Home  |  Sitemap  |  Contact




Iti recomandam Campionii Sanatatii, 16 aprilie 2011, Parcul IOR
Telefoanele inteligente si cura de slabire
Stretching - coapse - exercitii set 5
Yohimbe
SAMPANIA


Nutritie Sportiva
Sala Bucuresti
Cursuri de nutritie online

Cele mai bine cotate articole Stretching - fese - exercitii set 3
TOPUL CELOR 10 ALIMENTE CARE NE APARA DE RACEALA
FACTORII PROTECTORI AI APARATULUI CARDIOVASCULAR
RETELELE SOCIALE TE FAC SA TE SIMTI MAI BINE?
EXERCITIILE FIZICE SI SOMNUL
PHP Coder - Romania
PHP inside
Hosted by TRIUMF
RSS feed
Ghiduri de sanatate
Informatii si sfaturi practice pentru o viata mai buna.
Ghidul nutritiei
Ghidul scaderii in greutate
Ghidul suplimentelor nutritive
Ghidul exercitiilor de stretching
Ghidul exercitiilor pe mingea gonflabila
Ghidul exercitiilor de forta
Superfit - Consultanta in nutritie si antrenament

Fierbinte
Secretul tineretii cu coenzima Q10 Fierbinte
Descoperă puterea coenzimei Q10 și impactul său asupra sănătății tale! În acest videoclip, vom explora...
Citeste mai mult


calculator
Cursuri de nutritie online

Sunteti aici :: Antrenament » ALEGE ALERGAREA!

ALEGE ALERGAREA!


ALEGE_ALERGAREA_86359.jpgUn exercitiu la indemana tuturor si care nu necesita eforturi considerabile sau echipamente si aparate speciale este alergarea sau joggingul. Beneficiile alergarii asupra sanatatii sunt arhicunoscute din cele mai vechi timpuri, si multa cerneala a curs pe seama acestui subiect de-a lungul timpului. Multe teme legate de alergare au fost intoarse pe toate partile, si idei precum aceea conform careia alergarea subrezeste articulatiile in timp sau chiar imbatraneste au starnit suficiente controverse la timpul lor.

Totusi, nimeni nu poate sa conteste cu adevarat beneficiile unor reprize de alergat; combinate cu beneficiile asupra sanatatii, cele legate de forma fizica reusesc sa cantareasca la fel de greu, daca nu chiar mai greu pentru multi dintre adeptii acesti forme de miscare. Fie ca vorbim de formele clasice de alergare lenta intr-un ritm constant, "jogging"-ul de peste Ocean, fie ca ne referim la sprinturi sau alergarea pe banda, toate acestea au o contributie majora asupra fiecarei "componente" a corpului nostru.

Alergarea pe banda

Aceasta forma de alergare implica utilizarea unor aparate dotate cu o banda de alergat si sunt preferate de cei mai comozi care nu doresc sa paraseasca incinta salii de sport sau a propriului camin pentru a alerga. In plus, avantajul evident al acestor aparate poate fi observat cel mai bine in lunile lungi de iarna, cand vantul viscolit, gheata, zapada si mercurul termometrelor ne impiedica sa iesim la alergat prin parc.

Alergarea pe banda este un exercitiu cardio foarte bun, dar trebuie tinut si aici cont de cateva reguli de baza pentru a executa toate miscarile in mod corect si cu acuratete. Daca esti incepator intr-ale alergatului pe banda, ar fi recomandat sa apelezi cel putin la primele sesiuni la un antrenor care sa te instruiasca si sa te introduca in cele mai mici detalii ale alergarii pe banda. El va fi cel care va stabili cat si cum sa alergi, adica durata alergarii si intensitatea acesteia. Evident ca treptat va trebui sa evoluezi, sa alergi mai mult si la o intensitate mai mare, dar pentru inceput e bine sa mentii un ritm moderat.

