Home  |  Sitemap  |  Contact




Iti recomandam Valori nutritionale grasimi
ANTRENAMENT IN 9 MINUTE
ECHILIBRUL ENERGETIC - SECRETUL CONTROLARII GREUTATII
CSID - Consumati sucuri de fructe!
Consumul de fructe in curele de slabire


Nutritie Sportiva
Sala Bucuresti
Cursuri de nutritie online

Cele mai bine cotate articole NOI REGULI ALE DIETEI - 6 MODURI SURPRINZATOARE DE A SLABI
ALTERNATIVE DULCI LA ZAHARUL ALB
Stretching - fese - exercitii set 3
VIRUSUL OBEZITATII
PIZZA
PHP Coder - Romania
PHP inside
Hosted by TRIUMF
RSS feed
Ghiduri de sanatate
Informatii si sfaturi practice pentru o viata mai buna.
Ghidul nutritiei
Ghidul scaderii in greutate
Ghidul suplimentelor nutritive
Ghidul exercitiilor de stretching
Ghidul exercitiilor pe mingea gonflabila
Ghidul exercitiilor de forta
Superfit - Consultanta in nutritie si antrenament

Fierbinte
Secretul tineretii cu coenzima Q10 Fierbinte
Descoperă puterea coenzimei Q10 și impactul său asupra sănătății tale! În acest videoclip, vom explora...
Citeste mai mult


calculator
Cursuri de nutritie online

Sunteti aici :: Sanatate » CUM TE PROTEJEZI DE FRIG

CUM TE PROTEJEZI DE FRIG


CUM_TE_PROTEJEZI_DE__72796.jpgIata ca au sosit zilele geroase, in care trebuie sa ai mai multa grija de tine pentru ca temperaturile scazute si vantul aspru si puternic nu iarta pe nimeni. Si chiar daca e frig afara, doar nu o sa stai numai in casa si sa te multumesti privind de la geam fulgii mari de zapada. Te poti bucura din plin de acest sezon, daca tii cont si de cateva lucruri importante necesare pentru sanatatea ta. Iata cateva sfaturi utile pentru a te proteja de frig.

Imbraca-te corect!

Cand spun corect, nu ma refer la tendinte, ci la cum e bine sa te imbraci in zilele friguroase de iarna. Daca nu iti place sa porti manusi si caciula trebuie sa stii ca aproximativ 30% din caldura corpului se pierde pe la degete si extremitati. Asadar, manusile si caciula din materiale groase, precum lana, nu trebuie sa lipseasca din garderoba ta de iarna sub nicio forma. In ceea ce priveste hainele, ele nu trebuie sa fie stramte pentru ca impiedica circulatia corecta a sangelui. De asemenea, este recomandat sa se poarte mai multe straturi subtiri de haine pentru a nu se risipi din caldura corpului. In cazul in care te-ai gandit sa iti cumperi pantaloni din bumbac, iti recomand sa optezi pentru o pereche de pantaloni impermeabili- nu te vei uda si vei reduce, considerabil, si riscul unei imbolnaviri.

Incaltamintea este si ea la fel de importanta. Ti s-a intamplat vreodata sa iti inghete degetele de la picioare incat sa ai senzatia ca nu ti le mai poti misca? Ei bine, stiu ca nu este un sentiment placut, de aceea trebuie sa te gandesti foarte bine cu ce te incalti intr-o zi friguroasa de iarna. Fie ca alegi sa porti cizme, bocanci sau ghete, incaltamintea trebuie sa aiba talpa solida si groasa pentru a asigura o buna izolatie fata de sol si sa fie suficient de larga pentru a-ti putea misca degetele, chiar daca mai adaugi o pereche groasa de sosete.

Ardeiul iute, ghimbirul si scortisoara cresc temperatura corpului

Consuma mancaruri calde pe tot parcursul zilei pentru a mentine temperatura corpului ridicata. Si in timpul iernii trebuie sa te hidratezi, asadar o cana cu ceai sau lapte cald te va incalzi dupa o zi in care ai mers prin frig. Nu sunt recomandate bauturile alcoolice pentru ca fac organismul mai vulnerabil in fata frigului, marind riscul aparitiei degeraturilor. Desi alcoolul da o oarecare senzatie de incalzire, nu are un efect durabil.

Mirodeniile precum ardeiul iute, ghimbirul si scortisoara nu numai ca dau un gust bun mancarurilor, dar stimuleaza si circulatia sangelui, ducand la cresterea temperaturii corpului. Poti sa presari putin ghimbir proaspat peste mancarea gatita, sa adaugi scortisoara la tocanite, salate si prajituri, lapte si ceai sau sa consumi putin ardei iute, si astfel beneficiezi din plin de efectul acestor mirodenii. Si pentru ca este sezonul portocalelor, mandarinelor si clementinelor, nu uita sa iti iei portia de vitamina C pentru a-ti intari sistemul imunitar.

Hidrateaza-ti pielea!

In timpul iernii, zonele corpului care sunt expuse cel mai mult la frig sunt mainile si fata. Consecintelei unei hidratari insuficiente sunt degeraturile la nivelul degetelor si buzelor, craparea epidermei la nivelul mainilor si descuamarea pielii de pe fata.

> Inainte de a iesi din casa este recomandat sa aplici pe zonele expuse la frig o crema hidratanta bogata in vitaminele A si E care mentin pielea elastica si stralucitoare.

> Din cand in cand foloseste si un gel pe baza de galbenele sau castravete pentru a-ti exfolia pielea.

