EFECTELE ACIDULUI LINOLEIC CONJUGAT ASUPRA ORGANISMULUI
Un studiu norvegian a urmarit 157 de indivizi obezi, dar fara alte probleme de sanatate, examinand efectele suplimentarii cu acid linoleic conjugat (ALC) asupra scaderii in greutate si sanatatii in general. Rezultatele studiului au dovedit o reducere a procentului de grasime corporala la pacientii suplimentati cu ALC, dar si o reducere a nivelului de colesterol total si LDL colesterol.
In privinta utilizarii acidului linoleic conjugat ca supliment nutritiv s-au constatat urmatoarele efecte:
* Reducerea absorbtiei lipidelor
* Reducerea producerii de cortizol si cresterea sensibilitatii la insulina
* Accelerarea lipolizei (metabolizarea grasimii) si eliberarea lipidelor in circulatia sanguina
* Reducerea lipogenezei (producerea de grasime)
* Reduce apetitul
* Accelereaza metabolizarea grasimilor (chiar si pe durata somnului)
* Elimina grasimea din organism (mareste eliminarea acesteia prin scaun)
* Creste producerea de caldura, adica consumul caloric
* Optimizeaza functionarea mitocondriilor
* Nu are efecte secundare asupra sistemului nervos, inimii sau vaselor de sange
* Participa la mentinerea masei musculare
* Reduce nivelul de proteina C reactiva - un marker al inflamatiei in organism
* Reduce nivelul de colesterol si trigliceride
* Scade nivelul de LDL colesterol (cel "rau") si creste nivelul de HDL colesterol (cel "bun")
* Mareste biodisponibilitatea calciului in organism
Dr. Serban Damian
Acest articol a fost vizualizat de 6210 ori.
Articole din aceeasi categorie
SUPLIMENTELE NUTRITIVE SAU FRUMUSETEA CARE VINE DIN INTERIOR
Frumusetea nu mai este un dat sau o stare de ...
CALITATEA NUTRITIVA A LAPTELUI
Cu exceptia continutului in fier, cupru si magneziu, laptele este ...
Alte articole despre Nutritie
Noutati
2 Septembrie 2010Situatia actuala a farmaciilor si a profesiei de farmacist
Va oferim un filmulet ce prezinta viziunea unui medic despre farmacii si farmacisti si prezentarea situatiei actuale
1 Septembrie 2010Plantele si cancerul de piele
Daca plaja este una dintre placerile dumneavoastra, de-acum aveti motive in plus sa va bucurati - oamenii de stinta
23 August 2010Cartofii antioxidanti
Da, ati citit bine : intr-o buna zi cartofii s-ar putea sa devina o sursa deosebit de pretioasa de antioxidanti.
16 August 2010Talia si sanatatea
Un studiu condus de Eric J. Jacobs, Ph.D.si colegii sai de la American Cancer Society, Atlanta,leaga numarul mare
9 August 2010Batranetea si longevitatea
Cercetatorii de la Washington University School of Medicine din St. Louis au realizat un experiment inedit - au
Vezi toata arhiva de noutati

















Adauga un comentariu
Completati codul din imagine (daca nu vedeti codul, apasati pe butonul trimite pentru a se genera alt cod)
Nota : campurile marcate cu * sunt obligatorii