Nu uita de o hidratare corespunzatoare pe toata durata alergarii (o sticla de apa ar trebui sa-ti fie mereu la indemana) si de purtarea unui echipament adecvat, cat mai lejer si alcatuit din haine din bumbac care iti lasa pielea sa respire si, cel mai important, sa transpire in voie. Astfel, vei reusi sa elimini multe toxine si sa pierzi in greutate.

Acestea sunt sfaturi utile indiferent de tipul de alergare pe care intentionezi sa-l alegi. Bineinteles ca e nevoie si de o alimentatie cat mai echilibrata, bogata in fibre, cereale integrale si multe fructe si legume. Ai grija la respiratie; vei constata ca daca nu stii sa respiri corect, efortul ti se va parea mult mai mare si vei considera aceste sesiuni de alergare dificil de intreprins.

Pe o banda de alergare poti face destul de multe lucuri: pe langa o alergare la o viteza mica, poti sa te axezi si pe executarea unor exercitii de mers pe banda, necesare stabilirii ritmului de rezistenta, a unor exercitii de crestere a vitezei, alergari usoare cu pauze de 3 minute si treceri la viteze superioare cu alergare solicitanta. In continuare, poti sa revii la un mers ritmat pe parcursul caruia poti sa iti reglezi respiratia, si poti sa inchei cu o serie de alergari laterale pe banda. Iata asadar cat de multe poti face cu ajutorul unui astfel de aparat. Bineinteles ca iti vei lucra muschii la maximum, vei arde calorii si iti vei modela picioarele si abdomenul asa cum iti doresti.



Alergarea in parc

Jogging-ul este o forma de alergare intr-un ritm nu foarte alert, in timp ce sprintul se refera la o forma de alergare care presupune un ritm sporit. Indiferent de preferintele tale si orice ai alege, cu siguranta vei reusi sa iti creezi o forma fizica maxima si sa o mentii mult timp. Chiar daca exista multi oameni care folosesc sprintul sau joggingul ca si niste exercitii premergatoare unui antrenament propriu-zis, sau ca si o forma de miscare care sa incheie o sesiune de antrenament, nimic nu te impiedica sa alergi 30 de minute cel putin de 3 ori pe saptamana si sa iti modelezi corpul cum vrei.

Exista alergatori care se folosesc de jogging pe durata perioadelor active de recuperare, asadar e lesne de inteles cat de important este acest sport.

CE SPUN SPECIALISTII

Specialistii spun totusi ca cel mai bine ar fi sa nu alergi in fiecare zi a saptamanii, ci sa iei pauze destul de dese de cateva zile, pentru a-i permite corpului tau sa se refaca. Astfel, vei evita si eventualele accidentari. In plus, e bine sa stii ca accidentarile intervin de regula atunci cand alergi pe suprafete foarte dure. Evita asadar asfaltul si opteaza pentru iarba sau nisip, daca le ai la indemana. Vei atenua socurile asupra articulatiilor si iti vei imbunatati timpii de alergare considerabil. Explicatia este chiar simpla: atunci cand alergi pe iarba de exemplu, o mare parte din energia emanata de tine se va duce in pamant, si nu se va mai intoarce in propriile-ti talpi si picioare. In acest fel vei reusi sa iti pui muschii mult mai bine la lucru, iar inima va avea de asemena de castigat mai mult.

Prezenta unui monitor care inregistreaza bataile inimii ar trebui sa te ajute sa iti formezi o idee asupra eficientei alergarii, dar si a efortului depus. Acest aparat te va ajuta sa te motivezi si mai mult si sa-ti doresti in permanenta sa iti imbunatatesti alergarea.

Multi recomanda alternarea momentelor de jogging sau alergare usoara cu cele sprintate, dar nimic nu te impiedica sa recurgi doar la jogging daca sprinturile nu iti prea fac cu ochiul. Orice ai alege, poti sa pariezi ca te vei simti mult mai bine fizic si psihic, vei avea mult mai multa energie si pofta de viata si mushii iti vor fi mult mai fermi si tonifiati.