>Consuma acizi grasi omega-3, precum uleiul de peste, deoarece ajuta la imbunatatirea calitatii pielii.

> In cazul in care iti place foarte mult cafeau trebuie sa stii ca in exces duce la deshidratare, mai ales cand consumul de alte lichide este scazut. Asadar, incearca sa te limitezi la 2-3 cesti de cafea pe zi si sa consumi regulat apa, ceaiuri sau sucuri naturale.

Tratarea degeraturilor

Degeraturile sunt de fapt rezultatul unui proces de aparare al organismului in fata frigului extrem. In momentul in care te expui la o temperatura scazuta, organismul recurge la un mecanism de supravietuire. Corpul mentine in primul rand temperatura organelor interne, astfel sangele se retrage catre acele zone, circuland mai greu la extremitati. In general, degeraturile se manifesta printr-o senzatie de arsura, dureroasa, dupa care, in cazurile mai grave, apare senzatia de pierdere a sensibilitatii zonei afectate. In astfel de cazuri, corpul trebuie incalzit treptat, nu dintr-o data, prin bai calde si nu fierbinti. Se recomanda consumul de mancaruri si bauturi calde (supe, ceaiuri) si administrarea unui antiinflamator (aspirina)pentru a preveni ingrosarea sangelui si a scadea inflamatia locala. De asemenea, este bine ca pe zona afectata sa se aplice un prosop imbibat in apa calda (fara a frectiona locul) care se va lasa timp de 20 de minute. Indiferent de gradul degeraturilor este indicat sa consulti un medic specialist.



Elena Diaconu


slabut nimic special ok foarte bine supeeeerrrr!!! Voteaza articolul ( Articolul este votat ca supeeeerrrr!!!.)

Acest articol a fost vizualizat de 59019 ori.



Secretul tineretii cu coenzima Q10

3 Iunie 2024

Descoperă puterea coenzimei Q10 și impactul său asupra sănătății tale! În acest videoclip, vom explora ce este coenzima Q10, cum funcționează în organism și de ce este esențială pentru energia celulară. Află cum coenzima Q10 poate îmbunătăți sănătatea inimii, pielii și poate încetini procesul de îmbătrânire.

Coenzima Q10 este o molecula asemanatoare vitaminelor, liposolubila, prezenta in membranele celulare din corpul uman, mai ales in inima, ficat, rinichi si pancreas. Este disponibila sub doua forme: ubichinolul, forma activa, care poate fi utilizata imediat de organism si ubichinona - forma oxidata.

Coenzima Q10 contribuie la generarea de energie in celule, producand antioxidantul adenozin trifosfat (ATP), care protejeaza celulele impotriva stresului oxidativ, responsabil pentru multe probleme de sanatate.


Cum alegi eficient suplimentele nutritive

27 Mai 2024

Multe persoane apeleaza la suplimente nutritive, ca vitamine, minerale sau extracte din plante, din dorinta de a-si imbunatati starea de sanatate, de a avea mai multa energie sau pentru a acoperi anumite carente alimentare.

Spre deosebire de medicamente, care se supun unor reglementari stricte, suplimentele alimentare nu trec prin acelasi proces riguros de verficare, iar producatorii nu trebuie neaparat sa dovedeasca beneficiile, nu se fac asigurari de calitate si nu li se cere sa arate gradul de siguranta in administrare.


Alimentatia oamenilor din Zonele Albastre

21 Mai 2024

Ceea ce alegi sa-ti pui in farfurie zi de zi iti influenteaza nu doar silueta, dar mai ales calitatea si durata vietii! Daca vrei sa fii in forma cat mai multi ani si sa te bucuri de o viata lunga, poti adopta anumite obiceiuri care iti cresc sansele de longevitate. Sigur, nimic nu-ti garanteaza ca vei trai 100 de ani daca mananci sanatos, deoarece durata de viata e rezultatul mai multor factori, iar pe o parte dintre ei nu ii poti controla, de exemplu, genetica.

Totusi, sta in puterea ta sa te concentrezi pe ceea ce poti influenta si sa faci alegeri mai bune in viata cotidiana. Legatura dintre longevitate si stil de viata, in special alimentatie, a fost pusa in lumina reflectoarelor prin conceptul de „zone albastre” si despre acest subiect iti voi vorbi in acest clip.


Articole din aceeasi categorie

DONEAZA 50 DE CUVINTE ONLINE CA SA POTI ALEGE UN MEDIC BUN PENTRU TINE DONEAZA 50 DE CUVINTE ONLINE CA SA POTI ALEGE UN MEDIC BUN PENTRU TINE
Cand am o suferinta eu ma astept ca doctorul sa ...
MITURI DESPRE SANATATE SI OBEZITATE MITURI DESPRE SANATATE SI OBEZITATE
Ai auzit vreodata spunandu-se ca micul dejun este cea mai ...


DETOXIFIEREA DE PRIMAVARA DETOXIFIEREA DE PRIMAVARA
In cazul in care vrei sa afli cum sa iti ...
OBSERVATII DESPRE DIETA VEGETARIANA OBSERVATII DESPRE DIETA VEGETARIANA
Alegerea de a fi vegetarian poate porni de la argumentul ...


Alte articole despre Sanatate






« 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 » »»
Pagina 2 din 14






Homepage | Nutritie | Sanatate | Slabire | Antrenament | Instrumente | Galerie media | Servicii | Contact | Colaboratori | Termeni si conditii