele surse de zinc: peste (sardele), carne (de vita, porc, pasare sau miel), cereale integrale, nuci, seminte de dovleac si produse lactate


Magneziu: tonic general, regenerator, echilibrant psihic, antidepresiv si tranchilizant, drenor hepatic, antiseptic intern si extern, esential pentru celula vie, anticolesterolic si anti-aterosclerotic, mentine constanta si concentratia calciului din sange. Probabil te-ai convins deja de importanta acestui mineral esential pentru organism. De unde il poti ‘stoarce’? gasim magneziu in grau, nuci, carne, lapte si iaurt, ovaz, orz, porumb, curmale, spanac, cartofi, sfecla rosie, polen, fructe si legume.



Alexandra Igna

Articol supervizat de Dr. Serban DAMIAN, nutritionist sportiv, Centrul de nutritie Superfit
Bookmark and Share
slabut nimic special ok foarte bine supeeeerrrr!!! Voteaza articolul ( Articolul este votat ca supeeeerrrr!!!.)

Acest articol a fost vizualizat de 7367 ori.



Adauga un comentariu Acest articol are 0 comentarii.

Adauga un comentariu

Nume Prenume : *
Email : *
Comentarii : *
Cod verificare : *
Completati codul din imagine (daca nu vedeti codul, apasati pe butonul trimite pentru a se genera alt cod)


Nota : campurile marcate cu * sunt obligatorii






Homepage | Nutritie | Sanatate | Slabire | Antrenament | Instrumente | Galerie media | Servicii | Contact | Colaboratori | Termeni si conditii