Alexandra Igna


slabut nimic special ok foarte bine supeeeerrrr!!! Voteaza articolul ( Articolul este votat ca supeeeerrrr!!!.)

Acest articol a fost vizualizat de 62825 ori.



Secretul tineretii cu coenzima Q10

3 Iunie 2024

Descoperă puterea coenzimei Q10 și impactul său asupra sănătății tale! În acest videoclip, vom explora ce este coenzima Q10, cum funcționează în organism și de ce este esențială pentru energia celulară. Află cum coenzima Q10 poate îmbunătăți sănătatea inimii, pielii și poate încetini procesul de îmbătrânire.

Coenzima Q10 este o molecula asemanatoare vitaminelor, liposolubila, prezenta in membranele celulare din corpul uman, mai ales in inima, ficat, rinichi si pancreas. Este disponibila sub doua forme: ubichinolul, forma activa, care poate fi utilizata imediat de organism si ubichinona - forma oxidata.

Coenzima Q10 contribuie la generarea de energie in celule, producand antioxidantul adenozin trifosfat (ATP), care protejeaza celulele impotriva stresului oxidativ, responsabil pentru multe probleme de sanatate.


Cum alegi eficient suplimentele nutritive

27 Mai 2024

Multe persoane apeleaza la suplimente nutritive, ca vitamine, minerale sau extracte din plante, din dorinta de a-si imbunatati starea de sanatate, de a avea mai multa energie sau pentru a acoperi anumite carente alimentare.

Spre deosebire de medicamente, care se supun unor reglementari stricte, suplimentele alimentare nu trec prin acelasi proces riguros de verficare, iar producatorii nu trebuie neaparat sa dovedeasca beneficiile, nu se fac asigurari de calitate si nu li se cere sa arate gradul de siguranta in administrare.


Alimentatia oamenilor din Zonele Albastre

21 Mai 2024

Ceea ce alegi sa-ti pui in farfurie zi de zi iti influenteaza nu doar silueta, dar mai ales calitatea si durata vietii! Daca vrei sa fii in forma cat mai multi ani si sa te bucuri de o viata lunga, poti adopta anumite obiceiuri care iti cresc sansele de longevitate. Sigur, nimic nu-ti garanteaza ca vei trai 100 de ani daca mananci sanatos, deoarece durata de viata e rezultatul mai multor factori, iar pe o parte dintre ei nu ii poti controla, de exemplu, genetica.

Totusi, sta in puterea ta sa te concentrezi pe ceea ce poti influenta si sa faci alegeri mai bune in viata cotidiana. Legatura dintre longevitate si stil de viata, in special alimentatie, a fost pusa in lumina reflectoarelor prin conceptul de „zone albastre” si despre acest subiect iti voi vorbi in acest clip.


Articole din aceeasi categorie

MINTE IN FORMA PRIN ACTIVITATE FIZICA MINTE IN FORMA PRIN ACTIVITATE FIZICA
Drumul catre o minte "in forma" nu este pavat doar ...
GIMNASTICA DUPA ARTROPLASTIA TOTALA DE SOLD GIMNASTICA DUPA ARTROPLASTIA TOTALA DE SOLD
Artroplastia totala de sold consta in inlocuirea articulatiei coxo-femurale cu ...


EXERCITIILE PLIOMETRICE EXERCITIILE PLIOMETRICE
Acest tip de antrenament este de mult timp o marca ...
TAE BO TE AJUTA SA SLABESTI TAE BO TE AJUTA SA SLABESTI
Tae Bo este o ultima moda in materie de exercitii ...


Alte articole despre Antrenament






Pagina 8 din 14






Homepage | Nutritie | Sanatate | Slabire | Antrenament | Instrumente | Galerie media | Servicii | Contact | Colaboratori | Termeni si conditii