Home  |  Sitemap  |  Contact




Iti recomandam ANTRENAMENTELE SI FRIGUL
SEX SI SANATATE
Stretching - fese - exercitii set 2
CAT DE FRECVENT AR TREBUI SA MANCAM ?
APORTUL OPTIM DE PROTEINE


Nutritie Sportiva
Sala Bucuresti
Cursuri de nutritie online

Cele mai bine cotate articole IGIENA INTIMA, RITUAL OBLIGATORIU PENTRU SANATATE
CHIRURGIA OBEZITATII
Riscuri asociate cu excesul ponderal
MUSCULATURA TRUNCHIULUI
Extensia ambelor brate cu gantera, din sezand
PHP Coder - Romania
PHP inside
Hosted by TRIUMF
RSS feed
Ghiduri de sanatate
Informatii si sfaturi practice pentru o viata mai buna.
Ghidul nutritiei
Ghidul scaderii in greutate
Ghidul suplimentelor nutritive
Ghidul exercitiilor de stretching
Ghidul exercitiilor pe mingea gonflabila
Ghidul exercitiilor de forta
Superfit - Consultanta in nutritie si antrenament

Fierbinte
Ce trebuie sa faci ca sa ai plamani sanatosi Fierbinte
Plămânii sunt esențiali pentru viața noastră, iar menținerea lor sănătoasă este crucială pentru...
Citeste mai mult


calculator
Cursuri de nutritie online

Sunteti aici :: Antrenament » ECHITATIA, SPORTUL MINTII SI AL SUFLETULUI

ECHITATIA, SPORTUL MINTII SI AL SUFLETULUI


ECHITATIA_SPORTUL_MI_36316.jpgSportul calariei, pe scurt, sau modul in care se calareste corect un cal de calarie, echitatia este unul dintre cele mai nobile forme de sport pe care putini au ocazia sa-l practice, dar de care toti se indragostesc din clipa in care incep sa o faca. Diferentiindu-se in principal prin echipamentul si stilul pe care le implica, echitatia este unul dintre cele mai frumoase sporturi care implica animale, dar si o legatura puternica intre om si cal.

Fiind considerata mult mai mult decat o insiruire de miscari executate in mod automat, echitatia naste trairi interioare greu de imaginat; sentimentele de libertate deplina resimtite in clipa in care cel aflat pe un cal de calarie porneste intr-o aventura care dureaza cateva minute sau zeci de minute intr-un spatiu deschis, verde, in aer curat si il poarta dintr-un loc in altul prin miscari specifice fac acest sport sa fie diferit de oricare altul.

Daca englezii isi au propriul echipament si stil traditional de calarie si propriul lor sport de societate ("hunting cross") care implica lovirea unei mingi cu ajutorul unei crose in timp ce jucatorii calaresc, iar spaniolii sau arabii prefera alte tipuri de echipament specific si alte tipuri de jocuri, stilul american (sau western) al cowboy-ilor este arhicunoscut si cu siguranta continua sa nasca multe oftaturi printre privitorii filmelor de gen.

Ceea ce atrage atentia in primul rand la acest sport nobil este conexiunea puternica dintre om si animal, dintre om si cal; e lesne de inteles ca in lipsa unei comunicari prin gesturi si trairi un om nu ar putea sa stapaneasca un cal atat de bine incat sa fie capabil sa ii dicteze diferite comenzi pe care acesta sa le execute temeinic, fara ezitare si fara a pune in pericol viata omului. Bineinteles ca e nevoie de o oarecare stapanire de sine, de o anumita doza de curaj si de multe ore de practica in spate pana ca o persoana sa poata sa spuna ca stapaneste echitatia pana la cele mai inalte culmi ale sale. E nevoie si de un echipament special, si de insusirea unor tehnici mai simple sau mai complexe, si toate acestea se dobandesc in spatii special amenajate, cu ajutorul unor cai de calarie dresati si sub atenta supraveghere a unor persoane autorizate, cel putin la inceput. Dar, odata deprinse aceste tehnici minunate de a te purta departe pe saua unui cal minunat, si considerand ca iti poti permite sa mergi cel putin o data pe luna intr-o astfel de aventura in aer liber, cu siguranta te vei bucura enorm ca ai descoperit o maniera noua de a face miscare si de a-ti mentine spiritual tanar.

BENEFICIILE ECHITATIEI

Pe langa beneficiile minunate mentionate pana cum, echitatia are si alte efecte miraculoase asupra organismului in general. De exemplu, te poate ajuta sa te relaxezi foarte mult dupa o zi sau o saptamana istovitoare la birou, ingropat in hartii si constrans intre patru pereti. Echitatia iti ridica moralul si te ajuta sa iti dezvolti musculatura, in special cea a picioarelor, abdomenului si spatelui, dar si a bratelor. Copiii care practica echitatia de mici sunt predispusi sa aiba un corp dezvoltat armonios, iar postura lor va fi cu siguranta una de invidiat. Aceste idei sunt general valabile si in cazul adultilor care practica acest sport. Pe langa o doza mare de concentrare, echitatia necesita o forma fizica de invidiat; nu doar muschii, ci si articulatiile au de castigat de pe urma unor sedinte de echitatie. Exista persoane care sufera de scleroza multipla si care sunt de parere ca echitatia are efecte miraculoase asupra mobilitatii si echilibrului lor. Reprezentantele sexului frumos spun de asemenea ca au observant faptul ca li s-a alungit musculatura picioarelor, iar stomacul sau coapsele au devenit mult mai ferme tot ca un rezultat al acestor sedinte. Poti sa pierzi pana la 600 de calorii in cadrul unei sedinte de echitatie, sau mai putin, in functie de intensitatea antrenamentelor. In plus, durerile de spate ar trebui sa te paraseasca la finalul unei sedinte.

Caracteristicile echitatiei

Chiar daca exista mai multe stiluri diferite, echitatia e general definita ca si modul corect in care un calaret se prezinta calare pe un cal, si capacitatea lui de a-si controla si prezenta calul prin intermediul unor comenzi specifice. Silul si echipamentul de tip englezesc vin sa evidentieze cel mai bine echitatia, fiind cel care a stat la baza inventarii sportului ecvestru modern de performanta, existent la nivel mondial. Dresajul clasic, proba completa sau sariturile peste obstacole sunt parti esentiale ale echitatiei. Pozitia corecta in sa (asezat, cu picioarele asezate de o parte si de alta a seii, cu genunchii flexati si bine fixati de pulpanele seii, tinand pingeaua talpilor bine infipta in scarite si avand calcaiele putin coborate, bazinul usor inclinat, pieptul scos, spatele drept, privirea inainte si tinand dalogii in maini pentru a avea contact permanent cu gura calului) sau prezentarea si controlarea corespunzatoare stilului ales sunt absolut necesare pentru buna desfasurare a sedintelor de antrenament.

E nevoie de un cal destul de bland pentru primele sedinte de echitatie, iar prezenta unui instructor este de asemenea imperioasa. Trebuie sa inveti comenzile de baza si sa respecti in permanenta ceea ce iti spune instructorul: trebuie sa inveti sa te urci in sa, sa mergi la trap, galop, sa inveti sa executi stopul si chiar sa iti recompenezi calul cu niste morcovi deliciosi si proaspeti.

E foarte important sa nu te sperii si sa nu increci sa executi miscari bruste sau prea spectaculoase pentru propriile puteri si posibilitati; ia-o incet si cu timpul vei reusi sa realizezi tot ceea ce ti-ai propus. E foarte usor sa cazi si sa te lovesti, iar lipsa unui echipament adecvat va insemna cel mai probabil ca niste rani usoare nu-ti vor fi straine.



ECHIPAMENT SI MISCARI SPECIFICE

E nevoie de o pereche de cizme de calarie, niste colanti albi, un sacou lung, pe talie si niste manusi din piele. Calul tau trebuie de asemenea sa poarte echipamentul adecvat: saua adecvata, scarile si hamul trebuie sa fie bine unse si asezate corespunzator.

Pentru comanda "la pas" e nevoie sa stai urcat in sa si sa reusesti sa tii calul in frau. La inceput, instructrul va fi cel care va realiza acest lucru, iar plimbarea specifica va fi una foarte lenta, concentrandu-te pe mentinerea echilibrului si a stomacului strans de fiecare data cand capul calului se va deplasa in stanga sau in dreapta.

In continuare, trapul presupune un mers in fuga al calului, care va insemna ca animalul va pasi in acelasi timp cu piciorul in fata si cu piciorul de dinapoi opus acestuia. Galopul inseamna o stapanire de sine si o experienta superioare, cu sedinte in care calul va merge foarte repede si va executa mai multe sarituri succesive; corpul tau va fi usor aplecat in fata, pentru echilibru.

La galop vei merge doar cand esti extrem de experimentata. Calul va merge foarte rapid, intr-o succesiune de salturi, iar pozitia corpului tau va fi usor aplecata in fata, pentru a-ti pastra echilibrul.



Alexandra Igna


slabut nimic special ok foarte bine supeeeerrrr!!! Voteaza articolul ( Articolul este votat ca supeeeerrrr!!!.)

Acest articol a fost vizualizat de 89262 ori.



Ce trebuie sa faci ca sa ai plamani sanatosi

17 Iunie 2024

Plămânii sunt esențiali pentru viața noastră, iar menținerea lor sănătoasă este crucială pentru un stil de viață activ și fără probleme respiratorii. În acest videoclip, vom explora tot ce trebuie să știi despre sănătatea plămânilor și cum să îi menții în formă maximă

Iata ce vei învăța din acest video:

  • Importanța plămânilor pentru sănătatea generală.
  • Factori care pot afecta sănătatea plămânilor.
  • Metode și exerciții simple pentru a îmbunătăți capacitatea pulmonară.
  • Sfaturi pentru evitarea factorilor de risc precum fumatul și poluarea.
  • Ce plante te ajuta sa previi si sa combati afectiunile plamanilor.
  • Beneficiile unei alimentații sănătoase pentru plămâni. R
  • ăspunsuri la întrebări frecvente despre bolile pulmonare și prevenția acestora.


Secretul tineretii cu coenzima Q10

3 Iunie 2024

Descoperă puterea coenzimei Q10 și impactul său asupra sănătății tale! În acest videoclip, vom explora ce este coenzima Q10, cum funcționează în organism și de ce este esențială pentru energia celulară. Află cum coenzima Q10 poate îmbunătăți sănătatea inimii, pielii și poate încetini procesul de îmbătrânire.

Coenzima Q10 este o molecula asemanatoare vitaminelor, liposolubila, prezenta in membranele celulare din corpul uman, mai ales in inima, ficat, rinichi si pancreas. Este disponibila sub doua forme: ubichinolul, forma activa, care poate fi utilizata imediat de organism si ubichinona - forma oxidata.

Coenzima Q10 contribuie la generarea de energie in celule, producand antioxidantul adenozin trifosfat (ATP), care protejeaza celulele impotriva stresului oxidativ, responsabil pentru multe probleme de sanatate.


Cum alegi eficient suplimentele nutritive

27 Mai 2024

Multe persoane apeleaza la suplimente nutritive, ca vitamine, minerale sau extracte din plante, din dorinta de a-si imbunatati starea de sanatate, de a avea mai multa energie sau pentru a acoperi anumite carente alimentare.

Spre deosebire de medicamente, care se supun unor reglementari stricte, suplimentele alimentare nu trec prin acelasi proces riguros de verficare, iar producatorii nu trebuie neaparat sa dovedeasca beneficiile, nu se fac asigurari de calitate si nu li se cere sa arate gradul de siguranta in administrare.


Articole din aceeasi categorie

ANTRENAMENTUL TIP ODIHNA-PAUZA
Metoda de antrenament pe care v-o propun astazi se adreseaza ...
ANTRENAMENT CORECTOR
Nimic nu este mai urat decat sa vezi o persoana ...


CALDURA CORPULUI IN TIMPUL EFORTULUl
Este o zi torida de vara afara si tu te ...
O CONTROVERSA NESFARSITA IN CULTURISM: MISCARE EXPLOZIVA SAU MISCARE LENTA?
De foarte multi ani exista in lumea sportului si cu ...


Alte articole despre Antrenament






Pagina 13 din 14






Homepage | Nutritie | Sanatate | Slabire | Antrenament | Instrumente | Galerie media | Servicii | Contact | Colaboratori | Termeni si conditii